Snowgoon Skrevet Juni 2, 2013 Share Skrevet Juni 2, 2013 Var i dag på vei hjem med bilen og plutselig så hører jeg en hylende lyd fra motorrommet som økte med turtallet på bilen. Var heldigvis 2 minutter hjemmefra da dette oppstod så kjørte hjem og parkerte bilen. Rett før jeg hadde kommet hjem begynte det å ryke ekstremt mye hvitt bakfra. Fikk skrud av motoren så den har ikke gått på oljen, og blit tørr. Regner med at dette skyldes tett veivhusventilasjon, men er det noe håp for turboen min? kan tenke meg at turboene til disse bilen er ganske dyre, så håper at jeg slipper å bytte denne. Skal sette bilen inn på verksted med engang jeg får lønn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snowgoon Skrevet Juni 3, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 3, 2013 Kan dette i værstefall føre til at jeg må ha ny motor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 3, 2013 Share Skrevet Juni 3, 2013 Hvit røyk tyder jo på vannforbruk. Men ta av slangen på turbo og se inn, samt ta av veivhusventilasjonfilter og sjekk. Det tar jo bare 20 min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snowgoon Skrevet Juni 3, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 3, 2013 Skal jeg se etter slakk i turboen da? Det er vell ikke mere komplisert enn at hvis den er løs så er det bare å kaste og kjøpe ny? Veivhusventilasjonen er jeg helt sikker på at har sett sine bedre dager, samt egr. Typisk at det skulle skje i går og jeg fikk egr bypass og litt andre ting levert med Ups i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 3, 2013 Share Skrevet Juni 3, 2013 Se etter slakk i turbo ja. Er det noe slakk må du vurdere om det er å kaste. Veivvent bør uansett byttes da ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snowgoon Skrevet Juni 3, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 3, 2013 Takk for svaret, vil tro at hvis det kun er minimalt med slakk så har den kanskje en sjangse til overleve ved å bli overhalt, men skulle det værre mye slakk så må jeg bare kjøpe ny. Noe annet jeg burde sjekke samtidig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 3, 2013 Share Skrevet Juni 3, 2013 Hva den egentlige feilen kom av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Juni 3, 2013 Share Skrevet Juni 3, 2013 Ikke kast den hvertfall, den må leveres inn når du kjøper ny. Må du ha ny, så hør med GIK turbo eller turbopower, de har greie priser på turbo til min bil vertfall. Rundt 11000,- for en helt ny. Rundt 8-9000 for en fabrikkoverhalt (Det er kun garret fabrikken som har orginaldeler, så du får ikke overhalt turbo fra andre en deres fabrikk med orginale deler! Da er det kina kopi deler) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snowgoon Skrevet Juni 4, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 4, 2013 Da skal jeg ikke kaste den hvertfall er kanskje like greit å bare kjøpe en ny, når det er såppas liten prisforskjell. Blir å feilsøke litt med en kompis til helgen å se hva vi finner ut av. Vil man kunne få noe svar ved å kjøre en diagnose? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw Mathias Skrevet Juni 4, 2013 Share Skrevet Juni 4, 2013 Var utefor samme greiene med samme type bil. Høg uling fra turbo, varte faktisk ei stund (les 2-3 veke) med den ulinga til plutselig den ikkje lada lengre og lagde veeeldig fæle lyder! Ofte er det pga dårlig service på veivhusen på dei motorane :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snowgoon Skrevet Juni 4, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 4, 2013 Var litt annerledes her, men samme greia. Hos meg begynte det bare helt plutselig og alt har virket som det skulle. Gikk kanskje 1-2 min fra lyden kom til jeg røykla hele veien bak meg. Hele bilen er generelt dårlig vedlikeholdt de siste årene av den tidligere eieren, så hadde planer om å sette den inn på service til lønna denne mnd, men nå blir servicen et par hakk mer kostbar. Det løste seg hos deg med turbobytte? Var det noe annet som sluttet å virke når turboen gikk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw Mathias Skrevet Juni 4, 2013 Share Skrevet Juni 4, 2013 Blei turbobytte ja. Begynte med at motoren blei spylt ner med olje. Bytta veivhus ventilasjon so slutta olje sprutinga, men turbo hadde ult før olje sprutinga. Kanskje det gjekk 50km etter veivhus bytte, før turboen rauk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snowgoon Skrevet Juni 4, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 4, 2013 skjønner, godt å høre at det løser seg med turbobytte og at bilen ikke lider av noen varige men etter det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuneBMW Skrevet Juni 6, 2013 Share Skrevet Juni 6, 2013 Kjenner til problemet Snowgoon. Skjedde akkurat det samme hos meg for 3 uker siden. Måtte kjøpe ny Garrett-turbo som nå er ferdig montert. Kostbar affære, men slik er det bare...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snowgoon Skrevet Juni 6, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 6, 2013 Sånn er det ja Rune. Monterte du selv? Eller fikk du det gjort på et verksted? Vurderer å ta det på verksted selv så lurer litt på sånn ca hvor mye jobben kommer til å komme på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå