kriss66 Skrevet April 24, 2013 Skrevet April 24, 2013 Hehe jepp! Viss bilen ikke er senket og du står på en flate så er det nok bare til å legge seg ned å ta med en lykt, så ser du det nok Hehe. Ja, er inge ledning er der. Så da er vell drt egentlig bare til å fjerne den?
midlertidig Skrevet April 24, 2013 Forfatter Skrevet April 24, 2013 Hehe jepp! Viss bilen ikke er senket og du står på en flate så er det nok bare til å legge seg ned å ta med en lykt, så ser du det nok Hehe. Ja, er inge ledning er der. Så da er vell drt egentlig bare til å fjerne den? Viss det ikke er ledning, så er det nok bare en katalysator eller lyddemper. Viss du må kappe den av, så foreslår jeg at du merker opp, i tilfelle den må på igjen
kriss66 Skrevet April 24, 2013 Skrevet April 24, 2013 Hehe jepp! Viss bilen ikke er senket og du står på en flate så er det nok bare til å legge seg ned å ta med en lykt, så ser du det nok Hehe. Ja, er inge ledning er der. Så da er vell drt egentlig bare til å fjerne den? Viss det ikke er ledning, så er det nok bare en katalysator eller lyddemper. Viss du må kappe den av, så foreslår jeg at du merker opp, i tilfelle den må på igjen Ja, katalysatoren er rett ved manifoilene, så kommer lyddemper som ligger rett under bilen. Merke opp tror jeg er et bra tips ja!
midlertidig Skrevet April 24, 2013 Forfatter Skrevet April 24, 2013 Stemmer nok det ja! Lag 2 streker med piler på samme side hvor du begynner og kutter, så kutter du på midten av begge strekene. Når du skal montere den tilbake igjen, så får du det så likt som mulig går ann
kriss66 Skrevet April 25, 2013 Skrevet April 25, 2013 Stemmer nok det ja!Lag 2 streker med piler på samme side hvor du begynner og kutter, så kutter du på midten av begge strekene. Når du skal montere den tilbake igjen, så får du det så likt som mulig går ann Er ikke helt med på hva du mener nå, men som du ser på bilde så er den skrudd sammen på høyre side. Hva bør jeg gjøre det? Vet ikke helt hvordan det blir med sveising, hvis det en gang må få på en ny lyddemper, så bør jo det feste være der. Hva tenker du?
midlertidig Skrevet April 25, 2013 Forfatter Skrevet April 25, 2013 Ja, det er vel der den kommer fra manifolden? Viss det er mulighet for å skru av der, og sette på et røyr mellom manifold og lyddemper bak, så ville jeg heller gjort det! Viss det ikke går så må du kutte den av og sveise på et mellomlegg
kriss66 Skrevet April 26, 2013 Skrevet April 26, 2013 Ja, det er vel der den kommer fra manifolden? Viss det er mulighet for å skru av der, og sette på et røyr mellom manifold og lyddemper bak, så ville jeg heller gjort det! Viss det ikke går så må du kutte den av og sveise på et mellomlegg Nja, du har manifolene så kommer katalysatoren.jeg får vell ikke et slik rør med de festene.
Robin L Skrevet April 26, 2013 Skrevet April 26, 2013 fjerning av katt gir en grusom lyd på bilen synes jeg. 800 på biltema er jo ikke en dritt! villet absolutt gjort det. nok dritbiler som forurenser rundt om
kriss66 Skrevet April 27, 2013 Skrevet April 27, 2013 fjerning av katt gir en grusom lyd på bilen synes jeg. 800 på biltema er jo ikke en dritt! villet absolutt gjort det. nok dritbiler som forurenser rundt om Er ikke katalysatoren som er gåen! Men ene lyddemperen som ligger midt under.
Haug530D Skrevet April 28, 2013 Skrevet April 28, 2013 Jeg har Biltema sin 800,- kat på min 523 fungerer helt fint det, har vel hatt den på i ca 1,5 år nå, kjørte en stund uten innmat i katten og det ble helt ræva lyd, hørtes veldig hult ut. Så enten bør man kjøpe ny kat eller slå gjennom ett rakrør i org kat.
kriss66 Skrevet April 28, 2013 Skrevet April 28, 2013 Jeg har Biltema sin 800,- kat på min 523 fungerer helt fint det, har vel hatt den på i ca 1,5 år nå, kjørte en stund uten innmat i katten og det ble helt ræva lyd, hørtes veldig hult ut.Så enten bør man kjøpe ny kat eller slå gjennom ett rakrør i org kat. Greit nok at Biltema sin er ok, men nå er det ikke katalysatoren gåen.. Men ene lyddemperen.
bjalle Skrevet April 28, 2013 Skrevet April 28, 2013 Gjør på samme måte som på katalysator,bare å finne en universal demper som passer nogenlunde,mål først og kapp av den gamle,må du sveise med elektrode så bruk en som heter 316L,den er best til rustfritt eller galvanisert stål.Kjøp nye kobbermuttere til fester ved eksosmanifold,de er nesten garantert opprustet,ta ned hele eksosanlegget når du først skal gjøre noe,det sparer deg for mye knoting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå