Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har en formening om hva en realistisk salgspris på en utollet 740i, 2000 modell med 84.000 på telleren kan være?

Vurderer om jeg skal selge eller arkivere den videre fremover.

Det er ny AC, nye bremser m/skiver og nye dekk på bilen.

Den har en vibrasjon i rattet pga en eller annen slitt komponent i forstillinga. Ellers er bilen tilnærmet strøken med null rust.

Se bilder i linken nedenfor

http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=6&t=228406

Skrevet
Noen som har en formening om hva en realistisk salgspris på en utollet 740i, 2000 modell med 84.000 på telleren kan være?

Vurderer om jeg skal selge eller arkivere den videre fremover.

Det er ny AC, nye bremser m/skiver og nye dekk på bilen.

Den har en vibrasjon i rattet pga en eller annen slitt komponent i forstillinga. Ellers er bilen tilnærmet strøken med null rust.

Se bilder i linken nedenfor

http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=6&t=228406

Hva koster det å få skilter å den? Det er det du må se på og dermed sammenligne med andre til salgs. Eller tenker du å selge den som delebil?

Skrevet
Eg byr deg 15000,- for den :)

Vær litt realistisk a..

Tjaaa.. En tilsvarande bil på norske skilt er verdt 180-200 000kr. Det koster minst 200 000kr for å få skilter på den. Seier seg selv da at bilen ikkje er mykje verdt ;)

Det beste er å gjemme den bort på en love til den er 30 år gammal ;)

Skrevet

Er ikke sikker på hva tollen er på, men tror det er ca 150 laken nå.

Det beste er nok å arkivere den til den er veteran, eller ihvertfall noen år til. Eller eventuelt flytte over alt på ett norsk karosseri, men det er litt for jævlig det og synes jeg. Det er jo en utrolig flott bil som den står.

Som delebil kunne jeg vel gjort det brukbart på den, men det vil skjære meg i autofil-hjertet å partere den altså.

Sjøl så hadde jeg vel tippa på 45-50000 som salgsverdi på bilen, men søren ikke sikker på om jeg er villig til å selge den for det. Kostet på bilen 35.000 rett før jeg tok den med hjem.

Skrevet

Det er jo en jævlig fin bil, hadde jeg vært på jakt hadde jeg mer en gjerne kjøpt den og registrert den i Norge! :)

Skrevet

Du har satt deg selv i en knipe med denne. Den er kanskje verdt 40 000 kr som den står, men den er ikke verdt 200 000 kr på markedet med skilt.

Utrolig synd at en så fin bil har så lite verdi, da denne knuser 40-50% av det som selges nytt hos bilforhandlere i dag, 13 år senere.

Har du forresten dobbeltsjekket at papirene på bilen er korrekte? Du må huske på at "Arab-landene" har en lang historikk med å kjøpe opp billige stjålede biler fra utlandet med falske papirer - greit å sjekke chassinr-idplater o.l. før man skal regge den hos BT.

Det er heller ingen butikk i å sette bilen på låve. Hvis du GIDDER å ha bilen stående på låve (til 3-4000kr pr år?) fram til 2030 - da har den justert for inflasjon kanskje en verdi på det samme som den har i dag. Mao Waste av tid og penger.

Skrevet

Har ikke så altfor mye historikk på den, annet en at jeg har de originale dokumentene på bilen fra den var solgt ny i Japan. Så den er ikke stjålet nei :mrgreen: Men det finnes selvsagt ikke noe service dokumentasjon på bilen annet enn det jeg har fått utført selv. Araberne samler ikke på kvitteringer akkurat. Men det vises godt på bilen at den er velholdt da.

For min del så spiller det ikke så stor rolle om bilen blir stående en stund. Slik verdien på bilen ser ut, så blir den nok heller stående en stund til jeg finner ut at jeg trenger den. Det er ikke slik at jeg må selge den. Men det koster jo noen kroner å vedlikeholde en bil som lagres også. Både plass og service. Da betaler jeg heller litt toll på denne enn å kjøpe en annen bil. Men tviler vel på at jeg gidder å arkivere den helt til den er veteran da. Må få skilt før det håper jeg, hehehe.

Det var en kompis av meg som sa at det gik an å søke tollsjefen om avgiftsjustering, hvis totalsummen ble urimelig i forhold til markedsverdien. Men kan jo hende at det er en myte også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...