Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Svart, altså! Da så jeg feil :P

 

Skjønner at du gleder deg, for det gjorde jeg også! Turen hjem var veldig kjekk. 

Du får lage tråd når den kommer i hus. 

 

--------------------------------------------------------------

 

Har funnet ut hva som lager den forferdelige viftereimlyden! 

Min bil som er en nyere E46, fikk ny servopumpe, med høyere trykk (LUK LF30) 

Mens f.eks. Julian sin tidl. 2000 E46 330ci hadde tidligere LUK LF20. 

Jeg har da prestert å putte på LF20 på en bil som skal ha LF30. Dette gjør overhodet ingenting, funksjonsmessig, i motsetning til å gå fra LF20 til LF30, som krever at man bytter slanger og trykkrør til noe mer solid. Problemet er at LF20 har en tykkere og støpt brakett, mens LF30 har en tynnere plate-brakett. Dvs. at reimhjulet til servopumpen står litt skjevt ift. vibrasjonsdemper, og reimen slipper i sporene på reimhjul. Dette gir en lyd som minner om gåen viftereim, der reimen blir slakk og begynner å slippe på hjulet. 

 

Så nå må jeg bestille nye braketter for LF20 pumpe (en foran og en bak pumpe), samt skruene til disse. Evt. Stjele Julian sine, om han har den havarerte 330 motoren liggende :P Bytter også reim i samme slengen, siden den kan ha tatt skade nå, og løpehjul til kompressoren. Reimhjulet på servo kan jo knekke når som helst, eller reimen kan ryke, så kjører ikke med mindre jeg må. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svart, altså! Da så jeg feil :P

 

Skjønner at du gleder deg, for det gjorde jeg også! Turen hjem var veldig kjekk. 

Du får lage tråd når den kommer i hus. 

 

--------------------------------------------------------------

 

Har funnet ut hva som lager den forferdelige viftereimlyden! 

Min bil som er en nyere E46, fikk ny servopumpe, med høyere trykk (LUK LF30) 

Mens f.eks. Julian sin tidl. 2000 E46 330ci hadde tidligere LUK LF20. 

Jeg har da prestert å putte på LF20 på en bil som skal ha LF30. Dette gjør overhodet ingenting, funksjonsmessig, i motsetning til å gå fra LF20 til LF30, som krever at man bytter slanger og trykkrør til noe mer solid. Problemet er at LF20 har en tykkere og støpt brakett, mens LF30 har en tynnere plate-brakett. Dvs. at reimhjulet til servopumpen står litt skjevt ift. vibrasjonsdemper, og reimen slipper i sporene på reimhjul. Dette gir en lyd som minner om gåen viftereim, der reimen blir slakk og begynner å slippe på hjulet. 

 

Så nå må jeg bestille nye braketter for LF20 pumpe (en foran og en bak pumpe), samt skruene til disse. Evt. Stjele Julian sine, om han har den havarerte 330 motoren liggende :P Bytter også reim i samme slengen, siden den kan ha tatt skade nå, og løpehjul til kompressoren. Reimhjulet på servo kan jo knekke når som helst, eller reimen kan ryke, så kjører ikke med mindre jeg må. 

Turen var heilt fantastisk, aldri hatt det så gøy bak rattet på en bil før ! 

Legger med ett bilde av den, si fra om du vil ha det fjerna ! :) 

post-62745-0-11376900-1409422868_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går fint det! Alltid kjekt med bilder i tråden. Hehe

 

Ser flott ut den :) Du får lage deg en tråd. 

Mon tro om det er Werther, her inne, sin. 

Trur ikkje det blir nåken tråd med det første. 

Skulle fått til ein photoshoot med bilen din ein dag! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vingen kunne velges vekk ja, og da står det i utstyrslisten. Mulig at en av eierene bare har tatt den av.

Personlig syns jeg ikke vinga er så aller verst og passer clubsport pakken, så jeg ville nok hatt den for og få den komplette clubsport looken :)

 

 

 

Sorry for oftopic

Same :P

 

Etter sjekk av utstyrs liste så ser det sånn ut siden den har valget "M Rear Spoiler"

Dette har jeg ikke sett før tho :o "Development vehicle w/o coating" = ikke klarlakk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Lite som skjer her. Har fått et par deler jeg bestilte for 2 mnd siden :), men ikke nok til å montere noe enda :( 2015 looken kommer altså til å skje. Er langt forbi ide-fasen.

Tenker også å kjøpe original CSL luke, men det blir nok i så fall til sommeren igjen.

Min fetter har kjøpt seg E92 M3, så til uken skal jeg få oppleve den litt. Det blir en ny photoshoot av den og 330en :) Blir kjekt.

post-49688-0-39985300-1410591344_thumb.j

Min fetter har forøvrig hatt en E34 M5 i et par år, som nå skal turbokonverteres :)

Ellers er det som sagt Audien som blir prioritert for tiden, mtp PKK, sånn at BMWen kan parkeres når frosten kommer.

Har fått byttet ut en knust baklykt, kjøpt og lakkert ny forskjerm v.f., da den gamle var 30 % rustet bort. Monteres i dag.

Må også bytte toppdekselpakninger. Lekker som F. Rele til vindusviskerintervall, luftfilter, oljefilter og olje, bærearmer foran og ABS hjerne. Hjernen er på vei i posten, men alt det andre har jeg fått og holder på med nå. Kjekt å få det overstått.

Har kjøpt litt topasblå lakk og 2K klarlakk hos lakkspesialisten, så tenkte å lakke opp sidespeilene på 330en. De er jo halvveis flasset ned til plasten og har matte og grå braketter. Ikke så farlig å lakke med sprayboks på disse, siden de skal byttes ut med OE M3 speil og profflakkeres senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Advarsel! Kjedelig ikke-BMW relatert oppdatering...Hadde tenkt å lakke sidespeilene på 330en i dag, men hadde ikke mer teip og pussepapir :(

Meanwhile, in Audistan:

Gammel baklykt:

post-49688-0-53664300-1410701893_thumb.j

Ny baklykt:

post-49688-0-85118200-1410701913_thumb.j

Gammel forskjerm:

post-49688-0-72037100-1410701935_thumb.j

Ny forskjerm:

post-49688-0-70388900-1410701970_thumb.j

Spraylakk, 2K klarlakk og vannsliping..Ble ganske bra :) Restlakk+Carosol auto spray på bakside. Bare å polere frem siste glansen nå.

Byttet toppdekselpakninger og vasket:

post-49688-0-93518300-1410701995_thumb.j

Det så faen ikke klokt ut under panseret. Ingen fargenyanser. Alt av deksler og karosseri var dekket i dritt og støv.

Alt under deksler var full i oljegris og dritt. Lakk olje fra begge toppdekslene, tett og knekt veivhusvent osv. 3mm film over hele motoren. Hehe. Vasket og byttet pakninger, slanger osv. Gikk fort en helg.

Nå må jeg bare bytte et par bærearmer, fikk feil rele til vindusviskere, så må vente på et nytt fra ebay. ABS hjernen kommer plutselig i posten. Håper ikke den må kodes, for da må jeg sette meg inn i litt mer enn å scanne feilkoder i VAGCom :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...