Boddiz Skrevet Juni 18, 2013 Share Skrevet Juni 18, 2013 Er understellet på en x-modell annerledes enn RWD-modellene? Hvis ja: 1. Hva er forskjellene? 2. Finnes det da 4 forskjellige understell på en e60 530 med M57TU2D30? (Dvs 1 understell for M57TU2D30 x-modeller, 1 understell for M57TU2D30 RWD, 1 understell for M57TU2D30 msport x-modeller, 1 understell for M57TU2D30 msport RWD?) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eilefsen Skrevet Juni 19, 2013 Share Skrevet Juni 19, 2013 X-drive modellene får du ikke med m-sport understell kun std xd understell. så ja, det er 3 forskjellige understell. standard, x-drive og msport. de passer ikke om hverandre... er andre dempere og fjærer fra x-drive til vanlig std understell også. Om det er forskjell i høyde fra x-drive til stadard, det vet jeg ikke, men tror ikke det (ser iallefall ikke sånn ut). msport er 15mm lavere enn standard igjen. Av en eller annen grunn, så har de funnet ut at dette er en god ide Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juni 19, 2013 Share Skrevet Juni 19, 2013 E60/E61 med xDrive er høyere enn standard E60/E61 uten at jeg kan svare på hvor mye høyere den er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gallay Skrevet Juni 19, 2013 Share Skrevet Juni 19, 2013 E60/E61 med xDrive er høyere enn standard E60/E61 uten at jeg kan svare på hvor mye høyere den er. Hvis jeg skjønt det riktig, så er xDrive modellene 20-23mm høyere enn standard utgaver uten xDrive. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boddiz Skrevet Juni 19, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 19, 2013 X-drive modellene får du ikke med m-sport understell kun std xd understell. så ja, det er 3 forskjellige understell. standard, x-drive og msport. de passer ikke om hverandre... er andre dempere og fjærer fra x-drive til vanlig std understell også. Om det er forskjell i høyde fra x-drive til stadard, det vet jeg ikke, men tror ikke det (ser iallefall ikke sånn ut). msport er 15mm lavere enn standard igjen. Av en eller annen grunn, så har de funnet ut at dette er en god ide Ok, flott. Da har jeg lært noe nytt =) E60/E61 med xDrive er høyere enn standard E60/E61 uten at jeg kan svare på hvor mye høyere den er. Hvis jeg skjønt det riktig, så er xDrive modellene 20-23mm høyere enn standard utgaver uten xDrive. Husker du hvor du har lest dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gallay Skrevet Juni 20, 2013 Share Skrevet Juni 20, 2013 X-drive modellene får du ikke med m-sport understell kun std xd understell. så ja, det er 3 forskjellige understell. standard, x-drive og msport. de passer ikke om hverandre... er andre dempere og fjærer fra x-drive til vanlig std understell også. Om det er forskjell i høyde fra x-drive til stadard, det vet jeg ikke, men tror ikke det (ser iallefall ikke sånn ut). msport er 15mm lavere enn standard igjen. Av en eller annen grunn, så har de funnet ut at dette er en god ide Ok, flott. Da har jeg lært noe nytt =) E60/E61 med xDrive er høyere enn standard E60/E61 uten at jeg kan svare på hvor mye høyere den er. Hvis jeg skjønt det riktig, så er xDrive modellene 20-23mm høyere enn standard utgaver uten xDrive. Husker du hvor du har lest dette? Lest det på en russisk side. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eilefsen Skrevet Juni 20, 2013 Share Skrevet Juni 20, 2013 E60/E61 med xDrive er høyere enn standard E60/E61 uten at jeg kan svare på hvor mye høyere den er. Hvis jeg skjønt det riktig, så er xDrive modellene 20-23mm høyere enn standard utgaver uten xDrive. Det høres nå litt voldsomt ut da, det vil jo si at det er 35mm høyere enn en rwd med msport, og det er de jo ikke Jeg er rimelig sikker på at de er ca like høye, men de har andre dempere og fjærer. sikkert pga. at det er jo trods alt en terrengbil På e9x er det iallefall ca. lik høyde på xdrive og standard rwd. det har jeg målt selv tviler på at det er noe anderledes på e6x. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juni 20, 2013 Share Skrevet Juni 20, 2013 Det er ikke noe vits i å spekulere om modellen er høyere enn biler uten xDrive, for det er den. Usikkerheten er imidlertid hvor mye høyere den er. Nedenfor kan du se M-sport bil hhv. med og uten xDrive. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gallay Skrevet Juni 20, 2013 Share Skrevet Juni 20, 2013 E60/E61 med xDrive er høyere enn standard E60/E61 uten at jeg kan svare på hvor mye høyere den er. Hvis jeg skjønt det riktig, så er xDrive modellene 20-23mm høyere enn standard utgaver uten xDrive. Det høres nå litt voldsomt ut da, det vil jo si at det er 35mm høyere enn en rwd med msport, og det er de jo ikke Jeg er rimelig sikker på at de er ca like høye, men de har andre dempere og fjærer. sikkert pga. at det er jo trods alt en terrengbil På e9x er det iallefall ca. lik høyde på xdrive og standard rwd. det har jeg målt selv tviler på at det er noe anderledes på e6x. Don't know, jeg skrev det jeg leste på en web-side, hvorvidt det stemmer overens er en annen historie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BRIO Skrevet Juni 21, 2013 Share Skrevet Juni 21, 2013 X-drive modellene får du ikke med m-sport understell kun std xd understell. så ja, det er 3 forskjellige understell. standard, x-drive og msport. de passer ikke om hverandre... er andre dempere og fjærer fra x-drive til vanlig std understell også. Om det er forskjell i høyde fra x-drive til stadard, det vet jeg ikke, men tror ikke det (ser iallefall ikke sånn ut). msport er 15mm lavere enn standard igjen. Av en eller annen grunn, så har de funnet ut at dette er en god ide Det er også forskjell på det som kalles sport og m-sportsunderstell. Sport har kun sportsfjærer med senk 15 mm mens m-sport i tillegg har andre dempere og stabilisatorstag. (Hvis jeg har forstått dette rett. ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Juni 21, 2013 Share Skrevet Juni 21, 2013 Som de fleste her skriver opererer BMW med standard, sport, m-sport, x-drive og rough road package. Sistnevnte leveres til østeuropa og sør-afrika standard men jeg mener den kan velges til hvis du kjøper ny bil i norge. Noe mer detaljer rundt det kjenner jeg ikke utover at understellet er sterkere og klarer røft terreng mye bedre enn de andre. Det ligner nok veldig på x-drive om det ikke er det samme bare for bakhjulsdrift. Min M-sport er senket 15mm, har spesielle Bilstein dempere med egen M innstilling og tykkere diameter på stab.stag. Hydroforingene er like. Resten av understellet er så å si likt utover at X-drive har tykkere girkassekanal pga plass til overføring for framhjulene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå