Parts24 Skrevet Juli 17, 2013 Share Skrevet Juli 17, 2013 Som topicen sier - noen som har full kontroll på hvordan systemet fungerer? Kan jeg som nordmann kjøre en svensk bil dersom jeg bor i Sverige? Eventuelt, må jeg melde flytting for at det skal gjelde? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hermanoo90 Skrevet Juli 17, 2013 Share Skrevet Juli 17, 2013 henger meg på her, vil lære om dette =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Juli 17, 2013 Share Skrevet Juli 17, 2013 Du må ha svensk adresse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Juli 17, 2013 Share Skrevet Juli 17, 2013 Du må ha svensk adresse. Må vel ha statsborgerskap? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juli 17, 2013 Share Skrevet Juli 17, 2013 Man kan ikke ha bilen i Norge mer enn 6 mnd. i løpet av et år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Juli 17, 2013 Share Skrevet Juli 17, 2013 Du må ha svensk adresse. Må vel ha statsborgerskap? Nei. Svensk adresse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kvammis Skrevet Juli 18, 2013 Share Skrevet Juli 18, 2013 Man kan ikke ha bilen i Norge mer enn 6 mnd. i løpet av et år. Så hvis man bytter bil hvert halvår / har to biler som man bytter på kan man kjøre hele året ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet Juli 18, 2013 Share Skrevet Juli 18, 2013 Sjekket opp dette for et halvt år siden. Man kan være norsk statsborger, men man må ha fast bopell i Sverige. Dvs at du bor på papiret i sverige ( må få posten din der osv blabla ). Du kan derimot ha en "pendlerleilighet" i Norge pga jobb. Så i praksis melder du flytting til Sverige, "pendler" fra Sverige til Norge til jobb + eventuelt ha en leilighet i Norge pga jobb. Da kan du kjøre svenskregistrert bil i Norge så mye du vil. Staten har satt en grense på at bilen ikke kan "være" i Norge mer enn 6 mnd, men måten dette blir praktisert på er såpass slapt at de ikke kan bevise at bilen kontant er i Norge. edit: Har en god kamerat som har gjort dette i flere år, og det fungerer fint. Blir stoppet av politiet til tider, men de har ikke noe de skulle ha sagt sålenge man har fast bopell i Sverige. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet Juli 18, 2013 Share Skrevet Juli 18, 2013 Sjekket opp dette for et halvt år siden. Man kan være norsk statsborger, men man må ha fast bopell i Sverige. Dvs at du bor på papiret i sverige ( må få posten din der osv blabla ). Du kan derimot ha en "pendlerleilighet" i Norge pga jobb. Så i praksis melder du flytting til Sverige, "pendler" fra Sverige til Norge til jobb + eventuelt ha en leilighet i Norge pga jobb. Da kan du kjøre svenskregistrert bil i Norge så mye du vil. Staten har satt en grense på at bilen ikke kan "være" i Norge mer enn 6 mnd, men måten dette blir praktisert på er såpass slapt at de ikke kan bevise at bilen kontant er i Norge. edit: Har en god kamerat som har gjort dette i flere år, og det fungerer fint. Blir stoppet av politiet til tider, men de har ikke noe de skulle ha sagt sålenge man har fast bopell i Sverige. Korrekt og flott oppsummert! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Juli 18, 2013 Share Skrevet Juli 18, 2013 Jeg flytter as.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet Juli 18, 2013 Share Skrevet Juli 18, 2013 Jeg flytter as.... Du har jo bestilt deg den eneste bilen som er billigere i Norge enn i Sverige Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Juli 18, 2013 Share Skrevet Juli 18, 2013 ja faen..... hmm...jeg kan flytte til frem til mars Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Juli 18, 2013 Share Skrevet Juli 18, 2013 Jeg flytter as.... Du har jo bestilt deg den eneste bilen som er billigere i Norge enn i Sverige Hvilken bil er det? EL-bil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Juli 18, 2013 Share Skrevet Juli 18, 2013 Har kjøpt meg elbil ja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Juli 18, 2013 Share Skrevet Juli 18, 2013 Kjøpt seg Think... Endelig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå