Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 174
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Turen hjem går nok fint den, sjansen er liten for att den plutselig stopper :)

Når du kommer hjem ville jeg vasket godt, samt sjekket for lekkasjer osv. Er det små lekkasjer/oljesøl på en gammel bil bør du vaske vekk dette før eu godkjenning. Sjekk og dempere osv.

Det som er VELDIG viktig på en bil som har stått en stund er mugg på setebelter osv. Dette MÅ skrubbes vekk, ellers så får du 2'er feil å da må du bytte hele driten!

Bare det att bilen ser pen å ryddig ut før du tar den inn på første eu godkjenning hjelper bra på :)

Når billige bruktbiler kjøpes her i gården blir det alltid mangellappen fra eu godkjenning som er veiledende på hva som må fikses, letteste måten å få oversikt :)

Lykke til med bilkjøp, du kommer til å få mye god erfaring samt minner!

Skrevet
Turen hjem går nok fint den, sjansen er liten for att den plutselig stopper :)

Når du kommer hjem ville jeg vasket godt, samt sjekket for lekkasjer osv. Er det små lekkasjer/oljesøl på en gammel bil bør du vaske vekk dette før eu godkjenning. Sjekk og dempere osv.

Det som er VELDIG viktig på en bil som har stått en stund er mugg på setebelter osv. Dette MÅ skrubbes vekk, ellers så får du 2'er feil å da må du bytte hele driten!

Bare det att bilen ser pen å ryddig ut før du tar den inn på første eu godkjenning hjelper bra på :)

Når billige bruktbiler kjøpes her i gården blir det alltid mangellappen fra eu godkjenning som er veiledende på hva som må fikses, letteste måten å få oversikt :)

Lykke til med bilkjøp, du kommer til å få mye god erfaring samt minner!

Tusen takk for flott innlegg!

Husk, jeg har veldig god tid på å fikse på bilen siden jeg tenker ikke og registrere den før om et år. Da har jeg hatt den inn på skolen, og fått gjort ting som dette :D

Får håpe det ikke blir problemer på turen hjem.

UPDATE!

Skulle hente batteriet (som han jeg lånte det av sa at var dårlig og kom til og bli utladdet med en gang).

Det stemte ikke, bilen startet som vanlig med en gang :)

Batteriet hadde stått i noen uker, så var virkelig overrasket over at det fortsatt var noe der.

En ting jeg MÅ vite.

Når jeg fylte på med kjølevæske sist (3 uker siden) så fylte jeg helt til topps.

Når jeg skjekket på nytt igjen nå, så var det sunket ned til omtrent litt over halveis.

Da la jeg merke til at det er et strek der som sier Kalt/Cold.

Før jeg så det så var jeg redd for at det var en lekkasje eller noe som gjorde at kjølevæske forsvant.

Siden kjølevæsken stå på det streket der det sto Kalt/Cold, så våger jeg å tro at det var normal mende i og med at bilen var kald?

Vær så snill og forklar meg hva dette betyr :)

Skrevet

Har motoren vært startet etter første påfyll?

Nivået pleier å synke litt etter påfylling, når motoren har gått og blitt kald igjen.

Derfor er det normalt å etterfylle dagen etter, ved lufting etter termostatbytte o.l.

Skrevet
Har motoren vært startet etter første påfyll?

Nivået pleier å synke litt etter påfylling, når motoren har gått og blitt kald igjen.

Derfor er det normalt å etterfylle dagen etter, ved lufting etter termostatbytte o.l.

Ja det har den, uten at jeg etterfylte eller skjekket da :?

Vi kjørte den bare 1km ca.

Skrevet

Storupdate :)

Da er det tid for og bytte oljefilter og olje :)

IMG_2370_zpscda3a88e.jpg

Eksperimentering med og få løftet bilen

IMG_2344_zpsaa89381c.jpg

IMG_2345_zps00eb2ba0.jpg

Endte opp med at den blåe jacken sakk litt hele tiden, og derfor så begynte bilen og lene seg over på den andre siden, dødsfarlig og ligge under altså :roll:

Noen ganger så må man bare ty til Redneck-måten!

IMG_2348_zpsfd4d8a10.jpg

IMG_2349_zpsf0fa7f66.jpg

Oljepinnen som viser at oljen er en halv-hel cm under minimum #-o

IMG_2340_zpsd8656e99.jpg

Motor-rensen :)

IMG_2342_zps1cd9e235.jpg

Da har motor-rensen fått surret og gått i motoren i ca 10-15 min.

Når man er på en plass der man verken har verktøy, eller peiling, så må man spørre om og få låne ting og tang fra naboene... tok en stund og finne rett verktøy til og åpne oljeskruven med :roll:

IMG_2346_zpsa8b4704f.jpg

Da var det tid for og bytte oljefilter nå som olja renner av seg :)

IMG_2350_zpsff2f1230.jpg

IMG_2351_zpsdd79f2c5.jpg

IMG_2352_zpsb0629df7.jpg

IMG_2353_zps42592b88.jpg

IMG_2355_zpse04b68e5.jpg

Nytt filter inn

IMG_2356_zpsd7a337e4.jpg

Bytte av pakning

IMG_2354_zps230e2b03.jpg

IMG_2357_zps487dd076.jpg

IMG_2358_zps7d62b935.jpg

IMG_2359_zps33a9dca8.jpg

Ferdig med oljebytte! :D

IMG_2361_zps1d011115.jpg

Gammel olje..

IMG_2362_zps4e62a2f0.jpg

Gammelt filter med gammel pakning.

IMG_2363_zps62337a3a.jpg

Ny olje :)

IMG_2364_zpsa621c374.jpg

Ferdig!

IMG_2336_zps217a5174.jpg

Meget spent på hvordan turen hjem i morgen går (45 mil)!

Skrevet
hehe...verdens mest detaljerte oljeskift :P

Jeg tenkte vel ikke over at oljeskift er noe stort sett alle på forumet har sett/gjort før :P

Dette er i hvertfall hvordan det utspilte seg for meg :)

Så ut som det ordnet seg, ja!

Da får du ha god tur hjem i morgen :)

Lykke til.

Tusen takk! :)

Skrevet
Det der er et godt kjøp!!!!

Kan du utdype deg, hvorfor tror du det er et godt kjøp? :)

Var ute nå nettopp og kika i topplokk lokket (hvis det er noe som heter det).

Det var et tykt lag med hvitt belegg innenom. hadde en venn med meg som sa at det var vann/kondens. hva skal dette bety og hvordan får jeg fikset det? :?

Jeg har to måter og få den hjem på. jeg må enten fikse BMW'en her som den står og så kjøre den 45 mil hjem. Eller dra hjemmefra med trekkbil og biltilhenger.

hva tror dere blir rett både økonomisk og for bilen?

Det er ikke uvanlig med hvitt i oljelokket på en bil som har stått lenge osv osv. Bare skift vann og olje :)

Skrevet

Det er bedre med sånne redneck løsninger enn bare å ha jekk under, stol ALDRI på en jekk!

Du vet aldri når de finner på å kollapse eller skli slik at bilen faller, i verste fall med deg under.

Jeg grøsser bare ved tanken, kjenner jeg får klaus av å være under dårlig sikrede biler..

Skrevet
Det er bedre med sånne redneck løsninger enn bare å ha jekk under, stol ALDRI på en jekk!

Du vet aldri når de finner på å kollapse eller skli slik at bilen faller, i verste fall med deg under.

Jeg grøsser bare ved tanken, kjenner jeg får klaus av å være under dårlig sikrede biler..

Jeg tenkte akkurat det samme.

Jekk uten sikring er [-X .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...