Gå til innhold

Ikke på garantien?

Snadder
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg hadde nettopp prat med butikken der jeg kjøpte min X3. Det var en ryggesensor bak som var ødelagt noe jeg påpekte når jeg kjøpte bilen også. Nå mener de at dette ikke går under bruktbilgarantien? Noen som har erfaring med dette?

Mvh

Roger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det stod i taksten at sensoren var defekt og du har hatt tilgang til taksten før kjøp har du ikke krav på garanti, med mindre dere gjorde avtale om reparasjon før kjøp. Står det i taksten skal det tas høyde for og gjenspeile seg i prisen på bilen, ergo.. du må reparere den selv.. Men stod det ikke i taksten eller at du ikke ble informert om det på forhånd syns jeg du burde få det på garanti, en ryggesensor koster ikke allverden og er som regel ganske enkel å skifte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for gode tilbakemeldinger. Jeg kjørte fra Kristiansand til Bergen for å hente bilen. Når jeg så gikk over den, så jeg at sensoren hadde en skade og bemerket dette. Selger sa at den virket sikkert men om ikke, så kunne jeg bare ringe dem...

Sensoren koster 1800 +mva Ikke noe problem å bytte den selv. Ble bare så irritert når selger i etterkant kaller det for en "brødvare" som ikke dekkes av garantien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo veldig rart ut at de ikke dekker det da. Ryggesensor går i stykker av seg selv og skal det jo dekkes av garantien, avhengig av hva dere ble enige om først.

Send en mail med tingenestilstand så har du dokumentasjon, og evt ta det videre derifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryggesensor er IKKE en brødvare. Dekk, bremseskiver, bremseklosser og div kuler/foringer etc er brødvarer. Med mindre du allerede er kompensert for defekt sensor i kjøpssum, så er dette en klar reklamasjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...