Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er mer fan av manuell, for jeg synest det er kjekt og gire og clutche.

det er egentlig bare i kø jeg skulle ønske jeg hadde automat

Skrevet
Jeg er mer fan av manuell, for jeg synest det er kjekt og gire og clutche.

det er egentlig bare i kø jeg skulle ønske jeg hadde automat

Hadde samme oppfatning som deg til jeg kjøpte E61 med automat... ;) Men, som nevnt vil jeg si det er avhengig av modell. 3-serie og mindre ville nok manuell vært et godt alternativ for min del, mens for 5-er kan jeg nok konkludere med at jeg har hatt manuell for siste gang (bytta fra -08 E61 manuell til -10 E61 automat. Begge 520d.)

Skrevet
Modell hadde kanskje gitt noe mer å gå på

tenkte i hovedsak e46 , 3serie .. lest at noen har hatt noe vibrerende opplevelser..

Den vibrerende delen hjelper det bare med og flushe automaten og bytte filter :)

Skrevet
Modell hadde kanskje gitt noe mer å gå på

tenkte i hovedsak e46 , 3serie .. lest at noen har hatt noe vibrerende opplevelser..

Den vibrerende delen hjelper det bare med og flushe automaten og bytte filter :)

Noen intervaller på oljeskift på automatkasser på generelt BMW noen som vet noe om det?

Skrevet
Noen intervaller på oljeskift på automatkasser på generelt BMW noen som vet noe om det?

Uten at jeg vet helt eksakt vill jeg tippe rundt 80 eller 100 000. Han fyren jeg så som hadde problemer med vibrering og der alt ble borte pga nytt filter, flushing av kassa og ny olje, hadde kjørt over 200 000 miles uten og bytte.

Skrevet

Uten at jeg vet helt eksakt vill jeg tippe rundt 80 eller 100 000. Han fyren jeg så som hadde problemer med vibrering og der alt ble borte pga nytt filter, flushing av kassa og ny olje, hadde kjørt over 200 000 miles uten og bytte.

Det er ikke så allerværst det :) automatkasser gennerelt er jo fin mekanikk ;) leste også at noen ganger kan en oppdatering av programvare hjelpe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...