janerik171187 Skrevet April 16 Forfatter Skrevet April 16 Måtte rigge litt så jeg kunne få kubota'n opp i bukken. Noe bulket bånnpanne 😅 Sletne drev i styringa Noe slark ja 20260416_185246.mp4 Handla sett med slangeklemmer så slipper handle på en stund. Gamle opplegget Pumpa var dårlig, lager lyd og vibrering men gjør ikke noe. Ny pumpe på Med ny pumpe så startet den så fint atte. Så tror det var feilen. Kan bråke mye ser jeg, 106db er høyt 😆
janerik171187 Skrevet April 18 Forfatter Skrevet April 18 Fikler da med noe ennå. Firmabilen fikk sommerhjula på her fredag, så det lå noen atv dekk i kastehaugen der, spurte om jeg kunne ta de om de passer på kubota'n, og de hadde noen 12" så fikk meg 3stk brukte ikke morkne dekk til bakhjul da de som står på er morkne som fan. Fått nye hjul til bilfrakthengeren og, da skal på langtur neste helg. Fikk siste delene til solceller på garasjen så ble til at jeg fiksa det igår og idag Bare resten igjen nå, kabler inverter og slikt. Noen fordeler med å være elektriker at man kan gjøre sånnt selv 😁 Før jeg måtte i bursdag så fikk jeg vrengt over dekka bak. All klaring er god klaring 😅 Funker fett. gnilb, Chrisrobol og Ampera reagerte på dette 3
janerik171187 Skrevet i går, 20:58 Forfatter Skrevet i går, 20:58 Har da skjedd noe siden sist 😆 Fikk nye hjul og noen stoppeklosser til hengeren da skulle på langtur. Funker greit denne nå, må raffinere noe på den ennå, men senere. Dro fram hengeren og fikk lagt på nye hjul, byttet også markeringslyaa foran Skulle hente en doning så tenkte det vare greit kunne bruke elektriske vinsjen på hengeren, den har et 35x35mm firkantrør den kan henges på så fikk sveist på ett ca 45x45 rør jeg hadde. Klar for tur nå. Nesten Kristiansund å hente en gratis doning 😅 På tur, siste med vinterhjul forhåpentligvis, 25 april var dette. Godt jeg hadde vinterhjul på ennå, henta 15"bbs til en kar jeg skrur bil for. Henta nye doningen 😅 Ampera reagerte på dette 1
janerik171187 Skrevet i går, 21:13 Forfatter Skrevet i går, 21:13 Fikk den av med noe kødding. Pakker 😁 Arp rådebolter til m20/tidlig m50 Kabelsko fra temu, har vi trua? 😆 Har skrudd en del på denne, bygd om til manuell bla. Bytte lykter bak på 320'n. Mhw repro lampene jeg handla Nye på Ble bra. Må få sotet refleksplata mi nå da. 1mai, sa er det treff selvfølgelig. Brukte 2dl olje på 4mil 🤣 Litt hagerensking må til og. Begynte da se på nye doningen, Er da en bensinutgave av diesel 3 hjulingen jeg bygde om til hjullaster. Håpa den var ganske lik ellers for deler. Men ganske ulik fant jeg ut. Men skal vel kunne gjøre noe morro med den alikevel. Børstene så greie ut Trenger en rens ja Polert blank Sammen igjen Av med gasser renset inn og utenpå Motor starta omtrent med en gang med renset gasser og ny 98 bensin. Gikk så fint atte. Klipperne fungerer. Trenger nok slipes da Men hydrostatpumpa ga seg helt når jeg skulle teste. Lekker melk/kaffe 😅 Vakker hydrostatolje 😅 Ga opp så parkerte den for nå og dro fram en doning en kompis har kjøpt for snømåking neste vinter. Få start på den. Gasser av. Testa at den hadde gnist først. Noe den hadde. Absinth, bensin, erre så nøye a 😅 Var dårlig til å ta bilder etter det 😅, men fikk start på den og den fungerer, men tror den bør ha ny forgasser, fikk ikke helt staket opp det røret fra dysa så tror den går magert.
janerik171187 Skrevet i går, 21:25 Forfatter Skrevet i går, 21:25 Enda en pakke. Nye toppakninger til 2.5 literen så da kan jeg få inn nye stemplene jeg fikk tak i 😁 Nye stemplene Fant fram deler og motor Klar for å ta av topp Knakk denne nippelen som er blendet da 😅 Topp av Bytte over råde. Føler nesten 3mm oppstikk på stempler er litt høyt..... Neddreide er padde flate omtrent. Ikke mye plass til stempel her Tror jeg har konkludert med at stemplene jeg fikk er fra en m20b27. De kan være over 2mm høyere fra kryssbolt til kant stempel ifølge en liste jeg fant og bilder. Så blir bruke neddreid stempel og tynn toppakning som opprinnelig plan 😅 Med litt kødd så fikk jeg inn stempelet igjen Dratt til med moment og 2 nye bolter. Klar for topp snart. Reparerte den nippelen jeg knakk. Ny toppakning, godt den bare koster 250kr 😅 Klar for topp Topp på Moment dratt til. Toppdeksel på og satt inn 325 dysene jeg hadde på 2.3'n litt. Fant fram org m20 oljepumper sa tenker m21 blir litt mye uten turbo som trenger olje. Oljepumpe vasket, inspisert og montert Pakning må til Panne på Da er bånn klar
janerik171187 Skrevet i går, 21:26 Forfatter Skrevet i går, 21:26 Snart klar oppe og gnilb reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå