Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Se bildet. Er det i det hele tatt noe som kan gjøres med dette foruten å få det trekt om eller bytte ratt?

Har prøvd å søkt litt rundt, men blir ikke så mye klokere egentlig.

Noen forslag?

gkcsj30ub52lcrub6mg1.jpg

Skrevet

Ser det er mange på ebay som selger ratt som man selger dynamoer, altså man tar inn det gamle rattet i bytte for ett nyrenovert. Mye polske firma som driver med det, ser derimot lite som tar imot sendinger fra Norge da.

Skrevet
Se bildet. Er det i det hele tatt noe som kan gjøres med dette foruten å få det trekt om eller bytte ratt?

Kan jeg aldri tenke meg. Rattrekk ser harry ut, og teip ser bare stakkarslig ut. Å trekke om ratt i utlandet koster 1000-2000 kr. Jeg gjorde det på min E39 ved å sende et ratt til Tyskland, resultatet ble meget bra og jeg endte opp med å betale 1800 kr inkludert frakt, moms og toll.

D7K_2442.jpg

Ellers kan du jo kjøpe en fabrikknytt ratt. De koster fra 3000 kr og oppover avhengig av hva slags ratt du har.

Noen vil sikkert si at det er galskap å betale så mye penger for et ratt. Jeg synes det er galskap å ha et slitt og lurvete ratt i så flotte biler. Det er tross alt noe man ser og tar på hele tiden, og da er det fint at det er "fresht" synes jeg.

Skrevet

Noen anbefalinger på selgere på Ebay som utfører slikt? Regner med at dem har en "bytteordning" slik at jeg sender mitt ratt i retur når jeg har mottatt et nytt fra dem.

Skrevet

Er fullt mulig å fikse opp den riften, ved å kutte øverflødig fra kantene, slipe lett, fylle skaden med skinnsparkel/fyller og farge opp igjen med skinnfarge :) man for kjøpt alt på ebay billig. Blir nok ikke helt perfekt, men mye bedre enn å punge ut for et nytt ratt, er nok verdt et forsøk :)

Skrevet

Takk for tipset, men kommer nok heller til å gå for å få trekt om rattet med nytt skinn. Like greit å få det skikkelig gjort når jeg først skal utbedre noe :)

Skrevet
Takker.

Må se om jeg finner noen som har bytteratt å tilby.....har ikke mulighet å være uten bil over flere dager/uker.

Har liggende ratt til E46,2002, sportsratt, men vet ikke om det er samme? Er til rund airbag,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...