Ivrig86 Skrevet Juni 3, 2013 Share Skrevet Juni 3, 2013 Har en som vill kjøpe bilen min med et par krav, og et av dem er NAF kjøpstest... Noen som vet om di vil Melde ifra om pressa feks? Veldig skeptisk til å kjøre bilen på NAF!! Har sagt BMW kan ta samme test Men det var ikke bra nok for kunden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobiastorvik Skrevet Juni 3, 2013 Share Skrevet Juni 3, 2013 Har en som vill kjøpe bilen min med et par krav, og et av dem er NAF kjøpstest... Noen som vet om di vil Melde ifra om pressa feks?Veldig skeptisk til å kjøre bilen på NAF!! Har sagt BMW kan ta samme test Men det var ikke bra nok for kunden Finn en annen kjøper som fortstår hva det innebærer mtp presse og tester. Jeg hadde aldri levert bilen min med presse frivillig for å ta en slik test som dette. Drit i det å vent på neste kunde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivrig86 Skrevet Juni 3, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 3, 2013 Har en som vill kjøpe bilen min med et par krav, og et av dem er NAF kjøpstest... Noen som vet om di vil Melde ifra om pressa feks?Veldig skeptisk til å kjøre bilen på NAF!! Har sagt BMW kan ta samme test Men det var ikke bra nok for kunden Finn en annen kjøper som fortstår hva det innebærer mtp presse og tester. Jeg hadde aldri levert bilen min med presse frivillig for å ta en slik test som dette. Drit i det å vent på neste kunde Ja det jeg tenker også... Han bor i Haugesund å jeg skal eventuelt lever den der. Men han hadde driti seg ut på handel av en annen bil som viste seg å slettes ikke være som på bildene. Men han burde godtatt en BMW test syns jeg. Tror jeg dropper NAF test hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lacim Skrevet Juni 3, 2013 Share Skrevet Juni 3, 2013 NAF kjøpstest er sykt grundig. Det er i kjøpers beste interesse å ta en slik. Kan du med sikkerhet si at bilen din ikke har mangler, scorer du mye poeng hos potensielle kjøpere som ikke er bilkyndige selv. Er et jævlig bra papir å ha da, men det kommer an på hvor sikker du er på bilen din Vil nesten si at NAF-testen er for grundig. En jeg vet av skulle selge en E39 for ca. 40000. Kjøper insisterte på NAF-test. NAF fant småfeil og hevdet så at bilen var verdt 25 000... Samtidig, sier NAF at bilen er i god stand, kan du jo senke skuldrene om det skulle oppstå noe kluss i etterkant av salget og klaske NAF-papirene tilbake i trynet på fyren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobiastorvik Skrevet Juni 3, 2013 Share Skrevet Juni 3, 2013 Att han tidligere har hatt dårlige kjøp så skal ikke alle legges under samme kniv. Alle driter seg vel ut en eller annen gang på bil. Om han insisterer på å gjøre kjøpet av privat selger så må han bare finne seg i det. Neste mulighet er å la vedkommende se bilen selv under om han har kompetanse til det. Om jeg skulle ha kjøpt en bil med presse så hadde jeg hatt stor forståelse av att selger ikke vil melde seg frivillig. Det ligger mye arbeid om pressa blir oppdaget å da bør du heller ikke gjøre dette med vitende vilje. En annen ting er att du aldri vet om han vil ha bilen etter testen, og da er det vel likgjyldig om du har bilen hos naf eller ikke. Jeg personlig ville tatt en uregistrert eu kontroll bare for å vise kjøper eventuelle feil. Jeg har gjort dette en gang før og kjenner flere som har gjort dette. Aldri vært problem dra for all del ikke på naf..dette er min mening Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Juni 3, 2013 Share Skrevet Juni 3, 2013 Hos naf er jo alle biler fulle av feil. Bare tull på alle de tester jeg har vært borti Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kvammis Skrevet Juni 3, 2013 Share Skrevet Juni 3, 2013 Går an å svinge innom eller ringe til naf kontoret og høre hvordan de stiller seg til det da. Såvidt jeg ser det skal ikke de legge seg mer oppi det enn at det står en merknad i testen om at det er ettermontert kompressor som ikke er godkjent. Har mye erfaring med NAF i jobbsammenheng og er ikke alle NAF kontrollører som er helt firkantet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Juni 3, 2013 Share Skrevet Juni 3, 2013 Jeg ville ikke brukt tid på denne personen. Hvorfor skal du bruke masse tid og penger på NAF-test, OG kjøre bilen land og strand rundt til han? Han høres ut som en kravstor, bortskjemt unge. Hvis man er så giddalaus at man ikke orker å dra ned og se på en bruktbil, og legger alt ansvaret på selger - styr unna. Slike kjøpere er bare problemer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aloebiz.net Skrevet Juni 3, 2013 Share Skrevet Juni 3, 2013 Jeg ville ikke brukt tid på denne personen. Hvorfor skal du bruke masse tid og penger på NAF-test, OG kjøre bilen land og strand rundt til han? Han høres ut som en kravstor, bortskjemt unge. Hvis man er så giddalaus at man ikke orker å dra ned og se på en bruktbil, og legger alt ansvaret på selger - styr unna. Slike kjøpere er bare problemer. Word! Sånne folk får stikke og kjøpe seg splitter ny bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Juni 4, 2013 Share Skrevet Juni 4, 2013 NAF-test er litt både og. Jeg kjenner selv til tilfeller der de har saumfart eldre biler, og funnet feil som de mener tilsier en prisreduksjon på 30-40% i forhold til prisantydning. Da snakker vi altså om en gammel bil i prisklassen 50k, der prisantydning er satt ca der de andre ligger, og der det ikke er grunn til å tro at bilen har noe flere feil/mangler enn snittet de sammenligner mot. F.eks. er det begrenset hvor mye verdi en skal trekke fra på en E36 for en kranglete vindusheis, litt svetting fra motor og overflaterust her og der. Det er jo bla pga slike ting at bilen koster en tiendedel av det den gjorde som ny. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Juni 4, 2013 Share Skrevet Juni 4, 2013 Er som skrevet over. Finn en annen kjøper. Høres bare ut som det blir masse problemer i etterkant med slike kunder som er kravstore. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aplet86 Skrevet Juni 4, 2013 Share Skrevet Juni 4, 2013 Han Bor i Haugesund, og gidder ikke ta turen til Østlandet når han skal kjøpe seg M3 med presse? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobiastorvik Skrevet Juni 4, 2013 Share Skrevet Juni 4, 2013 Dette ER og blir for dumt. Er han som skal kjøpe, ikke du. Finn en annen potensiell kjøper er for useriøst å kjøpe på denne måten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SofaKingFresh Skrevet Juni 4, 2013 Share Skrevet Juni 4, 2013 Kan sikkert høre for deg på NAF i Skien. Er MYE der i jobbsammenheng, og har blitt godt kjent med de 2 som jobber der. Skader jo ikke å høre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Juni 4, 2013 Share Skrevet Juni 4, 2013 Forstår han ikke komplikasjonen med kompressor så burde du droppe han - og kanskje han - ikke burde kjøpe en kompressormatet ikke godkjent ombygd bil. Med mindre du må selge ville jeg ikke brukt mer tid på han. Høres ut som en kunnskapsløs snørrvalp han kjøpern. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå