Gå til innhold

Min bilstereo-tråd: e34 med 4x15" i vegg


Anbefalte innlegg

 

Kan man ikke bare lagre innstillingene på datamaskinen? mener jeg har sett man har oppsett styrt fra pcen. Du har ikke vurdert en spiller som har DAB? Du hører kaskje aldri på radio med den bilen der, hehe.

 

Som nautiluz skrev over her så foregår all justering via PC, hvor man lagrer innstillingene, så store problemet vil det jo uansett ikke by på :)

 

Har fått fiksa mini-laptopen min nå, så jeg har noe å justere med. Den hadde hatt virus, og har ikke cd-rom, så jeg så egentlig etter en annen pc.

Men i natt bestemte jeg meg for å få programmert om en USB-minnepenn til å være boot-bar, lasta inn win7 ultimate på den og fikk i gang igjen den lille sliter'n.

Så var jo max oppløsning på skjermen (softwaren, skjermkortet er egentlig godt for mer) 800x600, og Mosconi softwaren må ha min. 960x600 eller noe i den duren. Så da måtte man endre på litt ting og tang der og, så nå funker det som det skal :)

 

Ang DAB så har jeg tenkt tanken jo, for å høre på noe annet enn samme musikken om og om igjen. Men det ble ikke noe av dette gangen heller gitt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ihvertfall håpløst uten, hehe. Var visst noen andre småforandringer også. Blant annet strømforsyning som er mer stabil ved lavere spenninger.

Har stått stille litt her da jeg ikke har klart å bestemme meg for vinyl til dashen. Men ble matt svart vinyl med struktur. Så får jeg heller trekke øverste delen av dørtrekkene med det samme for å få litt helhet. Og kanskje de delene av dørtrekkene som er stoff. Må få inn helskinn-seter etterhvert og, men det blir nok ei stund til. Må jo ha elektrisk sportskinn når kontaktene ligger klare :-)

Satser på å få ferdig dashen til helga, stå på som en tulling da. Skal bygge ei basskasse til 2x15" i tillegg, men nå vil jeg ha lyd!

Så da er det bare å fortsette med å planlegge - og glede seg til - midbass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat passe størrelse på basskasse til ei mor.

256 liter tunet til 32hz.

2x DD515 med 1500wrms GZ monoblokk.

 

I min bil spilte jeg 145.2db med disse høyttalerne og denne forsterkeren. Samme bil det skal inn i, e34 touring (525iX).

Kassen min var på 330 liter tunet til 38hz (nå tunet til 32hz), spent på å se hvor høyt det vil spille i bilen til mamma.

Det vil ihvertfall spille musikk så det høres på lang vei.

 

Kassa blir trukket og smørt med polyester innvendig i morgen, samt forhåpentligvis montert og kobla opp :)

 

1454906_255320814626998_398660775_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det lyd! Fått inn Pioneer deh-x8500BT og Mosconi 6to8 og grovjustert/lekt meg litt.

Gleder meg til å få montert ferdig deksler/hanskerom og rydda bilen for første gang på ei goood stund nå.

 

Alt er som vanlig fra, og tusen takk til, www.judysbilstereo.no

dDashborDD.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble rått.. Vurdert å trekke A-Stolpene også?

Fornøyd med spilleren? Monterte den i bilen til dama og syntes den er grei. Litt fort å komme inn på menyen når man skrur opp og ned volumet men.

Ble det rått med 6to8 eller?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...