Gå til innhold

Min bilstereo-tråd: e34 med 4x15" i vegg


Anbefalte innlegg

fett, gjør likt som deg med sparkepanelene faktisk, har ett lite prosjekt også.. :)

 

hvordan festa du sparkepanelene? jeg ser for meg å bruke bolt og mutter, men er litt stress å måtte ut med elementene hvis jeg vil bakom, noe lurt du gjorde?

 

en ting til, hvordan fikk du tetta helt mellom panelene og stålet bakom? bare bruke lyddemping som "pakning"?

 

håper ikke det ble for mye plaging ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fett, gjør likt som deg med sparkepanelene faktisk, har ett lite prosjekt også.. :)

 

hvordan festa du sparkepanelene? jeg ser for meg å bruke bolt og mutter, men er litt stress å måtte ut med elementene hvis jeg vil bakom, noe lurt du gjorde?

 

en ting til, hvordan fikk du tetta helt mellom panelene og stålet bakom? bare bruke lyddemping som "pakning"?

 

håper ikke det ble for mye plaging ;)

Brukte to lag med Silent Coat på alt karosseriet, og skapelig med tec7, så bare skrudde jeg fast 22mm MDF med selvborende skruer. Da har man ca 13cm dybde å gå på, før elementene krasjer i en forsterkningsbjelke eller lignende på passasjersiden. Har man automat, ligger også hjernen til automatkassa nedi der. Dette har jeg ingen videre erfaring med, men bare for å si i fra til de som vurderer å gjøre det samme :)

 

Nå er det vel snart så jeg får satt i gang med dashboardet mitt og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tech7 har vell en styrke på rundt 27kg per kvadratcentimeter, så dersom du tar alle fingertuppene dine og klistrer dem i taket skal du i teorien henge der. :) Karrosseriskruene blir vell litt mere som armering/få press på plata under montering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tech7 har vell en styrke på rundt 27kg per kvadratcentimeter, så dersom du tar alle fingertuppene dine og klistrer dem i taket skal du i teorien henge der. :) Karrosseriskruene blir vell litt mere som armering/få press på plata under montering.

Stemmer det, jeg brukte bare 3stk skruer til hvert panel for å få spenn på det til tec7'en tørket. Nå hadde det egentlig ikke hatt noe å si om skruene fortsatt sitter der eller ikke. Så ikke tenk på skruene 7ertzen. Det er Tec7'en som kommer til å gjøre jobben så fort den er tørr. Og masse tec7 må man uansett bruke, for å få det 100% tett. Det er jo buet inn stålet der kablene kommer inn, og med trekk festet på baksiden av sparkepanelene er de ikke flate bak lenger heller. Men med den responsen 10" mine har nedover, så vil jeg påstå at dette ble mer enn bra nok, og de skal etterhvert byttes ut med skikkelige bassere. Da må det dog jobbes litt mer med resten av kassa som går bakover i kanalen osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm ;)

post-55484-0-21043500-1382952518_thumb.j

 

Har nå sendt forespørsel om spons fra ulike butikker/bedrifter. Som Biltema, Riis Bilglass, Plastidipnorge og noen flere.

Så da går det jo an å håpe på å få mer plastidip til bilen så resultatet blir bra, og kanskje få tonet rutene helt frem. Hadde jo vært gull, så man må jo prøve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...