Bimmerfører Skrevet Mai 30, 2013 Share Skrevet Mai 30, 2013 Hei Er det noen her som har bestilt varer hos Schmiedmann og vet ca leveringstid hos dem? Har tidligere handlet to ganger hos dem og den ene gangen tok det nesten 14 dager fra jeg purret på varene til de sendte meg svar hvor de skrev at posten mest trolig hadde rotet bort varene, før det tok ytterligere 16dager før pakken ble sendt på nytt. Sist gang tok det 5uker fra varen ble bestilt til den kom i postkassa, selv om de mente de hadde denne på lager i Danmark, da skylte de på leveringen fra Danmark. Har lyst til å teste de en gang til (kun pga pris), men før jeg gjør det vil jeg gjerne vite om flere har samme erfaring eller om jeg bare har hatt uflaks med mine bestillinger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Mai 30, 2013 Share Skrevet Mai 30, 2013 Hvis du søker litt godt, finner du bøttevis med dritt om schmiedmann. Hehe. Kan ta måneder til aldri. Men er såklart gode erfaringer også. Men det er ikke sjeldent at folk her inne poster om schmiedmann og lange leveringstider. Vet ikke om det med posten er sant eller ikke, men det kan virke som de liker å skylde på den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mysemannen Skrevet Mai 30, 2013 Share Skrevet Mai 30, 2013 Lang leveringstid er synonymt med Schmiedmann også etter min erfaring. Hva har forresten Schmiedmann som ikke Koed (bilgudens gave til bmw eiere) kan levere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet Mai 30, 2013 Share Skrevet Mai 30, 2013 Jeg vil nå ikke holde koed som noen Gud fremfor Schmiedmann da. Men jeg har alltid bestillt pr telefon til Frederich, og har aldri opplevd leveringstid ut av en annen verden. Eneste gjelder på gulvplate til M5 som de måtte bestille fra tyskland. Både koed og schmiedmann har hovedlager i danmark, og jeg vet schmiedmann bestiller som en samleordre en gang i uken elns, for å holde fraktkostnader nede. Ikke minst har både koed og schmiedmann hyggelige kundemottagere. Men, haster det med noe, så bestiller du fra Gs. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aguilera Skrevet Mai 30, 2013 Share Skrevet Mai 30, 2013 Jeg bestilte varer hos Schmiedmann på mandagskveld, og fikk beskjed om at varene ikke var på lager. Igår - Onsdag var varene klar for henting. Synes det var fantastisk kjapt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Mai 30, 2013 Share Skrevet Mai 30, 2013 Bruker alltid koed jeg. Aldrig tatt lang tid når jeg har bestilt noe der. Nå i det siste har jeg bestilt alpina deler hos koed. Som de måtte bestille fra alpina siden koed ikke hadde på lager. Og likevel så hadde jeg varen iløpet av 1 uke. Gs er dyre som fy. Selv kampanjene dems er dyrere enn standard pris hos andre. Til og med dyrere enn bmw selv. Orginale facelift skjørt til E38 var ca 1000 kr billigere hos min lokale bmw forhandler enn hos schmiedmann som igjen også var noen kroner billigere enn gs. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mysemannen Skrevet Mai 30, 2013 Share Skrevet Mai 30, 2013 Jeg vil nå ikke holde koed som noen Gud fremfor Schmiedmann da. Men jeg har alltid bestillt pr telefon til Frederich, og har aldri opplevd leveringstid ut av en annen verden. Eneste gjelder på gulvplate til M5 som de måtte bestille fra tyskland.Både koed og schmiedmann har hovedlager i danmark, og jeg vet schmiedmann bestiller som en samleordre en gang i uken elns, for å holde fraktkostnader nede. Ikke minst har både koed og schmiedmann hyggelige kundemottagere. Men, haster det med noe, så bestiller du fra Gs. Mye enig i dette, Koed og Schmiedmann har alltid vært lett tilgjengelige og behjelpelige, GS har jeg derimot ikke hatt suksess med på kundebehandling; Rota bort varer, glemte bestillinger per telefon, feilbestilling 3! ganger til lokal butikk og en lang kamp for å få reklamert på ødelagte felger. Men nå sporer det fort av her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Mai 30, 2013 Share Skrevet Mai 30, 2013 Det stemmer faktisk med posten og lang leveringstid grunnet tapte pakker, og transport fra Danmark. Virker som mange sjåfører liker å somle. Transport er på vei fra DK, sjåfør dukker ikke opp før 3 dager senere. Sånn får man dessverre ikke gjort noe med. Dog strever vi med å oppretteholde så god informasjon som mulig, men ofte strekker tiden ikke til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Mai 30, 2013 Share Skrevet Mai 30, 2013 Gs roter syns jeg også. Og SYKT dyre. Kjøpte 4 felger der. Fikk beskjed de var kommet. Reiste til oslo for og hente de. Men var bare 2 felger der. Han som hadde bestillt 2 felger i bergen hadde fått 4. Ogjeg som bestillte 4 fikk 2. 26.04.2013 kl 09:14 ringte jeg gs bildeler i oslo og ba om gs katalog. Den skulle pakkes og sendes med det samme. 24.05.2013 kl 16:19 sendte jeg mail og lurte på hvor katalogen ble av. Skulle sendes med en gang fikk jeg i svar 27.05.2013 kl 08:20. Og i går hadde jeg katalog. Er nok veldig varierende om ting kommer fort eller tar lang tid. Sikkert mye som spiller inn der. Har aldrig handlet hos schmiedmann på nett som jeg kan huske. Hvorfor handle dyrt hos gs og schmiedmann når man har koed Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Mai 30, 2013 Share Skrevet Mai 30, 2013 Sist jeg bestillte fra Schmiedmann tok det vel ca 2mnd og få diverse plastplugger, siden har jeg ikke kjøpt noe derfra, da ringte jeg og sendte mail flere ganger. Ellers har jeg bare positive erfaringer med Gs og Koed Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerfører Skrevet Mai 30, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 30, 2013 Det stemmer faktisk med posten og lang leveringstid grunnet tapte pakker, og transport fra Danmark. Virker som mange sjåfører liker å somle.Transport er på vei fra DK, sjåfør dukker ikke opp før 3 dager senere. Sånn får man dessverre ikke gjort noe med. Dog strever vi med å oppretteholde så god informasjon som mulig, men ofte strekker tiden ikke til. Nå har det seg slik at Kona jobber på en norsk avdeling i ett Dansk selskap som har hovedkontor 30min fra København. De bruker både posten og shcenker, og hun forteller at de har ALDRI ventet i mer enn maks 4-5virkedager på sine produkter, og ja de har mange forsendelser pr dag både til sin avdeling og sine norske kunder her hjemme. Som hun sier at i løpet av de 9årene hun har jobbet der har de i følge henne måtte kontakte posten og eller schenker max 10-15ganger. Selv jobber jeg i en norsk avdeling i ett selskap som har sitt sentral-lager og hovedkontor rett utenfor Malmø, og vi bruker også posten, Schenker, tollpost og andre selskaper på å frakte våre varer fra Sentrallageret og enten til vårt lager eller direkte til våre kunder her i landet (ca 2500), vi har så utrolig få henvendelser til bring/posten at det nesten ikke kan måles. Så at posten er syndebukken tror jeg lite på, og hadde den vært så stor belastning for dere slik at deres kunder har mye negativ omtale om dere, da forstår jeg ikke at dere ikke bytter speditør slik at kundene deres ville blitt fornøyd. EDIT: Da er varer bestilt, så får vi se hva som skjer denne gangen, om medfører til riktighet det de skriver på sin hjemmeside eller om det mange skriver på nettet om lang leveringstid stemmer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå