Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Takker :)

Nei, det var det som var rart!

Har jo fulgt med på markedet lenge nå, og mange 325/330 har vært tregsolgt.

Har vært en og annen velholdt og helt original bil, med særdeles lav km, som har gått innen en uke eller to.

Denne lå ute til 220k og de andre jeg har sett på, var rundt 180-190 i gjennomsnitt. Men fleste av dem hadde ikke m-pakke eller helskinn, ellers lite utstyr. Et par med kompressor eller ombygd.

Så det virker nesten som markedet åpnet seg litt for slike biler nå nylig.

Mange av de som ringte var riktignok innbytteforslag i div motorsykler, men også endel mot ren betaling. Men var sikkert mange som ville prute endel.

Han ville egentlig ikke skrive "solgt" før han hadde fått pengene, men etter 3 dager fikk han nok av telefoner og meldinger, og satt den da som solgt.

Ellers har jeg funnet litt mer småplukk jeg må bytte.

Flasset på girkule, flasset på panseremblem, vindusviskere må byttes. Skiltholder foran.

Har sendt prisforespørsel på software-oppdatering hos Jæger, så håper motor blir fin og frisk på gassen :)

Får vel legge Hyundaien til salg, slik at jeg kan få bestilt Dynavin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det kan være svært gunstig, spesielt for enkelte modeller :D Er vel lurt å gjøre det uansett. Drivere med bedre stabilitet osv.

Tviler på det kommer oppdateringer årlig. Men sånn som med denne, etter snart 12 år på veien, er det en del bugs og andre ting som ble endret.

Den gassresponsen fra fabrikk er ihvertfall lite kult i bykjøring. Hehehe. Skal bli kjekt å få den kvikk og smidig på lavt turtall, slik den burde være.

Fikk akkurat BMWscanner 1.40 opp å gå (på Win7 64-bit). Tok Diagnose, slettet feilkoder og slo av pæresjekk for LED baklykter, og kommende LED skiltlys :D

Fikk et par feilkoder, men de legger jeg inn på diagnosetråden. b.la. den typiske Airbag i passasjerstol samt en ABS feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg litt partisk, men skal si meg helt enig :)

Mange stygge blåfarger ute og går, men må si BMW har fått de bra til. Er som sagt noe helt annet å se dem live også!

Har jo sverget til sort tidligere, så dette var nesten et sjokk for meg. Strøken bil var det viktigste, og kom før farge, så ble jo positivt overrasket når vi hentet den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanks :)

Blir enda bedre etter detailingen. Får håpe det blir litt skapelig vær snart, slik at jeg kan få ut noen skikkelige bilder!

To be continued...

Edit: lurer på om jeg må reparere vanosen. Har ikke feilkoder på den, men hører antydninger til svak tikking på tomgang. Og det er ikke ventiltikking!! Hehe

Leste at de originale o-ringene hadde generell levetid på 32k km.

Så blir det teflonringer og toppdekselpakning.

Kjøpte allerede toppdekselpakning og tennplugger til den forrige 330en jeg skulle hente, så da får jeg altså bruk for det alikevel.

Må bare finne det vanosoverhalings-kitet på GS.

Savner søkefunksjonen til GS, altså! Haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har man vært på trafikkstasjonen og betalt kjedelige 5.664,- i omregistrering.

Om ett år, hadde den kostet 1.530,- kjipt.

Men nå er bilen vår på papiret også :)

Fikk svar på Mail av Jæger BMW! De skulle ha svimlende 4500,- for oppdatering av hele bilens programvare. Hva skjedde med prisene? Haha. 2-2,5-3k var det dyreste jeg hadde hørt om for denne jobben tidligere. De har sikkert fått fastpris basert på nyere BMWer med mye utstyr og elektronikk generelt, så tar de ikke stilling til at E46 er eldre og med mindre dill-dall.

Da tror jeg det blir tur til TRF i sommer. Begynner å bli tradisjon! 3. Sommeren på rad.

Fant også ut at bilen gikk i Bergen for et par år siden, så det skal bli spennende å se om noen kjenner den igjen på gaten. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestilt litt ting:

Oljefilter, luftfilter og pollenfilter (originaldeler)

10l castrol edge fst 0w-40

Skal også bytte tennplugger

2 behandlingsbokser med Nanolotus A/C-rens, for luktfjerning i kupeen.

Lukter wunderbaum fra hendene hver gang jeg gnikker øyne eller klør meg på nesen. Hehehe.

Slår til med lærsåpe, lærkrem og friksjonsbehandling i samme slengen :)

Så også at lakken hadde flasset litt på bunn av forfanger, så får denne lakkert opp igjen sammen med baksjerm og ene speilet. Blir ikke før i sommer en gang.

Til neste uke kjøper jeg ny original girkule, panseremblem og LED skiltlys.

Så blir det vel kjøpt termostat også.

Ellers har jeg lagt merke til at det kommer en lyd fra bakstillingen. Mistenker at eksosanlegget tar borti et sted, for høres ut som noe som klakker/spretter innimellom når jeg løser, og hver gang jeg setter den i revers. Tviler på det er kast i mellomaksling, for da hadde jeg vel merket vibrasjoner e.l i fart. Det minner litt om lyden du får av defekt drivaksel på forhjulsdriftere, den kaklingen når man svinger. Mest tydelig i revers. Får ta den på bukk og sjekke. Får sjekke motor- og girkassefester i samme slengen. Kanskje de er paddeflat. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...