Mariuse34 Skrevet Juli 11, 2013 Skrevet Juli 11, 2013 Hei, Jeg fikk feil på EU-kontroll på bærearmer nede foran. Inne på karosseriet var det litt lediggang. Jeg byttet disse armene ifjor vinter, så burde ikke vært noe galt her nå. Jeg kjøpte et par nye bærearmer med nye foringer, og skulle montere på. Oppdaget at det ikke var foringen som ga "play", men at mutteren på begge sider ikke var stram nok. Hvor mye skal disse egentlig strammes når bilen står på hjulene selv osv? Nye etterkontroll i morgen! Marius
Haug530D Skrevet Juli 11, 2013 Skrevet Juli 11, 2013 Ingen? Hvilke stag er det som har mutter på begge sider? når du sier stag tenker jeg på Casterstag eller bærearm, eller mener du der hvor bolten til foringen går gjennom inne ved karosseriet? De skal skrues til mens hjulene står på bakken, usikker på Nm, da jeg er utdannet bilmekaniker så har jeg det litt mer i fingrene og bruker sjelden momentnøkkel om det ikke er ting som man bør bruke det på sånn som topp osv...
Mariuse34 Skrevet Juli 11, 2013 Forfatter Skrevet Juli 11, 2013 Bærearm. Der bolten går gjennom på karosseriet. Litt redd for å dra til for hardt, men det mistenker jeg at er litt av grunnen til problemet i utgangspunktet her!
Mariuse34 Skrevet Juli 11, 2013 Forfatter Skrevet Juli 11, 2013 Nei, jeg tror ikke det, strammer med bilen på hjulene i morgen tenkte jeg. Bare å stramme til?
lagunilla Skrevet Juli 11, 2013 Skrevet Juli 11, 2013 Da er mest sannsynligvis foringen som har ryki fra armen. Mange som bommer der. Husk å avlaste neste gang du bytter armer. De skal dras til med 44nm
Mariuse34 Skrevet Juli 11, 2013 Forfatter Skrevet Juli 11, 2013 Sjekket det og den satt som et skudd den på armen. Den var dønn lik de nye jeg kjøpte. Forsøker å stramme til i morra på hjul og ser hvordan det går
geira Skrevet Juli 12, 2013 Skrevet Juli 12, 2013 Bærearm innerst er 110Nm . Skal dras til med hjul på bakken, eller heise spindel til du får samme avstand ifra senter av nav til skjerm som du har når den står på bakken. Veldig viktig at denne dras til med riktig avstand, ellers så ryker foringa de etter kort tid.
Mariuse34 Skrevet Juli 12, 2013 Forfatter Skrevet Juli 12, 2013 Ja. Jeg strammet og fikset alt idag så bilen skulle bli EU-godkjent. Fylte full tank og dro på verkstedet. Kom frem dit. Da renner det en stri strøm av bensin ut fra under bilen. Det slutter ikke. Så den ble stående på verkstedet.
geira Skrevet Juli 12, 2013 Skrevet Juli 12, 2013 Det er noe drit når man regner med at alt er i orden. Morro med "gamle" biler. . Synd med eu da, men greit at det skjedde nå og ikke når du reiser på langtur..
OrjanBmw Skrevet Juli 12, 2013 Skrevet Juli 12, 2013 fant du ut hvor det kom fra? Mulig du har vært borti en bensinslange eller lignende som røk til når du skrudde? Isåfall vil det være en veldig enkel fix.
Mariuse34 Skrevet Juli 12, 2013 Forfatter Skrevet Juli 12, 2013 Antagelig et sted mellom tank og påfylling. Satte igjen på verksted. De er flinke og rimelige folk. Dro og prøvekjørte 320 f30.
Mariuse34 Skrevet Juli 12, 2013 Forfatter Skrevet Juli 12, 2013 Dette etter at noen idioter smadret bakdør-vinduet på Jaguaren på onsdag. Så jeg er på vei på hyttetur i svigermors dødskjipe new beetle cab med en sur kjæreste og en bilsyk hund.
OrjanBmw Skrevet Juli 12, 2013 Skrevet Juli 12, 2013 Livet er herlig! Tips: prøv å bestikk damen med sjokolade! Hjelper overraskende ofte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå