Berild Skrevet Mai 20, 2013 Skrevet Mai 20, 2013 Når den er kald starter den alltid, men når jeg har kjørt den varm og lar den stå en liten stund så kommer den ikke, tar etter av og til men starter ikke! lar jeg den stå til den blir kald igjen starter den tvert Har fått tips om kamsensor, lekkasje i retur fra en av dysene eller gløderele Noen som har vært borti dette og kan gi no tips??
Torbjørn E39 Skrevet Mai 20, 2013 Skrevet Mai 20, 2013 Matepumpe under bilen kan fuske slik som du nevner, har erfart det selv på 525dat. Men det er også en pumpe i tanken. Prøv å sett på tenningen med førerdøra åpen og prøv å hør om pumpa under bilen ca førersetet starter å hente diesel. Jeg opplevde det samme istarten og etterhvert begynte den å fuske skikkelig rundt ca 2500-3200 omdr, fikk ikke mere ved pådrag. Men en diagnose vil avsløre hvor feilen ligger
Hpi Skrevet Mai 20, 2013 Skrevet Mai 20, 2013 +1 på matepumpa under setet. Opplevde det samme på min e39 530D. Hos meg fikk jeg pumpa til å gå ved å ta strekke armen under bilen å slå i dekselet som ligger over pumpa. Nødløsning til jeg fikk fatt i ny pumpe. Hører godt når disse pumpene går ihvertfall på e39 så det blir mistenkelig stille når de feiler.
Berild Skrevet Mai 20, 2013 Forfatter Skrevet Mai 20, 2013 Takker for svar, men om det er matepumpen, hvorfor kommer aldri problemet når bilen er kald? Har hatt diagnose men husker ikke helt va jeg fikk opp. Har hatt problemet 2 måneder og den har aldri hatt en fjuskeslag engang, kun at den er vanskelig og starte når den har blitt kjørt varm og stopper den og lar den stå noen minutter
Hpi Skrevet Mai 20, 2013 Skrevet Mai 20, 2013 Min fjusket heller ikke når matepumpen tok kveld. Men ta for all del en diagnose og ikke bytt deler før du vet hva som er galt.
Berild Skrevet Mai 21, 2013 Forfatter Skrevet Mai 21, 2013 Kobla på diagnose og fannt feil på 3505 Glow plug system 1e25 Monitoring speed sensor Glow plug/flame monitor Ble Igrunn ikke noe særlig klokere :/
handsome Skrevet Mai 21, 2013 Skrevet Mai 21, 2013 Så jo ut som veivsensor og glødesystem, utifra feilene! Sent from my HTC One using Tapatalk 2
Bayerfun Skrevet Mai 21, 2013 Skrevet Mai 21, 2013 Hadde samme problemet på min E39 525dat, men det var dyse nr. 1 som lakk for mye til retur. Du burde i såfall ha fått et varsel om for lavt railtrykk på diagnosen. I ditt tilfelle ville jeg holdt en knapp på veivakselgiver. Får du varsel om at girkassen går i failsafe når du forsøker å starte? Det skjedde iallefall på min E39 da jeg koblet bort veivakselgiver for å feilsøke. Får du lest ut live-data med programmet du tar diagnose med? Med INPA kunne du ha sett matetrykk (lavtrykksiden) og fuelrail (sånn for å se om pumpen under bilen henger med).
Berild Skrevet Mai 22, 2013 Forfatter Skrevet Mai 22, 2013 Har fått en feilkode på girkasse men den forsvant igjen! Ja såg på live data! Ligger rett på 298 bar på tomgang! Men lot bilen stå til den hadde blitt litt kald så kom start problemene men da viste d 0 bar ved kjinning! Kan vell tyde på matepumpe d?
Bayerfun Skrevet Mai 22, 2013 Skrevet Mai 22, 2013 Er usikker på likheter/forskjeller mellom E53 og E39 når det gjelder styring av dette, men vil tro det er nogenlunde likt. Når du skrur på tenningen så burde du kunne høre pumpen under bilen, evt. lese ut verdier på lavtrykksiden (ca. 4,5 bar om jeg ikke husker feil). Prøv slik Torbjørn E39 skriver.
Alpejohn Skrevet Mai 22, 2013 Skrevet Mai 22, 2013 Har fått en feilkode på girkasse men den forsvant igjen!Ja såg på live data! Ligger rett på 298 bar på tomgang! Men lot bilen stå til den hadde blitt litt kald så kom start problemene men da viste d 0 bar ved kjinning! Kan vell tyde på matepumpe d? Mener min 530d har rundt 350 bar på railen på tomgang.. Sjekk dette på kald og varm motor for og se om det forandrer seg.. Hadde vært interesant og vite Var det på railen det var 0 bar, eller på matepumpa? Har selv hatt gåen matepumpe under bilen 2 ganger, aldri hatt startproblemer av den grunn, men fusket fælt ved litt gass.. Og jeg fikk feilkode på "pre supplt pressure to low". Men det kan jo være at pumpa kiler seg og ikke går rundt.. Matetrykket mitt er ca 3.8-3.8 nå på tomgang, synker ikke nevneverdig når jeg gir gass.. Det gjorde det derimot med gåen pumpe, da sank det helt ned på 2 bar om jeg rusa på full gass og slapp..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå