janerik171187 Skrevet April 28, 2018 Forfatter Share Skrevet April 28, 2018 skjedd litt i kveld og fant fram orginal brems til 318'n og en ok eksos ferdig modda til 318'n gamle eksosen er omtrent røket org brems montert bruker dne som sto på på den røde (325 brems) eksos montert, ikek helt perfekt, men funker patentbånd ftw ene bolten var knekt som jeg ikke så før jeg hadde montert, så blel itt jallamekk med no asta og greier, (var tett med 2 bolter og da, men er hengt opp fler steder så står ganske støtt røde inne igjen fikse speedo (km teller funker ikke og noe dårlig kontakt på tempmåler) finn feilen prøvde litt ymse paneler montert inn et som funker, (ble til jeg byttet selve speedoet og fikla litt rundt tempmåleren i org speedo) fikse slarkete stoler, det patentet for tidlig preface understell på sen\facelift ble litt slarkete så må inn med 10mm bolter istedet for 8mm, en bolt utført, 3 igjen, men blir imorra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet April 29, 2018 Forfatter Share Skrevet April 29, 2018 dagen idag begynte med en til til moss å hente ny gadget til garasjen. gammel haug av et lysjusteringsapparat fikk så montert de siste boltene på stolene, så nå er de slarkfrie. byttet og beltene bak pga lakk på beltet gamle nye montert så måtte dne på bukken igjen for litt msått litt patentbånd løser alt hehe, var noe halvveis rustet av gamle festet, skal se på å bestille opp noen av disse tror jeg bensinpumpa var løs, men strips ordnet det, gadd ikke prøve løsne det en gang, så strips får holde var og i rakkestad en tur og hentet noe kjekt å ha for en hundrings ble tur med 318'n da greit å få bevegd den litt før eu. fin å ha med på rudskogennår man titter rundt, hadde vanlig sparkesykkel, men denne er sånn at man vugger dne i midten så går den framover, funker til 100spenn ivaffall titta på hvorfor ryggelyset ikke fungerte, prøvde bytte pluggene bare da de gamle var full av irr. men hjalp lite, fant fram en annen ryggelysbryter men var like død, hentet da 5-6stk i kjelleren, alle var døde med multimeter. men testet litt med de rett på ledningene og etter noen klikk så fungerte fler av de, så brukte dne som virket best. fungerer nå ivaffall fått på hengerkontakten borret inn i bilen er tilkoplet nå så det fungerer strammet servoreima og dynamoreima ble til at jeg fjernet luftfilterboksen satt sammen bytte lykter på g fått på sorte depo lykter i dagens episode av jan-erik gjør ting han ikke kan, justere lykter fått dratt til med moment og montert låseblikket så godt som klar til eu nå, (må huske 4stk hjulbolter til og moment på de) mulig stramme brekket litt imorra, så drøyer montere midtkonsollen ordentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet April 30, 2018 Forfatter Share Skrevet April 30, 2018 dommens dag idag, begge klare for eu 318'n først dommen ble: bare 1'r feil, men en toer pga tuta ikke funket. meget enkel grunn da kom på hva jg skulle gjort for lenge sia hehe men nå er det ordnet så ble det tid for den røde. og dommen ble godkjent!!!!!! fikk ett par merknader som ikke er feil. 28% skevhet på bremsen bak, (maks 30% er kravet) så får smøre opp kaliperne bak, de så bra ut så rørte de aldri og noe minimal slark på en bærekule og endeledd ble da en tur på biltilsynet. slapp omregg av en eller annen grunn, nå er det kun skilt jeg venter på, de ble sendt fra lator idag, så bjerke treffet på søndag lover bra. hoppa innom naf på vei tilbake med 319'n og fikk den etterkontrollert så da er begge godkjent tpmek, Amarios og danskiii reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danskiii Skrevet April 30, 2018 Share Skrevet April 30, 2018 Congtratz! janerik171187 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Mai 1, 2018 Forfatter Share Skrevet Mai 1, 2018 skal bli digg med skilt ja ble en liten (katt)vask på mandag kveld ble 1mai treff på lokale bmw forhandleren i sarpsborg. men siden jeg er ubrukelig på å ta bilder så er dette eneste jeg tok hehe men litt bedre bilde jeg stælte fra facebook hadde vunnet stort i e30 kategorier ivaffall da var eneste der (all premiering var avlyst) været var ikke helt med, men opphold er opphold sier jo jeg men om noen skulle ha en hel eksos til e30 med m10 motor er jeg interresert, da er best med orginal på 318'n synes jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tpmek Skrevet Mai 3, 2018 Share Skrevet Mai 3, 2018 Voldsomt hvor arbeidslyst det var her da Kjenner det skal bli godt med en pause fra min.