Gå til innhold

Superbiler i Norge?


bmwZ
 Share

Anbefalte innlegg

Nei, det er lagring av biler hos Formula som er Ferrari forhandleren i Danmark. Vi får nye Ferrari via dem:)

  

Trodde dere fikk bilene ifra Autoropa i Sverige jeg :) Skjønner ikke hvordan de kan ha Ferrari forhandler i Danmark med de bilprisene de har der. Jeg så jo en helt ny F12 hos en forhandler der og den kostet svimlende 8 mill, synes 4,3 mill her hjemme er nok.

Oslo/Spania, han skal ha den i Spania i vinter ...

Regner med den da settes på tollskilter og registreres i Spania :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var du klar over at nybil eieren i Arendal hadde to like biler? Først en 2008 så en 2009. Specen var helt lik bortsett fra røde sømmer innvendig på 2009 modellen... Begge er PD regget :)

 

Den første Scuderia'n fikk vel en steinsprut og da må man jo bestille en ny nesten helt lik, denne gang med beskyttelsesfolie antar jeg :P Begge er forøvrig 2009-modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde dere fikk bilene ifra Autoropa i Sverige jeg :) Skjønner ikke hvordan de kan ha Ferrari forhandler i Danmark med de bilprisene de har der. Jeg så jo en helt ny F12 hos en forhandler der og den kostet svimlende 8 mill, synes 4,3 mill her hjemme er nok.

Regner med den da settes på tollskilter og registreres i Spania :(

Ja vi fikk dem fra Autoropa i Sverige før, men fikk til en bedre avtale med Danmark.

Svenskene selger mer bil, men Danskene selger også mye. Så å si alle Ferrari blir solgt på leasing. Kan ikke alt for mye om det, men danskene har noen andre leasing regler enn oss, som gjør dette spesielt gunstig.

Danskene selger også flest Ferrari deler/accessories av alle forhandlere i hele Europa. De er rett og slett flinke :)

Specialen blir på tollskilter ja, men Norske skilter til våren.

Endret av bmwZ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første Scuderia'n fikk vel en steinsprut og da må man jo bestille en ny nesten helt lik, denne gang med beskyttelsesfolie antar jeg :P Begge er forøvrig 2009-modell.

Stemmer det med steinspruten. Var beskyttelse folie på den andre ja.

Hvordan vet du det mon tro ;)

Den ble levert høsten 2008 og var den første Scuderia i Norge:)

Endret av bmwZ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du det mon tro ;)

 

 

Kjenner noen  ;-) Bilen har oppgradert eksos og girkasse/motorstyring og helt rå lyd :)

 

Synes 488 GTB også er utrolig kul, men usikker på om lyden er like bra nå som turbomating tar over...

Endret av sorzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi fikk dem fra Autoropa i Sverige før, men fikk til en bedre avtale med Danmark.

Svenskene selger mer bil, men Danskene selger også mye. Så å si alle Ferrari blir solgt på leasing. Kan ikke alt for mye om det, men danskene har noen andre leasing regler enn oss, som gjør dette spesielt gunstig.

Danskene selger også flest Ferrari deler/accessories av alle forhandlere i hele Europa. De er rett og slett flinke :)

Specialen blir på tollskilter ja, men Norske skilter til våren.

Men selger de mer nye Ferrari biler i Danmark enn i Norge? Det bor såvidt flere folk der og kjøpekrafen er ikke like høy som i Norge, mulig de som er rike i Danmark er seriøst rike da.

Danmark har noen ganske lukrative leasingregler ja, det bør de jo ha når en 520d koster nesten 700 000 kr...før utstyr. Vet heller ikke hvordan de funker men det er noe med at man betaler noen gigantiske avdrag på dyre biler som Ferrari ol, men det er jo ikke bare det. Danmark har jo også noen heftige årsavgifter på slike biler, en kollega av min far bor i Danmark og har en Dodge Viper. Den betaler han en årsavgift (tror de kaller det miljøavgift) på hele 30 000 kr i året, han ble litt snurt når min far sa at i Norge ville Viperen hans hatt samme årsavgift som en Fiat 500 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner noen  ;-) Bilen har oppgradert eksos og girkasse/motorstyring og helt rå lyd :)

 

Synes 488 GTB også er utrolig kul, men usikker på om lyden er like bra nå som turbomating tar over...

Lyden er helt vill i den Scuderian ja, Titan eksos "all the way" :)

Nei, desverre blir ikke lyden den samme i 488 av naturlige grunner. Men bilen går noe helt sprøtt bra! Til å være turbobil er lyden ganske brutal, særlig innvendig.

