Erikyog Skrevet Juni 30, 2014 Forfatter Skrevet Juni 30, 2014 smådårlig kvalitet men:) blei nye greier i front=)
Erikyog Skrevet Juli 10, 2014 Forfatter Skrevet Juli 10, 2014 Hei, når jeg har litt bredere sporvidde foran enn bak, hvor mye vil dette påvirke bilen? Og på hvilken måte? Har litt problemer med at bilen kjennes litt nervøs ut i svinger, og esp lampe begynner og blinke no og da...Nei det er ikke spøling. Merker det spesielt i en sving i 140-170kmt SPESIELT den svingen. Ellers merker jeg det i andre svinger og no og da...Det er målt til 54 bak og 55 foran (?) Har dette noe å si ?
Ola. Skrevet Juli 11, 2014 Skrevet Juli 11, 2014 Tviler på det har stort å si. Kjører du på rett dekktrykk? Min var veldig nervøs, spesielt ved forandring i pådrag i sving, når det var for mye luft i dekkene.
Teigland Skrevet Juli 12, 2014 Skrevet Juli 12, 2014 kan være hjulstilling som bør justeres, men om du har endra sporvidden din mye kan du endre skrubradius for mye også (spessielt forran)Når det gjelder ESP lampa di, hvordan er dekkstørrelsen kontra orginal mtp rulleomkrets, kan det være at den er akkuratt så off at når du får så stor fart, i sving, at den tror du spinner? (den måler jo det på abs sensorer.)
Erikyog Skrevet Juli 16, 2014 Forfatter Skrevet Juli 16, 2014 285/25-20, 235/30-20. Hjulstilling er gjort. d er vell rundt 3 bar bak om jeg husker rett og 2.4 foran kanskje? Husker ikke i farta.
Teigland Skrevet Juli 16, 2014 Skrevet Juli 16, 2014 2,6 tror jeg er korrekt bak om jeg ikke husker helt feil.Du har faktisk gått noe ned i rulleomkrets med de dekkene, så sant du ikke har strukket det, men vet ingenting om felgdim, spacing etc kontra org.Derrimot så har du ganske lite gummi på hjulene (høydemessig) som vil gjøre den mer følsom for sporing etc, og gjerne virke mindre stabil på veien.Ytelsesmessig er det absolutt ikke noe vits å kjøre så lav profil, det er kun look.Prøvd org hjula for å se om bilen har samme problemene?
Ola. Skrevet Juli 17, 2014 Skrevet Juli 17, 2014 2.4 bak, 2,3 foran på org dekkdim mener jeg.. Så kanskje 0,1-0,2 opp på den bredden bak ja.. Prøv 2,5 og se om bilen blir mindre nervøs, tipper det er mye av problemet. Sjekk også subframe innfestning til bakstilling.
Erikyog Skrevet Juli 18, 2014 Forfatter Skrevet Juli 18, 2014 Subframe er undersøkt, ser ingen sprekker noen steder...Skal prøve mindre trykk bak, foran tror jeg det er rundt 2.4 om jeg husker rett. Har kjørt bilen veldig lite siste dagene/uka da det ikke er veldig gøy å kjøre når ikke alt fungerer som det skal:| Tror det må være noe annet enn trykk i dekka selv, men skal prøve.
Ivrig86 Skrevet Juli 18, 2014 Skrevet Juli 18, 2014 Med di dekkdimensjonene er det ikke rart den Virker nervøs, ikke akkurat noe "racer" dimensjoner ESP vil jeg tro Som Flere nevner har med dekkdimensjonen å gjøre, at bilen tror den spinner. Men uansett... Kjører man på rudskogen feks Med esp på så blinker det konstant. Så det er nok normalt. Esp må AV!! Hehe
Erikyog Skrevet Juli 21, 2014 Forfatter Skrevet Juli 21, 2014 Spurte flere, de sa jeg skulle kjøre på over 3bar med de hjul/dekka der bak, og 2.6 foran ~ har fortsatt samme problemer.
Teigland Skrevet Juli 21, 2014 Skrevet Juli 21, 2014 Les i dørkarmen din ang hjultrykk, men du skulle ikke fått problemer pga det med det trykket du kjører.Men test org hjul og se om det er bedre.
Erikyog Skrevet Juli 22, 2014 Forfatter Skrevet Juli 22, 2014 Det er noe annet garantert.Bilen blir satt inn hos Sulland Trondheim på fredag for feilsøking/prøvekjøring, da ingen av oss eller mine kompiser finner ut hva det er for noe.
Kennethe34 Skrevet Juli 22, 2014 Skrevet Juli 22, 2014 Hvordan dekkmerke er det? Billigdekk eller skikkelige? Har billigdekk bak på min, da blir den veldig "vinglete" ved pådrag i sving eller pådrag på sporete vei. "Løste" det ved å fylle 3,5 BAR i bakdekka, det hjalp endel, skal selv kjøpe noe skikkelige dekk etter neste bankekjøring tenker jeg Min har også nettopp hatt hjulstilling, ingenting som er dårlig i understell osv. Forresten, er svingarmsforingene dine dårlige vil du også kunne oppleve dette problemet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå