janerik171187 Skrevet April 19, 2018 Forfatter Share Skrevet April 19, 2018 skjedde litt idag og fikk inn andre stolen tenkte montere slangeklemmene på belgen mellom lmm og innsug, men fant ut jeg bytter belgen hadde ny liggende hællvete å montere da hehe, men fikk på tilslutt drev å fikset alt av lys, fikk ikke liv i tåkelys bak, men fant feilen, bryteren var død så ikke helt bra ut inni men etter en god pussing og smøring så fungerer alt igjen fikk montert panser, så da ligner det på hel bil igjen desverre ikke helt pent panseret, bulkete etter stropp tror jeg panserholder og spyleropplegg montert pumpa var stein dau da, så gravde fram litt deler i kjelleren denne lakk som en sil da, full spylertank, og ny pumpe + sensor til kjøleveske tror jeg bytter frontlyktene da tviler denne går gjennom eu da klager ikke bilen på noe lenger få den på bukken imorra og ordne noe smått der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet April 20, 2018 Forfatter Share Skrevet April 20, 2018 Ble litt idag og. fikk pakke fåkke mye for 2k lenger hehe fikk montert deksel under ratt og deksel foran kupevifta fikk byttet oljetrykksensoren da den lakk olje fått på slitasjevarsler foran innerskjerm passasjerside foran får se om disse blir bra etter litt bremsing imorra, evnt så får jeg bytte de fant ut hvorfor jeg ikke hadde trykk i kjølesystemet, bånn av radiatoren lekker. hadde heldigvis en i kjelleren montert da er den igrunn klar forl itt prøvekjøring imorra danskiii og Marius2002 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet April 20, 2018 Forfatter Share Skrevet April 20, 2018 fant forøvrig ut at jeg må bytte eksos, mye små hull i midtpotta 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet April 21, 2018 Forfatter Share Skrevet April 21, 2018 har da hatt prøveskilt idag, og kjørt litt rundt skilt på handla litt men parkerte i garasjen, og la brått merke til oljesøl bak ene bakhjulet når jeg gikk ut i garasjen igjen litt senere bremsesylindrene i tromlene bak lekker visst...... så bytte til skivebrems blir noe framskyndet da gidder ikke fikse noe som skal bort. så fant fram ett sett bruer enda ett bilde fra tur ferdig for dagen monterte oppbevaringsrom istedet for askebeger status etter prøvekjøring: bytte til skivebrems bak (og 188 diff når jeg først holder på) se over topplagrene foran, er en klunking på førersiden kom en vibrering passasjerside foran når jeg kjørte opp bakken siste tur hjemover, må se hva det er bytte ryggelysbryter se over en liten svetting på servotanken bytte instrument da km teller er død og speedo viser 20 for mye, og tempnåla er litt ustabil (hjelper om jeg slår i dashet) ellers fungerer bilen bra, motor går godt, er en bitteliten fjusk innimellom rundt 1300rpm, mulig lmm trenger en rens e.l skal titte litt Marius2002 og Maggi93 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet April 21, 2018 Forfatter Share Skrevet April 21, 2018 ble en liten kveldsøkt. fant fram en travers med polyforinger og fikk på bruene måtte ta en gjennomgang av brekk\brems, waiere trenger jeg ser jeg da de er kappet, og trommelbrems er ikke likt. men ser ut som at noen har byttet all innmat en gang før, så holder med waiere står klar til å få nye waiere nå, rimelig sikker jeg har, må bare lete litt, evnt bestille på koed, skivene foran ble da ikke så gærne, før etter men blir å bytte de alikevel, da er ett hakk i ene ser jeg. og har liggende Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet April 22, 2018 Forfatter Share Skrevet April 22, 2018 (endret) skjedd noe idag og henta litt ræl på lageret kjekt med talje i garasjen demonterte alle 3 bkstillingene for å sjekke utveksling i diffene, men en av mutterne til stikkaksel satt no helt jævlig sitter ennå, da ga opp og en annen sitter fast i navet, så den godgjør seg med litt smøring nå 3 løse differ 2 på 3,46 og en på 3,64, får se hvilken jeg bruker, skal sjekke utveksling på 168 diffen som står på først, skal ikke ha tyngre ivafall. henta og en supersprint eksos jeg hadde, da den som står på lekker. (dårlig bilde da) fant og fram litt deler hadde brekkwaiere og innmat brekk om jeg trenger noe så slapp kjøpe det, men legger inne ne bestilling på litt