Sjøbuse Skrevet Mai 7, 2013 Skrevet Mai 7, 2013 Jeg har byttet en PDC sensor som hadde røket. Rygget inntil en vegg. Og kjørte inntil en bil fremme. systemet virket ikke nå heller. Pep ikke når jeg nermet meg noe foran der alle sensorer var ok. eller bak der en gåen sensor ble bytta. Må systemer resettes med pc? Eller skal det virke av seg selv såfort sensor er byttet? Har jeg regnsensor? Hvordan virker den isåfall?
Sjøbuse Skrevet Mai 7, 2013 Forfatter Skrevet Mai 7, 2013 Ja. Når jeg kjører sakte fremover og rygger. Når jeg setter bilen i R kommer et pip i ca 3 sek også.
Aroid Skrevet Mai 7, 2013 Skrevet Mai 7, 2013 Oki da har du en eller flere sensor som er halv defekt. Sett bilen i revers og kun med tenning på. Jeg bruker å gå med en finger over vær sensor. Når du tar bortig en sensor med finger tuppen så kjenner du små prikking. Vis ikke du kjenner noe så kan du bruk en stetoskop for å høre tikking fra vær sensor. Den som tikker minst eller ingenting er defekt.
Sjøbuse Skrevet Mai 7, 2013 Forfatter Skrevet Mai 7, 2013 Og en halv død sensor vill ikke komme opp på en diagnose?
Reef89 Skrevet Mai 7, 2013 Skrevet Mai 7, 2013 Kommer vel bare opp når den er helt defekt. Systemet trenger ikke resettes med pc. Regnsensoren er vel aktiv når du setter bryteren helt ned, første hakk eller den striplete linjen. Mener jeg.
Sjøbuse Skrevet Mai 7, 2013 Forfatter Skrevet Mai 7, 2013 Ok. 2 sensorer prikket ikke på fingeren. 1 bak og 1 foran. Har hatt pusseren i hakk 1. Syns den pussa ruta uansett jeg. Syns egentlig den virket akkurat likt som min forrige E38 uten regnsensor.
Sjøbuse Skrevet Mai 7, 2013 Forfatter Skrevet Mai 7, 2013 Jeg syns den oppfører seg likt i hakk 1 på denne bilen som på forrige E38. Den var uten.
Sjøbuse Skrevet Mai 7, 2013 Forfatter Skrevet Mai 7, 2013 Broren min har en 2012 mod skoda oktavia rs. Den er det regnsensor på. Jeg lånte bilen hans. Hadde kjørt i 40 min. Da begynnte det og komme litt regn. Da begynnte pusserne helt av seg selv. Og lysene gikk fra drl til nærlys. Er altså ikke sånn regnsensoren virker på bmw? Her må den automatiske pusseren skrus på manuelt?
Xavi0n Skrevet Mai 7, 2013 Skrevet Mai 7, 2013 Regnsensor er ett hakk opp, men det kan ta litt tid før den fatter at det regner når du først skrur den på, men så gnir den søvnen ut av øynene og fungerer fint.
Sjøbuse Skrevet Mai 7, 2013 Forfatter Skrevet Mai 7, 2013 Hva skal skje om jeg setter den i hakk 1 nå som det er sol ute?
bjalle Skrevet Mai 7, 2013 Skrevet Mai 7, 2013 Hva skal skje om jeg setter den i hakk 1 nå som det er sol ute? Da skjer det ingenting,må være vann på ruta.Den går ikke automatisk hvis den står på hakk 1 hver gang du starter bilen,spaken må stå på 0,eller settes på 0 og opp til 1 for å aktiveres,ihvertfall er det slik på min e39.Feil på en ryggesensor bak skal varsles med ett langt pip når du setter bilen i revers,ellers pleier de sensorene som er iorden virke som normalt likevel,systemet skal ordne seg selv hvis du bytter en sensor,prøv å koble fra batteriet 30 min,går ikke det trengs en diagnose.
Sjøbuse Skrevet Mai 7, 2013 Forfatter Skrevet Mai 7, 2013 Ok. Så i hakk 1 skal den ikke gå utan vann på sensoren?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå