Gå til innhold

Veteranbilforsikring

noekult
 Share

Anbefalte innlegg

For det første må man vel ha en annen forsikring på seg selv(en annen bil som ikke er veteran), og i mitt selskap er maks årlig kjørelengde 3000km. Jeg har fullkasko og betaler tusenlappen ink. årsavgift for å eie min bil hvert år :) Kostet hele 54 kr ekstra å gå fra ansvar til fullkasko.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første må man vel ha en annen forsikring på seg selv(en annen bil som ikke er veteran), og i mitt selskap er maks årlig kjørelengde 3000km. Jeg har fullkasko og betaler tusenlappen ink. årsavgift for å eie min bil hvert år :) Kostet hele 54 kr ekstra å gå fra ansvar til fullkasko.....

Oi, det var billig... Min neste lekebil skal sannsynlig være vetaran, det er nesten bestemt hvertfall..!

Kjempeflott! Veldig god info. Men må registrere seg på Porsche-forumet for å lese tråd :)

Skal tråle mye gjennom her fremover :)http://www.finn.no/finn/car/used/result ... EL_TO=1983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er litt fint er at du bestemmer verdien selv faktisk.

Når jeg først forsikret min 02 påpekte jeg at denne er verdt mer enn " en gammel 42 år gammel bil", tenkte jo at om den blir borte får jeg sikkert bare igjen noen lapper.

Endte da opp med å si at den var verdt 60k (over 100k måtte man vise bilen visstnok), kjørelengde satt jeg til 8000 km i året.

Fikk da høre at dette ble litt dyrt pga km, så dem måtte desverre ha hele 1390-, i året.

Jaja, får gå det da ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er litt fint er at du bestemmer verdien selv faktisk.

Når jeg først forsikret min 02 påpekte jeg at denne er verdt mer enn " en gammel 42 år gammel bil", tenkte jo at om den blir borte får jeg sikkert bare igjen noen lapper.

Endte da opp med å si at den var verdt 60k (over 100k måtte man vise bilen visstnok), kjørelengde satt jeg til 8000 km i året.

Fikk da høre at dette ble litt dyrt pga km, så dem måtte desverre ha hele 1390-, i året.

Jaja, får gå det da ;-)

Haha :D Send gjerne hvilket selskap du forsikret hos på PM :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler vel snaue 450 kr i veteranforsikring på K70´n. Tingen her er jo som nevnt at den SKAL være original, jeg måtte dokumentere det med bilder. I tillegg har du ekstremt lav kjørelengde.

I Amcar så MÅ den ikke være original. De har en som ser over bilen og så sender de en tilstandsrapport med bilder til hovedkontoret i Trondheim. Så blir det satt en verdi på bilen din.

"Koster jo selvfølgelig medlemskap hvert år der i tillegg. Men så får man mye hjelp fra de hvis man trenger det i dette medlemskapet også. :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...