Desko-K Skrevet Juni 7, 2013 Share Skrevet Juni 7, 2013 Er ny på dette og har lest litt forskjellige ting... så spør for å være sikker. Dette var slik jeg gjorde på den ene siden: 1. slakke brekk foran i kupeen (hørt jeg skal slakke "så mye som mulig", men går jo rundt og rundt uendelig?) 2. fjerne gamle bremsebånd, montere nytt sett 3. sette på hjul, se at det triller lett. Så stramme på strammeskruen gjenom bolthull til hjulet såvidt kjennes litt tyngre å vri på (ikke helt låst men ikke helt fritt heller). 4. stramme vaier i kupeen igjen så mye som mulig, montere ferdig resten. brekket av gjennom hele prosedyren.. Er det riktig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet Juni 7, 2013 Share Skrevet Juni 7, 2013 Hørtes korrekt ut dette her;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Desko-K Skrevet Juni 7, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 7, 2013 Godt å høre Brekket virker iaffal veldig tight og fint nå. Bør man "bremse inn" nye sko? Lest en diy hvor man kjører noen intervaller med brekk av og på og lurte på om d var nødvendig så lenge man bruker brekket med jevne mellomrom.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikWake Skrevet Juni 7, 2013 Share Skrevet Juni 7, 2013 4. stramme vaier i kupeen igjen så mye som mulig Skal gjøre dette på min snart. Når man strammer vaier i kupeen, justerer man på de to mutterne da? Når jeg tar ned brekket, så kommer mutterne ca 2cm ut fra gjengene. Er det noen måte å få selve gjenge-stengerne til å gå tilbake? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juni 7, 2013 Share Skrevet Juni 7, 2013 4. stramme vaier i kupeen igjen så mye som mulig Skal gjøre dette på min snart. Når man strammer vaier i kupeen, justerer man på de to mutterne da? Når jeg tar ned brekket, så kommer mutterne ca 2cm ut fra gjengene. Er det noen måte å få selve gjenge-stengerne til å gå tilbake? Det er feil å stramme vaieren(e) i kupeen så mye som mulig, denne justeringen er bare for å ta inn slakken i vaier. En riktig justert handbrems skal gå opp maks 7 hakk og låse på det 3 hakket om jeg ikke husker helt feil. Gjengestengene eller endene på vaierne kan du vel dra tilbake om du går å drar i vaierne ved hjulene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Desko-K Skrevet Juni 7, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 7, 2013 Som sagt så virker det for meg at mutterne bare går rundt og rundt, så vet ikke helt hvor mye de skal strammes? Stramte bare til jeg kjente at brekket begynte å ta tidlig nok og at det kjentes tight ut. Hvordan vet man hvor mye de skal strammes egentlig? Dro opp brekket for å komme til mutterne, ellers er det så kronglete, men bør kanskje helst være nede når man gjør dette..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Juni 7, 2013 Share Skrevet Juni 7, 2013 Heis bilen opp bak, og dra i hjulene. Sjekk at de bremser likt, mens du drar brekket oppover, hakk for hakk. Jeg pleier å skru til det tar i navet, så litt tilbake. Deretter finjustering i kupeen for å få lik bremsekraft på begge hjul. Hakk 1: litt brems Hakk 2: litt mer brems Hakk 3: skal ikke klare å trekke hjulene rundt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå