Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er greia med det? Ser i div. Porsche 911 annonser at kasko koster selger ca. 2000 kr. i året.

Hvorfor blir forsikringen så mye billigere? Bilene faller da ikke plutselig i verdi...?

Skrevet

E det Ikke helt spesielle krav til disse forsikringene da? At veteranbiler kun kan kjøre typ 6000km i året eller noe? Altså veteranbiler er ikke like utsatt..

Skrevet

Søker litt på Google... Står hos de store selskapene at "bilen skal være i original og god stand og ikke kjøre mer enn 3000 km. i året".

Hmm.

Skrevet

For det første må man vel ha en annen forsikring på seg selv(en annen bil som ikke er veteran), og i mitt selskap er maks årlig kjørelengde 3000km. Jeg har fullkasko og betaler tusenlappen ink. årsavgift for å eie min bil hvert år :) Kostet hele 54 kr ekstra å gå fra ansvar til fullkasko.....

Skrevet
For det første må man vel ha en annen forsikring på seg selv(en annen bil som ikke er veteran), og i mitt selskap er maks årlig kjørelengde 3000km. Jeg har fullkasko og betaler tusenlappen ink. årsavgift for å eie min bil hvert år :) Kostet hele 54 kr ekstra å gå fra ansvar til fullkasko.....

Oi, det var billig... Min neste lekebil skal sannsynlig være vetaran, det er nesten bestemt hvertfall..!

Kjempeflott! Veldig god info. Men må registrere seg på Porsche-forumet for å lese tråd :)

Skal tråle mye gjennom her fremover :)http://www.finn.no/finn/car/used/result ... EL_TO=1983

Skrevet

for å si det slik så har jeg ikke brydd meg med å forsøke å endre på E30'en selv om det er veteran.. men morro med liten årsavg også :D

Skrevet

Det som er litt fint er at du bestemmer verdien selv faktisk.

Når jeg først forsikret min 02 påpekte jeg at denne er verdt mer enn " en gammel 42 år gammel bil", tenkte jo at om den blir borte får jeg sikkert bare igjen noen lapper.

Endte da opp med å si at den var verdt 60k (over 100k måtte man vise bilen visstnok), kjørelengde satt jeg til 8000 km i året.

Fikk da høre at dette ble litt dyrt pga km, så dem måtte desverre ha hele 1390-, i året.

Jaja, får gå det da ;-)

Skrevet
Det som er litt fint er at du bestemmer verdien selv faktisk.

Når jeg først forsikret min 02 påpekte jeg at denne er verdt mer enn " en gammel 42 år gammel bil", tenkte jo at om den blir borte får jeg sikkert bare igjen noen lapper.

Endte da opp med å si at den var verdt 60k (over 100k måtte man vise bilen visstnok), kjørelengde satt jeg til 8000 km i året.

Fikk da høre at dette ble litt dyrt pga km, så dem måtte desverre ha hele 1390-, i året.

Jaja, får gå det da ;-)

Haha :D Send gjerne hvilket selskap du forsikret hos på PM :)

Skrevet

Jeg betaler vel snaue 450 kr i veteranforsikring på K70´n. Tingen her er jo som nevnt at den SKAL være original, jeg måtte dokumentere det med bilder. I tillegg har du ekstremt lav kjørelengde.

Skrevet

I forsikringsselskapet mitt er det ingenting som heter veteranforsikring, men det er en annen type forsikring enn en "vanlig". Betaler vel ca 1400 i året, mener jeg.

Skrevet
Jeg betaler vel snaue 450 kr i veteranforsikring på K70´n. Tingen her er jo som nevnt at den SKAL være original, jeg måtte dokumentere det med bilder. I tillegg har du ekstremt lav kjørelengde.

I Amcar så MÅ den ikke være original. De har en som ser over bilen og så sender de en tilstandsrapport med bilder til hovedkontoret i Trondheim. Så blir det satt en verdi på bilen din.

"Koster jo selvfølgelig medlemskap hvert år der i tillegg. Men så får man mye hjelp fra de hvis man trenger det i dette medlemskapet også. :applause:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...