Chrisrobol

Medlem
  • Innholdsteller

    36
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Chrisrobol

  • Rang
    Sersjant
  • Bursdag 01/25/1998

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Sogndal
  • Kjøretøy
    E61 530D

Nylige profilbesøk

357 profilvisninger
  1. Chrisrobol

    Christoffer sin E61.

    Da var bilen ferdig montert 😀 - med ny diffuser 😎 På vei til lakkboksen Maskert og klar for fyller. på vei ut igjen fra lakkboksen og rundt bygget for å monteres. Da ser bilen endelig ut som jeg vil, forutenom en liten bulk på venstre bakdør. Den skal taes nå snart Med tanke på lakkforskjell så ble jeg greit fornøyd. På venstre siden ble det strøkent, men på høyre side er det forskjell. Dørene har litt blåskjær i lakken etter lakkeringa da høyre siden ble lagt i ei søyle, dette utga da en lakkforskjell. Så jeg har lakkforskjell fra bakskjerm til dør. Og fra forskjerm til panser på høyre side.
  2. Chrisrobol

    Christoffer sin E61.

    Har ikke blitt oppdatert så mye her 😥 Men alle planene mine er nå gjennomført. Skrev sist om at frontruta var sprukket igjen. Da satte verkstedet inn klimakomfort rute uten ekstra pristilegg 🤗 Nye ruten har et lilla-skjær i seg, noe jeg synest var tøft 😁 Nye sommerfelger 19x9 med federal evoluzion i 225/40 og 19x10 med samme dekk i 245/35. Har en kamerat som jobber som oppretter. Han fikk inn en e60 med en leppe som var ødelagt. Jeg fikk leppen av han, og hay bygd den opp igjen med hjelp av byggskum og glassfibersparkel 😅 har ingen bilder av dette desverre. Kom over en kar på facebook som solgte KW V1 coilovers. Da måtte jeg slå til! Justerte bilen ned bak med inpa. Desverre dårlige bilder.. Kommer flere 🤗 Denne helga er bilen inne for å få lskkert begge bakskjermene. Var ment til å kun ta venstre skjerm. Men fann ei lita boble på høyre også, så vi gunna på med begge sider På høyre siden traff vi på glassfiber sparkel. Viser seg at bilen har blitt kjørt inn i ei søyle i en parkeringskjeller. Jobben som var utført var utrolig dårlig, da det var retta utrolig lite, men sparkla mye 😥 Se hvor mye sparkel det er! Blir retta på en ordentlig måte nå. Imens oppretteren gjør ting han kan, får jeg benytte anledningen til å vaske på plasser som er noe vonde å komme til ellers. Opprettern skal ta siste arbeidet idag, før bilen lakkeres imorgen 😀 Diffiuser skal også lakkeres i samme slengen Skal poste litt bilder da dette er ferdigt 😀
  3. Chrisrobol

    Christoffer sin E61.

    Er litt demontering ja. Men går kjapt om man starter å demontere med en gang, istedetfor å prøve hva man får til uten å demontere.. Bremsevæske er greit å ha på stell ja. Skiftintervall annenhvert år Rattet er jeg kjempe fornøyd med. Kan virkelig anbefale "trekk om ditt ratt" på facebook Kjekt at du følger med, Sveigis
  4. Chrisrobol

    Christoffer sin E61.

    Skifta jo rute for en mnd tid siden. Nå må jeg bytte en gang til. Kjørte pent og rolig, var verken folk eller biler i nærheten, så kom det et smell som hørtes ut som en steinsprut.. Litt senere så jeg at jeg hadde fått en sprekk i ruta. Har ikke fått noe steinsprut, så jeg tror at ruta har blitt montert i press, eller at montøren kanskje har trykt ruta for hardt på, slik at ruta ikke har fleksibiliteten til rutelimen å ligge på. Sprekken kan kjennes med neglen på både innsia og utsia. Sprekken har også blitt noe større siden jeg tok bildet. Ny rute bestilt iallefall
  5. Chrisrobol

    Christoffer sin E61.

    I helga har bilen fått seg en service. Har skifta ratt, olje og filter, veivhusventilasjon, dieselfilter, pollenfilter, bremsevæske og luftfilter. Ligger en parkeringssensor der også, men bytta ikke den nå. Starta med å demontere pollenfilterene. Hadde faktisk bestilt et par for mye. Lå mye ymse i "boksen" på begge sider, så vaska litt for å få det rent Lagde til et serviceskjema på tolerance data, slik at jeg hadde någelunde kontroll over hva jeg hadde gjort, of hva som gjensto. Den bakerste skrua på luftfilterboksen var noe vond å komme innpå. Jeg visste ikke nå, at jeg måtte ut med tårnstag og vannkasse senere. Ut med skiten. Luftfilteret så faktisk mye bedre ut enn hva jeg hadde forestillt meg.Støvsugde og vaska i luftfilterboksen også.. Mye rart der, blant annet en hel edderkoppfamilie. for å komme til veivhusventilasjon, må jeg ha av bakerste motordekselet. Det gikk selvsagt ikke ut uten å ha vekk tårnstaget. Tok bort ledningsmatta til injektorene for å komme til veivhusventilsjonen. line'a opp og klar for montering. Men først må pakningene skiftes ut. Klar for å montere alt i sammen igjen. Men først må bremsevæsken skiftes. Kobla på bremselufteren.Justerte ned trykket litt, da jeg ikke er sikker på om disse bilene bør luftes på denne måten. Da var alt klart til å fyre bilen i lufta. Tenkte å ta en eu-kontroll når jeg først var i gang.men det må nok utsettes ei lita stund.. Slark i lenkarm på høyre side foran, har ikke hørt noe spesielt til slarken ved kjøring, men kjente den ganske tydelig. Festa også på plass ei bukplate jeg kjøpte på autodeler. Elendig passform Men bedre enn ingenting. Starter luftinga lengst borte ifra reservoaret, altså høyre side bak. Siden jeg justerte ned trykket, tok dette litt tid, så jeg fikk anledning til å gå over bilen under, samt skifte dieselfilter imens luftinga pågikk. Skal ikke det være et deksel rundt kompressoren? Har selvsagt skiftet olje og filter også, men tok ikke noen bilder av dette. Synest fargen på bremsevæska var en indikasjon på at det var ikke for tidlig iallefall. Skifta dieselfilteret. Sto orginalt BMW filter montert. Og ifølge serviceheftet så er det noen år siden bilen var på service av BMW verksted. Sprayet tectyl, da det ikke var noen form for beskyttelse over dekselet. Nydelig med brusmaskin på jobb, kasta innpå en femmer og slappa av med ei iskald pepsi imens bremsene lufta seg ferdigt. Bilen har landa trygt på bena, ble litt mye bilder nå, så dropper bilder av montering av vannkasse, luftfilterboks og motordeksel. Skrev inn i serviceheftet. Måtte velge mellom vw, skoda eller audi stempel. Da ble det audi . Ifølge serviceheftet var ikke bremsevæska skifta på 10 år(!!!). skiftintervallen er annenhvert år. Bilde av nye rattet. Strålende fornøyd! Kjempe god komfort. Ellers kjørte jeg noen mil på salta vei igår, så måtte spyle litt idag. Kjørte bilen inn igjen for å blåse bort noen beads.. Nesten tørr. nullstilte serviveindikatoren med carly. Satte på godkanalen å dura hjemover. Vel hjemme skulle jeg legge på plass serviceheftet, fant ut da at jeg hadde to. Så bremsevæske har heldigvis blitt skifta iløpet av de 10 siste åra.. Det var alt idag, ble en noe dårlig writeup, men bruker telefonen både til bilder og poster. Er da bedre enn ingenting
  6. Artig å se at den sklei rett igjennom du sitter nok på en bra bil her!
  7. Chrisrobol

    Christoffer sin E61.

    Er kjøpt av "trekk om ditt ratt" på facebook ja. anbefales! Våtslipte og polerte oppigjen lyktene rett etter jeg kjøpte bilen, så glassa var klare og fine. Men "øynebrynet" på høyre side sa derimot takk for seg. kjøpte nye lykteglass av 9rds.no. jobben i seg selv var egentlig OK. Det å splitte lykta gikk voldsomt fint, det som ikke gikk så fint var å få bort den gamle limen, det var pirkearbeid uten like. Å varme opp tapetkniver, for så å skjære ut den gamle limen var den mest effektive måten. Men gikk uansett med over 3 timer i kun lim-fjerning. Limte lykt og glass sammen igjen med butyl. lykta fikk ligge inne å herde i et døgn. ble nesten duggfritt. kobla til øynebrynet, og det lyste fint i ca 1 minutt. etter det har jeg ikke fått lys i øynebrynet igjen . 9rds.no sier da at han har spurt flere med pre lci, og det funka ikke av dem heller. så jeg kjører for tiden med us.park og AE.
  8. Chrisrobol

    Christoffer sin E61.

    Har ikke blitt gjort så veldig mye, har skifta er lykteglass, skifta skiltlys, vaska og fyllt diesel Men har bestilt litt servicedeler. har bestillt olje, oljefilter, luftfilter, dieselfilter, veivhusfilter, kupéfilter, bunnplate under motor, pdc sensor og nytt ratt satser på å få alt i hus før helga, så skak jeg prøve å være flink med å ta bilder når jeg skal ha ei lita økt Legger ved et bilde av rattet, har ventilert skinn i seter, og synest det så litt rart ut å ikke ha det på rattet. Så jeg har bestilt med ventilert skinn på sidene, profilerte sider, tykkere "pupper", flat bunn og søm i M-farger. gledes til å montere detta
  9. Artigt å se at ting skjer Style 135 er kurante vinterfelger. har samme sjøl
  10. Tror det blir greit da ja. tenker på m-sport diffuser med hull til eksos på begge sider. Artigt å følge med på en rimelig lik bil ja gleder meg iallefall til å følge med videre her. er en kamerat som har gamle 545'n din. og den ble iallefall bra
  11. Chrisrobol

    Christoffer sin E61.

    Takk takk, er flott din og Rusta trur eg har komme pga at bilen har gått med 285 dekk, som sit heilt ute i bogen omtrent heile levetiden til bilen. er mykje grusvegar her i distriktet, og ilag med breie dekk så har nok resultatet vorte rust. blir fiksa ved neste lønning Er utruleg gode bilar og køyre ja. faktisk mykje meir komfortabel å køyre enn bl.a heilt ny passat. stillare inni er den også. Fornøgd så langt 😁
  12. Chrisrobol

    Christoffer sin E61.

    Ellers er 328'n solgt og 530'n klar for meir oppmerksomheit. har den siste veka stått i garasjen og fått spa behandling korrigert lakken og lagt coating.. "Augenbrynet" mitt på høgre side har slutta å lyse, har derfor kobla ut på høgre sida også i påvente av nye lykteglass med LED stripe. og bilen vart sett inn på verkstad ikveld for å skifte rute. ellers blir nok dei neste utbedringane i desember. fjerne rust, få tak i og lakkere ny diffuser.
  13. Chrisrobol

    Christoffer sin E61.

    Så ikke at det var kommentert noe her før jeg la igjen en kommentar på ditt innlegg. var rimelig greit å installere Dension, kobla ut fiberoptiske kabler som går inn på cd veksleren, bytta om stikker (følger med i settet), satte den i port 1. plugga i en fiberoptisk kabel som fulgte med i settet inn i port 2 og tilbake i cd veksleren. for å hente styrestrøm til Dension kobla jeg meg inn på strømtilførselen til cd veksleren. La interfacen med bypassbryter, AUX- inngang og usb i hanskerommet og gjemte dension boksene over plastikk dekselet i passasjerfotbrønn. Noen sier at dette ikke må kodes på biler som allerede har cd-veksler, men jeg måtte kode. under bruk må man velge cd1. ligger noen videoer på YouTube om hvordan det er i bruk. Eneste jeg har å trekke på er om du skal skifte sang i BT - modus, så går det tregt om du bytter fra rattet..