Gå til innhold

Superbiler i Norge?


bmwZ
 Share

Anbefalte innlegg

Det ble lagt ut en Ferrari 430 Scuderia her for litt siden, og her har du et litt nyere bilde av den nevnte bilen. 

Eieren heter Per-Erik og befinner seg i Sandefjord. Han er også eier av en Ferrari 308 GTS i svart.

Den gikk i Arendal når den var ny, så den flere ganger. Ganske rå lyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gikk i Arendal når den var ny, så den flere ganger. Ganske rå lyd :)

Var du klar over at nybil eieren i Arendal hadde to like biler? Først en 2008 så en 2009. Specen var helt lik bortsett fra røde sømmer innvendig på 2009 modellen... Begge er PD regget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norges råeste 458 speciale blir levert kunde til uken. En av de siste bilene som er levert fra samlebåndet. Matt grå med sort/sølv stripe og options for 1.5 millioner :)

La meg gjette, ALT i CF? Heeeelt sinnsyke priser på Ferraris tilbehørsliste. Eneste produsenten som kan kreve flere titusener for en koppholder.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var du klar over at nybil eieren i Arendal hadde to like biler? Først en 2008 så en 2009. Specen var helt lik bortsett fra røde sømmer innvendig på 2009 modellen... Begge er PD regget :)

Har egentlig ikke helt oversikten, har gått en noen PD registrerte F430 her i byen så jeg har faktisk ikke helt oversikten. Vet om en vanlig rød F430 som jeg tror var den første F430 i Arendal, PD21xxx ett eller annet (mener den ble kjøpt hos Ferdinand Motor i Bergen). Så har vi denne over her, PD31xxxx samt at jeg mener det var en annen sort F430 som jeg kun vet hadde PD skilter. Lurer på om ikke det går/har gått en 430 Spider her også.....eller var en 458?

Eierne av disse bilene holder svært lav profil og kjører sikkert ikke mer enn 2000 km i året, en kollega av meg er dog kamerat med en som har en gul 458 Italia og han har sikkert hatt en av disse bilene vi snakker om her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg gjette, ALT i CF? Heeeelt sinnsyke priser på Ferraris tilbehørsliste. Eneste produsenten som kan kreve flere titusener for en koppholder.

Ja koster med carbon på ferrari, men så er det ikke ebay carbon heller da;) Den har alt karbonen utvendig /innvendig i matt finish. Pinstriping på frontfanger og sideprofil. Italienske tricolore striper i seter og på ratt. Dette er spesielle ønsker fra kunden og kan kun gjøres via "tailor made" avdelingen. Koster å være kar:)

Endret av bmwZ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig ikke helt oversikten, har gått en noen PD registrerte F430 her i byen så jeg har faktisk ikke helt oversikten. Vet om en vanlig rød F430 som jeg tror var den første F430 i Arendal, PD21xxx ett eller annet (mener den ble kjøpt hos Ferdinand Motor i Bergen). Så har vi denne over her, PD31xxxx samt at jeg mener det var en annen sort F430 som jeg kun vet hadde PD skilter. Lurer på om ikke det går/har gått en 430 Spider her også.....eller var en 458?

Eierne av disse bilene holder svært lav profil og kjører sikkert ikke mer enn 2000 km i året, en kollega av meg er dog kamerat med en som har en gul 458 Italia og han har sikkert hatt en av disse bilene vi snakker om her.

Den første 430 i Arendal var den første i Norge faktisk. Den ble kjøpt direkte av Ferrari da han eide Enzo FXX. Den røde 430 fra ferdinand var den andre. Han kjøpte senere 2x 430 scuderia i rød, så den gule 458 som nå er solgt.

Han som hadde den sorte 430 scuderia som du nevnte har eid 3 x 458 inkl spideren som han enda har. Konebilen var California:)

Bilene blir faktisk brukt mye, men kanskje ikke til show off i sentrum av Arendal. Utenlandsturer pleier å være en favoritt som drar mye km...

Endret av bmwZ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, da faller bitene på plass :) Nei disse bilene kjøres ikke så mye lokalt, bortsett ifra den nevnte Californiaen som jeg så veldig ofte :) Synes nesten Autostrada Sport skulle åpne en filial i Arendal, disse gutta her nede i byen har bidratt godt til Ferrari bestanden i Norge :P

Den gule 458 har blitt solgt ja, det var jeg ikke klar over. Den har jeg faktisk møtt noen ganger langs veien, skal bli artig å se hva han dukker opp med nå da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...