Gå til innhold

E30Meet 2013 - Vålerbanen 24+25August Ny info s.1

e30meet
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 181
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vi er visst noe for oss selv. Tenk å DRIFTE PÅ HOVEDBANEN!!!???

Ja, tenk å forvente at man FØLGER DE REGLENE ARRANGØREN HAR SATT?

Jeg er helt enig med opelfolka i det der jeg. Drifting på hovedbanen (og drar av i samme slengen) når det var gitt beskjed om at det var bane 3 som skulle brukes til sånt, samt burning i depot gjør faktisk at man fremstår som en gjeng apekatter... :roll::twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenk å forvente at man FØLGER DE REGLENE ARRANGØREN HAR SATT?

Jeg er helt enig med opelfolka i det der jeg. Drifting på hovedbanen (og drar av i samme slengen) når det var gitt beskjed om at det var bane 3 som skulle brukes til sånt, samt burning i depot gjør faktisk at man fremstår som en gjeng apekatter... :roll::twisted:

:applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det var jo drifting hele dagen? Den lille banen burde jo passe utmerket til sånt, vil tro man kan drifte konstant rundt hele.

Kjører man heat så klager sporkjørerne på dekkrester, frontfangere og driftebiler på tvers, men på lørdagen var alle som kjørte spor dritfornøyde.. så noe fikk de jo til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes opplegget til Opel gjengen fungerte bra på lørdagen! Veldig smart løsning for alle som ville kjøre mest mulig på bane. E30Meet kunne ikke ha gjort det samme pga at vi hadde "bare" bane 2 og 3. Stille stående burning er hvertfall veldig strengt og 5000kr i bot på Gatebil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var der på lørdagen med min BMW kun for å kjøre spor. Dersom lørdagen var representativ for begge klubbene, så var det i alle fall ganske tydelig at det er kulturforskjeller mellom hovedtyngden av Opelklubben og hovedtyngden av E30meet. Men de ulikhetene bør ikke være et problem så lenge alle utviser litt storsinn og folkeskikk, i respektive rekkefølge. (Altså at Opelfolket bør vise storsinn og E30-folket bør vise folkeskikk)

På Lørdag var jeg utpå 5 sesjoner på 10-15 minutter, og så både Opel'er og BMW'er som satte opp til sladding, inkludert én som tok 4-5 solide svinger bortover forbi depoet. (En BMW, som også fikk svartflagg)

Jeg tror mange er interessert i tid på bane. Jo fler vi får utpå, uavhengig om det er spor eller sladding som gjelder, jo bedre. Samtidig tror jeg det er greit å unngå å erte på seg de som styrer banene, arrangerer trackdays og slikt, så de plutselig ikke innfører restriksjoner som følge av at noen få ikke klarer å forholde seg til regler.

Denne problemstillingen er ikke ny, det foregår en viss polarisering mellom eksempelvis førere på trackday.no sine arrangement og Norsk Sportvognsklubb, der Trackday ser ut til å tillate mer aggressiv kjøring enn NSK. Jeg mistenker at E30meet er enda friere enn trackday.no og at Opelklubben er på linje med trackday.no.

Jeg sier ikke at noen har rett eller galt, eller at noen er bedre på noen måte enn andre, men jeg påpeker at det finnes kulturforskjeller, og at vi bør være varsomme så vi ikke mister noen av de fine mulighetene vi har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistenker at du mistenker feil. :lol: På E30meet på Rudskogen var sporkjøringen veldig ryddig. Drifteheatene også, i den grad de blir det da.

Men av en eller annen grunn er det alltid en drifter med salat til hjerne som ikke kan forholde seg til regler. Og det sier jeg som fikk svartflagg for drifting på e30meet.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se hvor suttrete Opel folka er etter treffet på lørdag:

http://www.opelmotorsport.com/forum/sho ... 107&page=9

Jeg var der hele lørdagen fra morgen til kveld, og synes ting fungerte utmerket.

Masse kjøring for alle uavhengig av spor eller sladding. Opel-folka syter som en haug med fjortisjenter - uten grunn. Eneste jeg er litt enig i er at DJ Broiler gjør seg best i Drammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen bilder her, stort sett snapshots fra Goproen, men det er da noe :)

1235184_715499811809922_836814631_n_zpsf80bcb32.jpg

Skjermbilde2013-08-27kl231822_zps0a8dcfb8.png

Skjermbilde2013-08-27kl231933_zps1b5a83cf.png

Skjermbilde2013-08-27kl231900_zpsa65fa009.png

Skjermbilde2013-08-27kl231557_zpse377ef24.png

Skjermbilde2013-08-25kl221423_zps04334728.png

Skjermbilde2013-08-27kl232131_zpsd0e4d43f.png

Skjermbilde2013-08-27kl232445_zpsd3b91f33.png

Skjermbilde2013-08-27kl232239_zps62862782.png

Skjermbilde2013-08-27kl232634_zps528498c8.png

Skjermbilde2013-08-27kl232544_zpsa64bd3ae.png

OKL_3582_zpsd65cf4cf.jpg

Hva skjedde forresten med driftinga ? :P For all del, jeg syns det var helt konge, men på førermøtet sa jo han fyren at han ikke ville ha no spinning, blårøyk og faen i helvete på bane 2, men plutselig var det jo full fres hele runden ? =p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte kun spor denne helgen. Hadde meg tre turer på bane 3.

MEN, den ene gangen etter jeg kjørte i 17min så ble jeg svart flagga for ræva kom dinglende litt tidlig i depot svingen. Gatedekk er ganske glatte etter så lenge med kjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjørte begge dager og suns det funka veldig bra. de var noe strengere på opel sitt treff på lørdag, men greit nok. noen regler må en jo ha. det som de får veldig trekk for suns jeg, var at hvis 1 bil fikk stopp eller dro av på driftebanen og ble stående så flagga de av alle mann for og berge den bilen og koste opp. det stjal alt for mye tid, både for de som kjørte spor og drifting.

Vil også tru mye av grunnen til at opel folket syntes vi var tullinger var vel pga 85% av de som møtte opp kom for og kjøre sladd, og når vi da får beskjed om at det kun er bane 3 som kan sladdes på så får man litt sig, da den banen er veldig liten og ikke store hastighetene man får der. På søndag så letta E30meet gutta opp litt på knuta så vi fikk sladde på begge banene og syns det funka bra. det som kan dømmes litt strengere er vel og drifte til dekkbanen ligger igjen i banen. det er ikke no moro for sporgutta og måtte avbryte sporet sitt pga en dekkbane som ligger i sporet. man merker fort når dekka er ferdig så da går det ann og la vær og komme på flate hjul inn igjen. jeg gjorde dette sjøl før, men prøver og holde igjen litt så jeg ikke ødelegger for de som ikke har samme kjørestil som meg selv da det er et treff for alle og alle skal jo kose seg på bane med venner og bekjente uten at det skal bli sure miner osv.

Ellers vil jeg takke for en bra gjennomført helg! suns det funka veldig bra, men må vel si Rudskogen har hevet seg bra i nivå i forhold til "gamle" Vålerbanen nå.

takk for nå :D

u5irwz82idixzx5s6nyt.jpg

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...