Sjøbuse Skrevet Juni 30, 2013 Share Skrevet Juni 30, 2013 Når jeg trår inn gassen går det opp mot et sek før motor begynner og dra. Samme når jeg slipper. Går opp mot et sek før bilen slutter og dra. Noen måte og forbedre dette på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Juni 30, 2013 Share Skrevet Juni 30, 2013 er det waier? sjekket at alt går som det skal? ingen feilkodet på diagnose? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Juni 30, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 30, 2013 Elektronisk såvidt jeg vet. Derfor den reagerer sakte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Juni 30, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 30, 2013 Bilen skal sikkert være sånn. Men er no dritt når bilen får sladd (på bane). Når bilen ligger bre og det er på grensa til og snurre og jeg slipper gassen. Så gir jo bilen full pupp i et sek til. Da går det dårlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Juni 30, 2013 Share Skrevet Juni 30, 2013 såpass ja. hmm, jeg vet ikke om den skal være slik, hva koster ny gassgiver sak da? tenker på elektriske dippedutter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Juni 30, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 30, 2013 Vet ikke. Men vet ikke om det hjelper om det skal være sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet November 24, 2013 Forfatter Share Skrevet November 24, 2013 Ingen som vet om det er noen grei måte og fjerne denne forsinkelsen på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet November 24, 2013 Share Skrevet November 24, 2013 Sett på vanlig innsug på den, så får du frigjort noen hk med det samme? . Tü innsuget er vist strupet. Kan kanskje hjelpe å rense/ smøre opp gasspjeldet? Ellers er det jo lurt å smelle den i fri om du får sleng og gassen henger igjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet November 24, 2013 Forfatter Share Skrevet November 24, 2013 Gassen henger egentlig ikke vil jeg tro. Jeg misstenker at det er den elektroniske overføringen fra pedal til motor som er treg. Med gass wire vil jo motor reagere samtidig som gasspedal siden de er fysisk koblet sammen. Så ting vil skje helt sammtidig i begge ender av gass wire`n. Med elektronisk overføring så er det ikke fysisk koblet sammen. Så signaler vilbruke tid på å nå frem til motor. Dette er hvertfal min misstanke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet November 24, 2013 Share Skrevet November 24, 2013 Kanskje denne karen er inne på noe ? http://bimmers.no/topic/702598-diy-forbedre-gassrespons-m54b22-e39/ http://e30cosworth.no/index.php?option=com_content&view=article&id=30:bedre-gass-respons-pa-din-e46&catid=2:diy&Itemid=3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet November 24, 2013 Forfatter Share Skrevet November 24, 2013 Usikker på det. Er slik i min bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet November 24, 2013 Share Skrevet November 24, 2013 e39 har ivertfall ett patent som gjør at det blir en pause/lag mellom gasspedal og spjeld. Husker det var en med en svart 520 som fjerna dette elektronisk for rundt ett år siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K-E Skrevet November 24, 2013 Share Skrevet November 24, 2013 Problemet kan også være forårsaket av et tungt svinghjul, noe disse motorene har... Ellers kan du prøve noe slikt: http://www.ecstuning.com/BMW-E38-740i-M60_4.0L/News/BMW_SprintBooster_E31F01/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet November 24, 2013 Forfatter Share Skrevet November 24, 2013 Den kan jo funke. Men den du linker til er M60B40. jeg har M62tüB44. klarer og bytte til M62B44 som det står der er 740 fra 96-01. men når jeg bytter motor så finner jeg ikke den saken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K-E Skrevet November 24, 2013 Share Skrevet November 24, 2013 http://www.ecstuning.com/ES1896925/ Om du ser under "Application Guide" så passer den til 540 med M62 vertfall, men du kan jo sende en epost og få det bekreftet Det ser ut til at boksen passer på alle BMWer med elektrisk gasspedal, og automatgir. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå