Gå til innhold

Hva mener dere BMW M5 eiere / andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snakket med en selger, og fikk til svar at man ikke kjøre en slik BMW til daglig. Det var en bil man tok ut på tur en gang i blandt...

Hva mener dere?

Skal kjøpe meg en BMW M5 08/09, og ikke så "kjekt" å høre slikt da, når man har tenkt å bruke så mye penger....

Skrevet

Så lenge du selv eier bilen, så bruker du den akkurat slik du vil uten å bry deg om hva andre mener. Det finnes folk som kjører sin Audi A4 1,6 kun på søndagsturer fordi den er så fin, og det finnes de som pendler hundrevis av kilometer hver eneste dag i sin McLaren F1 (dette var prosjektlederen for Bugatti Veyron hvis jeg ikke husker feil, og McLaren ringte ham opp fordi de trodde det var feil på kilometertelleren hans). Det eneste du behøver å ha i bakhodet er at du gjør vedlikehold som står i stil med bruken.

Skrevet

hvis selger mener det,så kan man jo like så gjerne kjøpe seg en heftig shit drite i buksa ved gasspådrag drapsmaskin,å leie prøveskilter i "ny å ne" ,som han selgeren sa så fint.

man bruker vel ikke så mye penger på en bil for å la den stå og blomstre i garasjen,skjønner vinter lagring osv det gjør jeg,men skal jo brukes

Skrevet

Fikk prøvet en M5 Touring i dag, og er imponert. Det var litt negativt var det som jeg hadde lest tidligere angåede giringen, men det er en vane / tilvendigsak tenker jeg.

Er vant med en med en Audi RS4 med KW3 og Powerflex forringer, og 265/30/19 dekk&felger. Så kan vel si denne M5`en var en drøm å kjøre i forhold. Eneste denne M5`en var/er litt tregere iforhold til min gamle RS4(ca.440hk på hjulene og 4hjuls trekk = ca 530hk i motor).

Er i kontakt med en lokale importør/forhandler, så får man se hva som dukker opp :-)

Skrevet

Ja:-)

Den var genial, enkelt å bytte mellom kjekk bil og komfortabel bil.

Og i tillegg kunne styre hvor kjapp giringa skal være i samme hvilken mode man er i:-)

Og de komfortabele stolene, dem beste jeg har sittet i.

Skrevet
Snakket med en selger, og fikk til svar at man ikke kjøre en slik BMW til daglig. Det var en bil man tok ut på tur en gang i blandt.

Denne selgeren høres ut som en historieløs nisse uten peiling. Hele grunnkonseptet med M5 er jo nettopp at man skal ha en hverdagsbil med Ferrari-ytelser. Tragisk at slike mennesker skal gi råd til bilkjøpere.

Det er mindre smart å spare en M5 til helgekjøring, da bilene ikke er morsomme nok til hobby/rekreasjon - de er lagd for høy fart, og ikke landeveiskos.

Skrevet
Snakket med en selger, og fikk til svar at man ikke kjøre en slik BMW til daglig. Det var en bil man tok ut på tur en gang i blandt...

Så bilselgeren forsøkte med andre ord å snakke deg fra å kjøpe bilen om du hadde tenkt å bruke den daglig?

Her er det noen som har havnet i feil yrke. For en gjøk.

En Rascal eller Crossbow er til for å brukes på tur i ny og ne. En M5 er skapt for å kjøres hver dag.

Skrevet

Er igrunn "enig" i selger....Her ønsket selger å forherlige M5 konseptet ved å si at dette er en spesiell bil man skal kose seg med når man er ferdig med ukens strabasiøse hendelser. Han prøvde å fortelle at M5 er noe man nyter, en bil man skal bruke til de litt mer spesielle hendelsene i livet... han formulerte seg kanskje ikke godt nok, men var nok mer dette han mente...og ikke "hei ikke kjøp m5 hadet bra!"....

Skrevet

M5 konseptet er jo akkurat det at den skal brukes daglig, ikke en gang i måneden når regnet ikke har vist seg på tre uker.

Skrevet

E60 M5 er jo en bruksbil som kan brukes hele tiden - året rundt. Godt med plass, komfort og samtidig masse krefter som også gjøre at man kan lufte bilen på banen hvis man ønsker det. En komplett bil i mine øyne.:)

Jeg bruker ihvertfall min E39 M5 hver dag og ser ikke på den som noe søndagsbil..

Skrevet

Ja, er selv ikke enige med selgeren der nei.

Skal ha en M5, men usikker på jeg kjøper ifra.

Skrevet

jeg kjører jo en E30 325 cab fra 91 til hværdagsbil så hvorfor ikke en nesten ny M5

jeg har kjøpt meg drømmebilen min for at den skal brukes ikke for at den skal råtne bort

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...