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Mai 3, 2018 Forfatter Share Skrevet Mai 3, 2018 13 timer siden, tpmek skrev: Voldsomt hvor arbeidslyst det var her da Kjenner det skal bli godt med en pause fra min.. har bare ryddet i driten man samler på i noen mnd, så grei å endelig få skrudd litt e30 igjen skulle oppdatere igår, men glemte det, så får komme idag. fikk pakke igår skilt og rammer montert ble en kjøretur til biltema for å feire hehe (handle mer drit) skal på treff søndag, så har litt å gjøre før det, vaske og litt småplukk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Mai 3, 2018 Forfatter Share Skrevet Mai 3, 2018 skjedde ikke stort idag, ble litt rydding i garasjen bare, nesten mulig få inn begge nå hehe tenkte se på å flislegge det siste nå i helga om jeg rekker, evnt til uka. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Mai 4, 2018 Forfatter Share Skrevet Mai 4, 2018 ble bare litt rydding og ordning idag. fikk koplet de fleste av stikka jeg ikke hadde montert ennå. og ordnet opplegget til løftebordet og insektlampa ordnetlig fant fram panseret jeg skal bruke, men ble ikke bilde, skal montere imorra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Mai 5, 2018 Forfatter Share Skrevet Mai 5, 2018 skjedde litt idag. måtte nesten få av piggdekka på 1'rn, og på med sommerdekk. det skulle komme en kar med henger, så måtte flytte på litt biler, ingen tvil i hva det går i her iaffall panseret som skal på gamle begynt se på å ta av nye litt skittent pga vann i kjelleren ett år, blir bra det måttek appe noen hull så jeg fikk inn spyleropplegget støver fælt dyser montert hang opp det gamle enn så lenge blir bra dette prøvde vaske litt inni, ble greit nok har 2 skruehull som spoiler ikke dekker, prøvde meg på litt sort tec7, men ble bare stygt så fjernet igjen fått i propper til hull antenner og satt inn rattet som skal brukes imorra er det vårmønstring på bjerke med bmwccn M-jakob reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Mai 6, 2018 Forfatter Share Skrevet Mai 6, 2018 ble da "langtur" idag, ca 30mil tilsammen. begynte med første fulle tanken, ingen lekkasjer ) men må ta en titt på tankmåler, da dette er full tank. parkert på bjerke mye gromt der, noen bilder: M-jakob, danskiii og Sørensen reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Mai 10, 2018 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2018 skjer da litt ennå 😛 mest kjøring menne rydder litt i rotet, hadde 7 sett med ruter bak til 2dørs idag begynte jeg med flislegging av siste delen i garasjen tok ned pallen med flistinga raka fant for flislim men hva har man ikke facebook til, fikk tak i en sekk som manglet +0.5kg, så fikk da flislagt det siste og skal handle en sekk til og ta langs veggen imorra tidlig så prøve fuge på kvelden. men var å handlet nytt ratt idag tpmek reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Mai 15, 2018 Forfatter Share Skrevet Mai 15, 2018 skjer stadig noe fått montert tanklokkholderen fått flislagt fuget ble helt ok malte løftebordet så det matcher gulvet noe bedre men det slutta brått fungere, var noe vann i styreboksen, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Mai 15, 2018 Forfatter Share Skrevet Mai 15, 2018 noe sidd på kretskortet fikk bygd meg ny styring og flyttet alt til veggen heller, + har nå ledning på fjernkontrollen istedet for at den står på veggen som før ble brått henting av delebil idag lagde jeg alternativ plassering av bukk (den er flyttbar) så det er litt bedre mekkeplass rundt den (men trangere å få inn 2 biler ene søylen flyttet nye ankre montert blir trangt med en bil til ja fått delebilen inn på bukken den står i bukken nå, "stresstesting av fester" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Juni 17, 2018 Forfatter Share Skrevet Juni 17, 2018 (endret) har da skjedd noe den siste tia og pynta den røde litt til 17mai høgde delebilen henta ny delebil, 325ix touring og fått en godsak til turbo e30'n begynte bli mange biler nå, så da gikk gamle trekkbilen på bukken for høgging motor ute høgd enda en delebil hentet m52b28 motor litt modd på den og og enda en delebil 318i med m20b25 stappa fullt på lageret nå står på meget morsom diff på den røde nå femte gir dette hehe, 113 på gps. fyllinga en tur måtte skru litt på bilen til en kompis, bytte brems bak, men da skjedde det som alltid skjer med den bilen, bolter knekker så da står bilen i bukken da .P ble da tur til e30meet nå i helga klar for kjøring gikk bra, men måtte bytte til yellowstuff klosser foran ble hjem fredag bilen fungerte bra, brukte en halvliter olje ca ,og bittelitt vann, men bra til en gammel motor som blir hardkjørt federal dekka var meget bra, og bremsen fungerte utmerket (med nye klosser), ble noen timer totalt med kjøring blir å bruke samme bil på rudskogen i juli tenker jeg snakka og litt med en kar med en 318is, og da fant jeg ut hvilken farge jeg ikke har på min ivaffall, min var mye rødere er uklart hvilken farge bilen er lakkert i såe Endret Juni 17, 2018 av janerik171187 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå