Bmdobbeltv Skrevet Juni 11, 2013 Skrevet Juni 11, 2013 Kjøpte "ny" bil for 3 uker siden, 4 dager etterpå røk turboen. Bilen hadde gått 156k da jeg kjøpte den, har hørt fra mange at turboen skal byttes på 150k. Leste litt på nettet, der står det at den ryker fra 120k til 170k Garantert? Har nå fått byttet turbo til en ny en, fikk bilen tilbake idag fra verkstedet, men syns den går dårligere nå. Har kappet av bakerste lyddemperen å satt på et rør ut bare, hørte turboen Godt da Men nå er det ikke antydning til å høre turboen fra eksosen.. Den bråker mer nå, men turboen hørs ikke. Hva kan det være? Spørte de om det var helt lik turbo og de svarte ja, at den ikke var orginal men lik. Før var det fullt trykk på 2-2.500rpm, nå er det 3-3.500rpm.. Får ikke opp noen feilkoder heller. Verkstedet mener også at jeg må betale for alt selv, siden jeg har satt på "større eksos" som gjorde at turboen røk :S
Otis Skrevet Juni 11, 2013 Skrevet Juni 11, 2013 Høres veldig rart ut hele greia. Ingen turboer skal skiftes på noen som helst slags kilometer. Jeg vil tro at du har hatt tett veivhusventilasjon og ødelagt turboen på den måten eller at bladene i turbo har knekt eller.no Ellers kan ikke turboen gå i stykker. Så vidt jeg vet da. Kapping av eksos på bakerste potte vil ikke påvirke turboen i det hele tatt. Åpenbart er det noe som trengs mer feilsøking på, da den skal levere bra trykk fra rundt 2000 omdr. Hvilket verksted er dette da?
Bmdobbeltv Skrevet Juni 11, 2013 Forfatter Skrevet Juni 11, 2013 Høres veldig rart ut hele greia.Ingen turboer skal skiftes på noen som helst slags kilometer. Jeg vil tro at du har hatt tett veivhusventilasjon og ødelagt turboen på den måten eller at bladene i turbo har knekt eller.no Ellers kan ikke turboen gå i stykker. Så vidt jeg vet da. Kapping av eksos på bakerste potte vil ikke påvirke turboen i det hele tatt. Åpenbart er det noe som trengs mer feilsøking på, da den skal levere bra trykk fra rundt 2000 omdr. Hvilket verksted er dette da? Står veldig mye om turbobytte på 320D hvis du søker. Volvo i halden, jensen & scheele
Otis Skrevet Juni 11, 2013 Skrevet Juni 11, 2013 Jo, takk. Det står mye om det ja, men som oftest bunner problemene ut i noe helt annet. Det er ekstremt sjeldent at turboen i seg selv går i stykker så lenge motoren ellers er i orden.
Bmdobbeltv Skrevet Juni 11, 2013 Forfatter Skrevet Juni 11, 2013 Hva bør jeg sjekke a? Hvor mye lader den orginalt? Er en 150hk Må jeg sette på en turbotrykksmåler? Hvor er det lettest å koble den? noen nippel ut fra innsuget?
Bmdobbeltv Skrevet Juni 12, 2013 Forfatter Skrevet Juni 12, 2013 Gikk i nødmodus når jeg hadde gassen i bånn på 4.gir i en bakke.. Levert den på verksted igjen:)
Bmdobbeltv Skrevet Juni 27, 2013 Forfatter Skrevet Juni 27, 2013 Viste seg at de hadde byttet til en uorginal dritt turbo.. Så de sendte bilen til brennes auto å byttet til orginal turbo, nå går den bra igjen Men noen som vet hvor jeg kan koble turbotrykksmåleren enklest?
scoot Skrevet Juni 27, 2013 Skrevet Juni 27, 2013 Og hva lærte vi av dette? ALDRI BRUK JENSEN & SCHEELE.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå