wicky124 Skrevet Mai 2, 2013 Share Skrevet Mai 2, 2013 herregud. du og den treern din. ingen spør om bilen din. ingen spurte om treern din overlevde en eller flere turer! Til trådstarter: Kos deg masse på ferien! Ikke bekymre deg for køer eller andre kaotiske tilstander. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Mai 2, 2013 Share Skrevet Mai 2, 2013 Kjørte Europa rundt ifjor sommer, totalt 13k km. Eneste gangen vi opplevde kø i Tyskland var på vei inn i Hamburg grunnet to kollisjoner og veiarbeid. Sto i kø i rett over 1 time, noe som ikke kan klages på i det hele tatt. Verre var det i Frankrike på vei inn i Paris. Mener å huske vi brukte i overkant av 4 timer igjennom.. Det eneste jeg husker som veldig spesielt på Autobahn var at når det var "saktegående" trafikk (som vil si 20kmt på motorveien her i Norge), så gikk det i 140kmt med samme mellomrommet.. Det verste var at det føltes helt normalt å ligge knappe 2 meter bak bilen forann i den hastigheten.. Vil også anbefale å sjekke speedometeret flere ganger ved nedbremsing for avkjøring til feks bensinstasjoner lang autobahn. Lett for å bli fartsblind! Husker ene gangen så bremset jeg godt ned trodde jeg, og det sto anbefalt 60kmt rundt svingen der. Kiker ned på speedometeret og holder fremdeles gode 165kmt Litt panisk nedbremsing samt en god dose adrenalin.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hermanoo90 Skrevet Mai 2, 2013 Share Skrevet Mai 2, 2013 Kjørte fra Norge til Marokko tur retur i 2011. Som de andre har sagt så er kjøring i Tyskland en fryd, men at når man sitter i bilen og kjører så skal hovedfokuset ditt være: kjøring! Lysa på, brur blinklys tidlig, venstre bane er forbikjøring og ikke ''her kal jeg bli felt'' for er alltid noen som er sykt raskere enn deg. Hvis du er i høyre fila og noen kommer på innkjøringsfeltet og er like vedsiden av deg så må du flytte deg til neste fil eller gasse på , her skal du ikke sakke ned farten... bruk speil masse, kan ikke presisere hvor lurt/viktig det er å bruke speil. Du skjønner alt selv etter 10-15 mins kjøring. Etter det er det bare å følge flyten og kose seg bak rattet. Jeg kjørte både på dagtid, natta, og da det var kø. Natta var absolutt best der veien var tom og man kunne virkelig slappe av bak rattet og mila gikk kjempefort! Ha en fin tur! =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 2, 2013 Share Skrevet Mai 2, 2013 antares: Denne tråden tok dessverre litt av pga. Wicky´s tradisjonelle uforskammetheter og spydigheter. Se bort fra dette og du har av flere fått velmenende og gode råd til turen sydover i sommer. Jeg anbefaler deg å ta en kikk på den dansk-tyske køkalenderen før dere planlegger reisedagene igjennom Tyskland. Man kan absolutt planlegge seg utenom de store reisedagene i Tyskland. Det er også mulig å kjøre om natten samt ganske enkelt bare være heldig med trafikken. Det finnes sogar alternative veier som normalt er mindre trafikkert... som f.eks de franske motorveiene, men de må man betale for å kjøre på og det er ikke helt billig hvis man skal langt. Husk imidlertid at motorveiene i Nederland og Frankrike også kan være temmelig trafikkert i ferietiden. God tur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Mai 2, 2013 Share Skrevet Mai 2, 2013 ja for oppgulpet du kommer med konstant er jo så mye bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Mai 2, 2013 Share Skrevet Mai 2, 2013 Da avslutter Wicky og Fredrik diskusjonen seg imellom. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Mai 2, 2013 Share Skrevet Mai 2, 2013 antares: Denne tråden tok dessverre litt av pga. Wicky´s tradisjonelle uforskammetheter og spydigheter. Se bort fra dette og du har av flere fått velmenende og gode råd til turen sydover i sommer. Jeg anbefaler deg å ta en kikk på den dansk-tyske køkalenderen før dere planlegger reisedagene igjennom Tyskland. Man kan absolutt planlegge seg utenom de store reisedagene i Tyskland. Det er også mulig å kjøre om natten samt ganske enkelt bare være heldig med trafikken. Det finnes sogar alternative veier som normalt er mindre trafikkert... som f.eks de franske motorveiene, men de må man betale for å kjøre på og det er ikke helt billig hvis man skal langt. Husk imidlertid at motorveiene i Nederland og Frankrike også kan være temmelig trafikkert i ferietiden. God tur... En annen lur ting er GPS Live som varsler kø og som legger ny rute utenom. Syns det fungerer fint. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antares Skrevet Mai 3, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 3, 2013 Takker så mye til dere alle for deling og kommentarer, og litt diskusjon overlever jeg Fredrik og Wicky ! Veldig verdifullt for meg dette, og jeg leser gjerne mer hvis noen har noe å komme med.... Når det gjelder GPS Live, Kjell Z3, mener du da eksempelvis Tomtom sine "Go live" GPS-er? Skal til å kjøpe meg GPS, og tenkte litt "budsjett" modell, så tenkte å prioritere skjermstørrelse fremfor "live" funksjon.... Kanskje en dum pri?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antares Skrevet Mai 3, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 3, 2013 Har sjekket køkalenderen Fredrik, og ifølge den er det "grønt" begge dagene vi kjører transportetappene , så det virker lovende... Forøvrig et meget bra nettsted med mye aktuell info... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Mai 3, 2013 Share Skrevet Mai 3, 2013 Takker så mye til dere alle for deling og kommentarer, og litt diskusjon overlever jeg Fredrik og Wicky ! Veldig verdifullt for meg dette, og jeg leser gjerne mer hvis noen har noe å komme med....Når det gjelder GPS Live, Kjell Z3, mener du da eksempelvis Tomtom sine "Go live" GPS-er? Skal til å kjøpe meg GPS, og tenkte litt "budsjett" modell, så tenkte å prioritere skjermstørrelse fremfor "live" funksjon.... Kanskje en dum pri?? Ja, tenker på den. Er veldig fornøyd med min TOMTOM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå