Gå til innhold

Turbohavari? e39 525d


Snowgoon
 Share

Anbefalte innlegg

Var i dag på vei hjem med bilen og plutselig så hører jeg en hylende lyd fra motorrommet som økte med turtallet på bilen. Var heldigvis 2 minutter hjemmefra da dette oppstod så kjørte hjem og parkerte bilen. Rett før jeg hadde kommet hjem begynte det å ryke ekstremt mye hvitt bakfra. Fikk skrud av motoren så den har ikke gått på oljen, og blit tørr. Regner med at dette skyldes tett veivhusventilasjon, men er det noe håp for turboen min? kan tenke meg at turboene til disse bilen er ganske dyre, så håper at jeg slipper å bytte denne. Skal sette bilen inn på verksted med engang jeg får lønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg se etter slakk i turboen da? Det er vell ikke mere komplisert enn at hvis den er løs så er det bare å kaste og kjøpe ny? Veivhusventilasjonen er jeg helt sikker på at har sett sine bedre dager, samt egr. Typisk at det skulle skje i går og jeg fikk egr bypass og litt andre ting levert med Ups i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret, vil tro at hvis det kun er minimalt med slakk så har den kanskje en sjangse til overleve ved å bli overhalt, men skulle det værre mye slakk så må jeg bare kjøpe ny. Noe annet jeg burde sjekke samtidig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kast den hvertfall, den må leveres inn når du kjøper ny. :)

Må du ha ny, så hør med GIK turbo eller turbopower, de har greie priser på turbo til min bil vertfall. Rundt 11000,- for en helt ny.

Rundt 8-9000 for en fabrikkoverhalt (Det er kun garret fabrikken som har orginaldeler, så du får ikke overhalt turbo fra andre en deres fabrikk med orginale deler! Da er det kina kopi deler) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg ikke kaste den hvertfall :) er kanskje like greit å bare kjøpe en ny, når det er såppas liten prisforskjell. Blir å feilsøke litt med en kompis til helgen å se hva vi finner ut av. Vil man kunne få noe svar ved å kjøre en diagnose?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var utefor samme greiene med samme type bil. Høg uling fra turbo, varte faktisk ei stund (les 2-3 veke) med den ulinga til plutselig den ikkje lada lengre og lagde veeeldig fæle lyder! Ofte er det pga dårlig service på veivhusen på dei motorane :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var litt annerledes her, men samme greia. Hos meg begynte det bare helt plutselig og alt har virket som det skulle. Gikk kanskje 1-2 min fra lyden kom til jeg røykla hele veien bak meg. Hele bilen er generelt dårlig vedlikeholdt de siste årene av den tidligere eieren, så hadde planer om å sette den inn på service til lønna denne mnd, men nå blir servicen et par hakk mer kostbar. Det løste seg hos deg med turbobytte? Var det noe annet som sluttet å virke når turboen gikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...