Mange hakk opp fra California T som nesten har identisk motor. Går en California T med Novitec komplett eksosanlegg i Norge. Den har en fantastisk pen lyd ala Maserati. Så det er håp for lydbildet på ettermarkedet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men selger de mer nye Ferrari biler i Danmark enn i Norge? Det bor såvidt flere folk der og kjøpekrafen er ikke like høy som i Norge, mulig de som er rike i Danmark er seriøst rike da.

Danmark har noen ganske lukrative leasingregler ja, det bør de jo ha når en 520d koster nesten 700 000 kr...før utstyr. Vet heller ikke hvordan de funker men det er noe med at man betaler noen gigantiske avdrag på dyre biler som Ferrari ol, men det er jo ikke bare det. Danmark har jo også noen heftige årsavgifter på slike biler, en kollega av min far bor i Danmark og har en Dodge Viper. Den betaler han en årsavgift (tror de kaller det miljøavgift) på hele 30 000 kr i året, han ble litt snurt når min far sa at i Norge ville Viperen hans hatt samme årsavgift som en Fiat 500 :P

Ja, blir solgt mange flere i Danmark. Tror det har noe med at bilinteressen generelt er større i Danmark kontra Norge. Drar man til Danmark for å se på motorsport, så er det for fulle tribuner. Ikke mange som dukker opp på GT racing på rudskogen i forhold. En klasse som inkluderer Supergromme Porscher, Ferrari, Corvetter, DTM biler til flere millioner. Pluss at mange i Norge som har muligheten er redde for å kjøpe seg type "flashy bil"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må være ærlig å si at jeg sliter veldig med å tro at det selges så veldig mye mer Ferrari i Danmark, det rimer bare ikke med det avgiftsregimet de har. Ett rask søk på Finn.no avslører at det per dags dato ligger 5 stk Ferrari 458 Italia til salgs, på BilBasen.dk (Dansk tilsvarende Finn.no) ligger det 3 stk 458 Italia. På Finn ligger det 12 stk California til salgs og 9 stk på BilBasen. Totalt ligger det 53 stk Ferrari til salgs på Danmarks største bilannonse side, mot 61 stk til salgs på Norges største bilannonse side. Jeg evt at disse ikke er relevant som dokumentasjon eller kilde, men hvis det selges så mye mer Ferrari i Danmark så burde det jo være en del flere til salgs også. Det er jo bare logisk :) Sverige gidder jeg ikke en gang sammenlikne oss med, der bor det dobbelt så mange som oss og bilene koster halvparten av hva de gjør her..

Jeg vil ikke si bilinteressen er liten i Norge, men det sitter nok litt lenger inne i folk en hva det gjør i andre land. I flere generasjoner og fortsatt er veldig mange indoktrinert at man skal ikke ha mer enn man trenger, typisk gammel Norsk tankegang. Janteloven lever fortsatt i beste velgående dessverre og mange er redde for å skille seg ut, og kjøper heller da en bil som naboen ikke legger merke til. Jeg føler at der er litt sånn at når man skal ha en veldig rask bil i Norge så kjøper man en RS6 eller M3, for den skiller seg ikke like mye ut som en Ferrari gjør. Noen drister seg til å kjøpe 911 for den er blitt så vanlig likevel, men folk tør liksom ikke ta det virkelig store steget ut.

Men Danmark er virkelig ikke landet jeg tenker på når det gjelder bilinteresse, kanskje interessen for motorsport er større men for biler generelt og for den vanlige mann i gata så ser det ikke slik ut. Ett eksempel er når vi har vår årlige tur til Nurburgring, eneste bilene vi ser ifra Skandinavia er Svensker og Nordmenn. Bilparken generelt er også mye gråere enn i Norge, mye små biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg har hørt skulle Danmark få 3 La Ferrari levert. De har 3 stk Enzo der, det er bekreftet. Vedlagt er liste fra 2012, laget av dansker. Skal spørre om jeg kan få oppdatert 2015 liste også.

12 F40, 2 F50, 3 Enzo, muligens 3 La Ferrari, 5 599 GTO, 5 16M, 5 Challenge Stradale, 17 246 Dino. Hva var det du sa Fredrik 90?

post-52793-0-95066800-1445235139_thumb.j

Endret av noekult
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at tolv F40-er er ganske imponerende. I Norge er det vel 2,5, der kun en av disse har vært her en stund (tenk å kjøpt denne når den lå til salgs for en 15-20 år siden, det hadde vært en god investering).

 

Selv om den gjennomsnittlige bilparken i Danmark ikke er til rope hurra for, har jeg alltid sett noe "spennende" når jeg har vært der, og Ferrari har jeg faktisk sett en god del av. Har stort sett alltid også sett nyere M- og RS-biler (med danske skilter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...