Hauerik Skrevet Juli 13, 2014 Share Skrevet Juli 13, 2014 Snakk om perfekt sommerbil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sorzy Skrevet Juli 29, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 29, 2014 Jeg har bestemt meg for å bytte ut H&R senkefjærene. Det er identiske fjærer til både 328ix og 335ix og på 328 med lettere motor synes jeg bilen blir for høy foran i forhold til bak. Spesielt når man har litt last i bilen i disse ferietider. Jeg fant ihvertfall ut at hjulene sitter som et skudd bak, det er bare snakk om å senke mye nok: Helt flush og får ikke pekefingern mellom skjerm og hjul Men tilbake til fjærer, selv om jeg har adaptivt understell er jeg klar for coilovers så jeg kan få akkurat den høyden jeg vil både foran og bak. Permanent litt stivere oppsett er helt greit, sommerbilen er så stiv i understellet at alt annet blir comfort uansett Noen som har peiling på hvilke merker dempere/fjærer som er bra og greit tilgjengelige? Har lest mye bra om Bilstein på F30-forumet, andre alternativer? Flere av merkene har ulike typer også, bl.a. med og uten justering. Har ikke sjekket hvilke som funker med xdrive men er tilbøyelig til å ignorere dette. Har problemer med å se at de H&R fjærene til xdrive jeg har på nå er så mye annerledes enn H&R til non-xdrive... Skulebollen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sorzy Skrevet September 9, 2014 Forfatter Share Skrevet September 9, 2014 Nye dekk og felger etter lang tids venting (325/25 på 20", Michelin PSS): Rekker akkurat å få de på og kjøre litt før bilen leveres til vinteropplag M3Turbo1000 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet September 9, 2014 Share Skrevet September 9, 2014 Passer nok bra på Ferrari'en de der. Er det brushed tinted eller? Og med 325 er de vel minst 12" breie? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sv90 Skrevet September 10, 2014 Share Skrevet September 10, 2014 sinnsykt fin bil jeg misunner deg den motoren asså Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sorzy Skrevet September 11, 2014 Forfatter Share Skrevet September 11, 2014 Passer nok bra på Ferrari'en de der. Er det brushed tinted eller? Og med 325 er de vel minst 12" breie? Dette har du øye for, det stemmer at de er brushed tinted og ganske så nøyaktig 12" bredde Hvis det er fint vær i helgen skal jeg få tatt noen bilder og legge ut. Skulebollen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sorzy Skrevet September 11, 2014 Forfatter Share Skrevet September 11, 2014 sinnsykt fin bil jeg misunner deg den motoren asså Takk for det! Usikker på hvilken motor du er misunnelig på, men begge er uansett fine på hver sin måte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3Turbo1000 Skrevet September 20, 2014 Share Skrevet September 20, 2014 Herlige Felger! Hvem impress ble det? Har du valsa noe på hjulbuer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sorzy Skrevet September 20, 2014 Forfatter Share Skrevet September 20, 2014 Herlige Felger! Hvem impress ble det? Har du valsa noe på hjulbuer? Hvis det er bildene over du sikter til så er de bakhjulene 325/25 på 20x12" felg og de sliter jeg veldig med å få på F30'en Disse hjulene sitter på sommerbilen som jeg håper å få tatt noen bilder av og lagt ut her snart (beklager at jeg blander to biler i samme tråden)... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simmelim Skrevet September 21, 2014 Share Skrevet September 21, 2014 Nye dekk og felger etter lang tids venting (325/25 på 20", Michelin PSS): Dekk1.png Dekk2.png Dekk3.png Rekker akkurat å få de på og kjøre litt før bilen leveres til vinteropplag Dette er vel ikke orginal dimensjon? Hvordan er det iforhold til vognkort osv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3Turbo1000 Skrevet September 21, 2014 Share Skrevet September 21, 2014 Hvis det er bildene over du sikter til så er de bakhjulene 325/25 på 20x12" felg og de sliter jeg veldig med å få på F30'en Disse hjulene sitter på sommerbilen som jeg håper å få tatt noen bilder av og lagt ut her snart (beklager at jeg blander to biler i samme tråden)... Heisann. 12" er litt voldsomt på F30 ja. Jeg kjører 11" og det er helt på håret. Men jeg kunne hatt breiere dekk. 295 eller 305 hadde kanskje gått. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet September 21, 2014 Share Skrevet September 21, 2014 Men nå skal velmikke de hjula på f30 heller da. Er vel sommerbilen som skal ha, den røde på bildet på forrige side. sorzy reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3Turbo1000 Skrevet September 22, 2014 Share Skrevet September 22, 2014 Hallo folkens, Det er dessverre ikke så mye som skjer på BMW-fronten her. Jeg er veldig fornøyd med bilen og har egentlig moddet det jeg hadde ønske om å modde. Jeg var en millimeter unna å bestille nye M3 eller M4 for en måned siden, men kombinasjonen av prøvekjøring av en annen bil og en BMW-selger som ikke følger opp førte til at jeg endte opp med noe annet gromt i stedet. Så BMW'en (til venstre, hehe) må pent finne seg i litt mindre fokus framover Comparison.jpg 430? Kongebil!!Men trur nesten du hadde kjørt ring rundt den med nye M4. Men en 430 vekker kanskje litt mer oppsikt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sorzy Skrevet September 22, 2014 Forfatter Share Skrevet September 22, 2014 430? Kongebil!!Men trur nesten du hadde kjørt ring rundt den med nye M4. Men en 430 vekker kanskje litt mer oppsikt. Jeg tror faktisk ikke M4 kjører ringer rundt 430 Scuderia Men uansett er det utrolig god følelse å kjøre rundt i 430'en. Utrolig mye entusiasme uansett hvor man parkerer. For ikke å snakke om lyden... V8 uten pustehjelp oppunder 9000 rpm er søt musikk, artig når andre biler sveiver ned vindu, vinker, varselblink etc. i tunneler og da må man jo bare lage litt godlyd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3Turbo1000 Skrevet September 23, 2014 Share Skrevet September 23, 2014 Jeg tror faktisk ikke M4 kjører ringer rundt 430 Scuderia Men uansett er det utrolig god følelse å kjøre rundt i 430'en. Utrolig mye entusiasme uansett hvor man parkerer. For ikke å snakke om lyden... V8 uten pustehjelp oppunder 9000 rpm er søt musikk, artig når andre biler sveiver ned vindu, vinker, varselblink etc. i tunneler og da må man jo bare lage litt godlyd Du har nok rett i det. Scuderia er endel kjappere og lettere så den blir nok vanskelig. Herlig bil! Grattis med perfektsommerbil. Skjønner godt at folk vil du skal lage litt godlyd! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå