Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei.

Har et spørsmål ang hvor styrt trykk jeg burda ha i dekka mine, kanskje ett dumt spørsmål, men er vel noen som kan hjelpe meg her :)

Bilen er en BMW e46 touring 318d, 19 toms felger og Nankang NS-2 dekk.

Hva burde jeg ha av trykk ? :)

Sånn som jeg har det nå så sliter det veldig på innerkant bak, dette er vel pga at bilen er ganske lav, men har kanskje noe og si med dekktrykk også?

På forhånd takk for svar!

Mvh knut

Posted

Står det for eks. 2,3max, så kan du kjøre med 2,0. litt hvordan egenskaper du vil ha også, så kan du kjøre på en vei med tørr grus/støv slik at du ser på dekke hvor mye mønster som blir skittent ;)

Posted

Da er det egentlig bare å prøve seg fram med luftrykk og kjør på en vei som tidligerre nevn for å se hvor mye mønster og hvor mønsteret blir mest skittent.

Posted

I siden på døra på e46'en min står det at jeg skal ha 1,9 framme og 2,2 bak på 225/40-18, noe som fikk bilen til å spore som et helvete.. Ringte Dekk1 som tok på de nye dekkene hvor mye trykk jeg skulle ha: gikk ifra 1,9 og 2,2 til 2,7 bar :b 40 psi skulle jeg ha, null sporing, triller lettere enn før. MYE lettere.. så det som står i siden på døren trenger ikke alltid være det optimale, men kommer jo selvfølgelig an på dimmen på dekkene. :)

Posted

Hvis det bare sliter ekstra på innsiden så har det ingenting med lufttrykk å gjøre, da er det feil hjulstilling. Du trenger en 4-hjulskontroll. Hvis lufttrykk er feil vil dekket enten slites på både inner og ytterkant ved for lite luft, eller i senter ved før mye luft.

edit: hvis du ikke kjører med camber med vilje da :P

Posted

Hvis du ikke har justert etter senking bør du ta en 4hjulskontroll.

Du har nok for mye negativ camber og feil spissing. Begge deler er justerbart (til en viss grad) på E46.

Originalt er det anbefalt med 33psi/2,3 bar foran og 35psi/2,4 bak på 19-tommere med 2 personer i bilen.

Posted

Originalt er det anbefalt med 33psi/2,3 bar foran og 35psi/2,4 bak på 19-tommere med 2 personer i bilen.

E46 ble vel aldri levert med 19" originalt/opsjon.

Kjør 40psi i dem du. Funket best på mine biler med 19" og 235/35.

Kan godt kjøre litt mer bak. 42psi f.eks.

Posted

Er tatt 4-hjulskontroll etter montering av coilovers, men er fortsatt mye negativ camber, derfor det sliter på innerkant, fult klar over det ;) men tenkte kanskje at lufttrykk også kunne ha litt å si ;) men skal prøve litt å se hva jeg blir fornøyd med :)

Posted

E46 ble vel aldri levert med 19" originalt/opsjon.

Kjør 40psi i dem du. Funket best på mine biler med 19" og 235/35.

Kan godt kjøre litt mer bak. 42psi f.eks.

M3 kom med 8x19 225/40-19 og 9,5x19 255/35-19 som opsjon. Den skal ha 33/35 psi ifølge bmw. Om dette blir helt riktig på en senka 318d touring er en annen sak. Jeg ville nok også kjørt 40psi