Gå til innhold

Superbiler i Norge?


bmwZ
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Siden det lille landet Norge ikke er kjent for alle sine "superbiler", så hadde det vært kjekt med en liten oversikt over hva som faktisk går i Norge?. Det har jo de siste årene blitt en del flere Ferrari, Lamborghini, Porsche, Maserati, Aston Martin osv. her på berget.

Hadde vært fint å nevne hvor de holder til og spottinger med bilder hadde vært helt kanon :D

Jobber selv i Autostrada Sport, så dette er biler jeg jobber med til daglig. Har selv en ganske bra oversikt over de mest exotiske, så bare å spørre meg også.

Biler som klassifiserer til å bli skrevet om, kan være Aston Martin DBS, Audi R8 V10, Ferrari 430, Lamborghini Gallardo, Porsche GT2, Maserati Grantourismo S også selvfølgelig biler som F40, Bugatti, Koenigsegg, Lambo Avantador, Xj220 osv.

Eldre biler som BMW M1, Lambo Countach, Porsche 959, Shelby osv er også velkommen

Ja, biler som man føler kommer under kategorien "Superbiler"

Håper det er en del som også er interessert i slike "drømmebiler" på ett BMW forum :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hvor jeg bor, Mathopen i Bergen Vest, går det en grønn DB9 cabbe. Ser den ofte på varme og fine dager, men aldri ellers. I Olsvikområdet, nord for Loddefjord, har jeg sett en blå R8 et par ganger. Den kjører (kjørte hvertfall) på røde skilt. Så den kjøre ut fra et verksted der oppe, sent på kvelden. Kanskje V.mesteren som koser seg på bedriftskilter. Heheh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CLK-GTR er helt værst, men interiøret skuffer så til de grader. Har du sett instrumentet, likner noe fra en 190E :lol:

Nei, de ser vel igrunn som om de er skrudd sammen i et gammelt skur. :) når det er sagt synes jeg det først er de siste årene Mercedes har begynt med "moderne" førermiljø.

Uansett så er jeg redd for at det er noe jeg noengang trenger å bekymre meg over. :D

Som jeg nevnte i den andre tråden, finnes det andre superbiler i Norge av betydning? Biler det gjerne bare finnes en av her til lands og man sjeldent hører om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert, dette blir en svært spennende tråd! :)

CRXen min parkerer jeg i en garasje i Oslo sentrum, der det også står en svart Gallardo Spyder med Autostrada skiltplater. :)

Eller så har naboen min her på Hasle en sølvgrå Ferrari F355 med mørkerød interiør og Kriessieg eksosanlegg (godkjent i vognkort). Han får klager hele tiden, men er det godkjent så er det godkjent :)

Finnes det Pagani i Norge?

Evt. Enzo Ferrari? Har en oppegående kompis som hevder at han har en kompis som fikk sin far sin. Faren eier visst endel restauranter rundt om i Norge (hovedsaklig italienske). Ringer det en bjelle? Jeg har ingen grunn til å tvile på kompisen min, han er godt voksen og svært ærlig såvidt jeg vet.

Har også sett en rød Ford GT med hvite fartsstriper ved Alexander Kiellandsplass. Der går det også hvertfall en vinrød Aston Martin V8 Vantage Roadster (tror du han får dameoppmerksomhet eller!).

Edit: Det finnes også en god håndfull Audi R8er i området. Sett de i all slags farger, skal prøve å holde styr på de neste spottingene. For min del er det ikke en spennende bil i det hele tatt, har en Audi forhandler rett ved og jeg har flere ganger trodd at det kom en TT i mot... Skjønner jo at det er R8 når den nærmer seg, da de gir inntrykk av å være brede og lave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en gul koenigsegg her før som Idar Vollvik eide. Den hadde regg nr TF 22222. Men det finnes ikke lenger ifølge vegvesenets app.

Men er en bil med bs skilter regga i tr.heim. Tror den er hvit. Men vegvesenet sier gul. Mulig samme bil. Bare lakkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ihvertfall to norskregistrerte Koenigsegger med på årets Gumball. Husker ikke registreringsnummeret, men de vises på flere filmer på YouTube.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en gul koenigsegg her før som Idar Vollvik eide. Den hadde regg nr TF 22222. Men det finnes ikke lenger ifølge vegvesenets app.

Men er en bil med bs skilter regga i tr.heim. Tror den er hvit. Men vegvesenet sier gul. Mulig samme bil. Bare lakkert.

Ble ikke denne solgt til utlandet en gang i tida?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en gul koenigsegg her før som Idar Vollvik eide. Den hadde regg nr TF 22222. Men det finnes ikke lenger ifølge vegvesenets app.

Men er en bil med bs skilter regga i tr.heim. Tror den er hvit. Men vegvesenet sier gul. Mulig samme bil. Bare lakkert.

Ble ikke denne solgt til utlandet en gang i tida?

Var en hvit agera med skiboks her i by'n en stund. Den ble solgt til en prims i et ørken land. Det er ikke den gule med TFskilt. Og den med bs er fortsatt regga i norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går en gul Lamborghini Gallardo i Askim området, eier av bilen er han som eier Avancia Sportcenter avd. Askim såvidt jeg har fått med meg, DL skilter :) Hadde bilde av den på gamle iPhonen min, men den gikk til helvete for en tid siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...