deler nå alikevel, hjullager tilfelle de må byttes, låseblikk til aksler, og noe småtteri Endret April 22, 2018 av janerik171187 danskiii reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet April 24, 2018 Forfatter Share Skrevet April 24, 2018 skjedde ikke stort igår pga overtid, men skjedde litt idag. fikk satt i diff i bakstillinga satt sammen med nye brekkwaiere men har en liten mistanke om at ene brua er skeiv men kan bare være hvordan den står på bordet og, så håper på det, men har annen bru hvis jeg kan bytte til evnt fått bilen på bukken brakettene her er montert feil ser jeg da latmannsarm må man ha hehe de skruene her gå alltid til hellvete fikk ned eksosen monterte bolten her når jeg først kom til den (er til hengerfestet) foringen på ene siden krangler, bolten er stuck tok ned mellomaksel og foringen ga seg tilslutt litt jobb ennå da må få ut restene her og ga seg med pigger og vinkelsliper fortsatt litt rester igjen da, tar det imorra danskiii reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet April 25, 2018 Forfatter Share Skrevet April 25, 2018 skjedde ikke stort idag, men rakk handle litt og hente pakker før kino. nye belter bak og litt div verktøy for å få ut restene av hylser bak. holdepå for fullt etter jobb imorra. Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet April 26, 2018 Forfatter Share Skrevet April 26, 2018 ble en god økt idag, fikk ikke gjort stort pga faenskap som vanlig fikk ut restene av traversforingene powerflex foringene satt ikke helt der de skulle i traversen, så dro fram gode biltemasettet og fikk dratt de der de skulle byttet bremseslangene til travers fått på skivene på toppen av foringene var skeivt ene bærebrua ja fant fram en ix bærebru jeg hadde til overs. må da bytte nav da det er ulikt navmutter løsnet lett, men stikkaksel satt no jævlig. så måtte på med varme etter mye kødding og banning så løsnet det navet løsnet uten å dra med seg lageret faktisk sånn står den nå tpmek reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tpmek Skrevet April 27, 2018 Share Skrevet April 27, 2018 6 timer siden, janerik171187 skrev: God arbeidsøkt her :-) janerik171187 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danskiii Skrevet April 27, 2018 Share Skrevet April 27, 2018 Hekkan, her skjer det mye! Enormt bra arbeid, følgee med videre janerik171187 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet April 27, 2018 Forfatter Share Skrevet April 27, 2018 (endret) fullt fres her nå, eu mandag såe 🤣 skjedde noe idag og. var ikke like heldig med navet jeg skla bruke, så måtte fram med avdrager fikk demontert fra gamle brua søppel fått på bremseskjold tok sjansen på å bruke gamle lageret da det var helt (får se om jeg andrer eller ei hehe) kopla opp bremsesystemet fant fram noen nye skiver montert brekk og alt koplet ble litt kødd med brekket, av en eller annen grunn måtte jeg stramme ene waieren mer enn den andre selvom jeg sjekket at de var like lange når jeg plukket de fram, mulig nee røret under bilen har vært kappet ned pga rust elns, men tror ivaffall brekket er bra nå, får se når jeg får dne på hjula igjen. får ikke dratt spaken så veldig langt opp før det stopper ivaffall Endret April 28, 2018 av janerik171187 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danskiii Skrevet April 27, 2018 Share Skrevet April 27, 2018 8 første bildene er helt like i din siste post? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet April 28, 2018 Forfatter Share Skrevet April 28, 2018 18 timer siden, danskiii skrev: 8 første bildene er helt like i din siste post? ser det, skal prøve fikse hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet April 28, 2018 Forfatter Share Skrevet April 28, 2018 liten middagsupdate fått luftet brems og fått på hjula igjen. parkert utenfor skal ha 318'n og på eu, så måtte ta den inn i garasjen en tur for en sjekk, fant noe småtteri, belgene på tannstanga er fucked, og mulig noe lekkasje (svetter bra ivaffall) og eksosen er på vei til å knekke bytter eksos nå ivaffall, se hva jeg rekker av det andre, viktigst at den røde er bra, 318'n er eu en stund til så en etterkontroll er ok Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå