slados Skrevet Juli 17, 2013 Share Skrevet Juli 17, 2013 Har nå endelig fått tak i en e61 som innfridde de kriterier som jeg ønsket. Bilen er en 2009 mod med bensinmotor som for øvrig var vanskelig å komme over med de rette spec. Vehicle information VIN LONG Type code PU71 Type 525I UL (EUR) Dev. series E61 (MUE) Line 5 Body type TOUR Steering LL Door count 5 Engine N53 Cubical capacity 3.00 Power 160 Transmision HECK Gearbox AUT Colour PLATINGRAU METALLIC (A68) Upholstery LEDER DAKOTA/SCHWARZ (LCSW) Prod. date 2009-03-31 Order options No. Description 1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES 2NP M LT/ALY W. DOUBLE SPOKE 135 M W.RUNFLA 205 AUTOMATIC TRANSMISSION 230 EU SPECIFIC ADDITIONAL EQUIPMENT 261 SIDE AIRBAG FOR REAR PASSENGERS 300 EMERGENCY WHEEL 302 ALARM SYSTEM 316 AUTOMATIC TAILGATE OPERATION 320 MODEL DESIGNATION, DELETION 354 GREEN STRIPE WINDSCREEN 386 ROOF RAIL 4BY FINE-WOOD TRIM BAMBOO GRAIN ANTHRACITE 402 PANORAMA GLASS ROOF 417 SUNBLINDS FOR REAR SIDE WINDOWS, MECH 423 FLOOR MATS, VELOUR 428 WARNING TRIANGLE 430 INT/EXT RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE 431 INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D 441 SMOKERS PACKAGE 442 CUPHOLDER 456 COMFORT SEATS, ELECTRIC. ADJUSTABLE 464 SKIBAG 494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER 496 SEAT HEATING FOR REAR SEATS 502 HEADLIGHT WASHER SYSTEM 508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC) 522 XENON LIGHT 524 ADAPTIVE HEADLIGHTS 534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING 544 CRUISE CONTROL WITH BRAKING FUNCTION 563 LIGHTS PACKAGE 6AA BMW TELESERVICES 6AB CONTROL TELESERVICES 6FL USB-/AUDIO INTERFACE 609 NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL 612 BMW ASSIST 614 INTERNET PREPARATION 615 EXTENDED BMW ONLINE INFORMATION 616 BMW ONLINE 620 VOICE INPUT SYSTEM 633 PREP.MOB. PH. BUSINESS BLUET.INTERF. 677 HIFI SYSTEM PROFESSIONAL 698 AREA-CODE 2 7MF EDITION SPORT 7SP NAVI PROFESSINAL W.HANDYPREP.BLUETOOTH 704 M SPORT SUSPENSION 710 M LEATHER STEERING WHEEL 715 M AERODYNAMICS PACKAGE 760 INDIVIDUAL HIGH-GLOSS SATIN CHROME 775 INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITE 8SA COUNTRY SPEC. RELEASE OF NAVIGATION 8SC COUNTRY SPEC. RELEASE OF TELESERVICE 8SP COP CONTROL 8S8 COUNTRY SPEC.NAVI CONTROL (ACC) 801 GERMANY VERSION 863 EUROPE/DEALER DIRECTORY 879 GERMAN / ON-BOARD DOCUMENTATION Series options No. Description 1CB CO2 CONTENT 548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING 851 LANGUAGE VERSION GERMAN Mener selv at utstyrslisten er ganske bra,pluss at bilen er tilnærmet strøken utvendig og utvendig. Planer fremover er: Toning av ruter Mulig en forsiktig senking Montere leppe eller sverd frontfanger. Ting som er gjort: Montert sorte nyrer Nye gummimatter Led på skiltlys Nye felger concave med 245.30.20 fram og 285.30.20 bak Nye blinklys på sidene,svakt tonet Nye bmw emblem på panser og bakluke Skiftet frontrute Tips og triks til uppgrades og mods mottas med takk. legger ved noen bilder av litt blandet kvalitet men bedre enn ingenting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juli 24, 2013 Share Skrevet Juli 24, 2013 Hyggelig å se flere med bensinmotor. Vil tro 525i har det lille ekstra som jeg savner i min. Utstyrslisten var ikke akkurat feil heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Juli 24, 2013 Share Skrevet Juli 24, 2013 Gratulerer. Ser ut som en flott 5er og kult at det er en bensiner:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Juli 24, 2013 Share Skrevet Juli 24, 2013 Helt riktig motor og utstyr. Gratulerer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Syvert Skrevet Juli 24, 2013 Share Skrevet Juli 24, 2013 flott bil, gratulerer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slados Skrevet Juli 24, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 24, 2013 Takker for det.Synes det er litt grommere med tanke på lyd med bensin kontra diesel,men i forhold til min forrige bil som var en E39 med bensinmotor så går e61 motoren roligere og lager slett ikke den lyden jeg forventet av en sekser.Men teknologien går vel fremover så det er kanskje naturlig.Ellers så er jeg storfornøyd med bilen og comforsetene er nesten avhengihetsskapende,har ikke satt meg inn i alt av muligheter med tanke på I-drive systemet men jeg synes det er enkelt å bruke og er uenig i mange uttalelser om at det er så innviklet å bruke.Turen hjem fra forhandler kunne gjerne vært lengre da bilen er som andre bmw'er jeg har hatt på sitt beste da hastigheten tipper 100 og oppover. Har lest mye på e60/61 tråden før jeg kjøpte bilen da det er mye nyttig info hær og jeg må si at det er mange ildsjeler her inne som har langt over snittet peiling da det kommer til å finne løsninger på ting.Et godt eksempel på dette må være noe av det som Atw har gjort med sine biler. Skal prøve å få lagt ut noen flere bilder etter hvert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristov Skrevet Juli 25, 2013 Share Skrevet Juli 25, 2013 Får vel trimkitt til disse også for å få lurt frem effekten til 530-nivå.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slados Skrevet Juli 25, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 25, 2013 Ja har sett at det er muligheter for dette men 220 hk er bra nok for meg så pengene går nok i første omgang til toning av ruter og muligens senking av bilen.Har noen et godt forslag til gode fjærer evt dempere fram,bak blir det datasenk.Er på utkikk etter et senkesett som senker maks 30 mm da jeg ikke vil ta livet av all komfor,bilen ruller på 20" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larswilliam Skrevet Juli 25, 2013 Share Skrevet Juli 25, 2013 jeg har supersport 30mm på min e60 med 20" dette synes jeg funker meget bra. kjenner at det er mindre komfort, men ikke noe ekstremt. sporer overraskende lite og Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slados Skrevet Juli 25, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 25, 2013 Byttet du dempere i samme slengen eller var det kun fjærene.Sliter vel litt mer på org.demperne med senkefjærer da arb.området blir kortere til demperne.Snakket med en på schmiedmann forrige uke og han hadde samme bil som meg og han brukte fjærer fra HR og han anbefalte disse da de faktisk senket det som ble oppgitt fra fabrikk.Har senket en del biler før og resultatene har vært litt blandet med tanke på høyde,har ikke erfaring med merket fra schmiedmann men de virker ok ut fra de jeg har snakket med Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pure_stig Skrevet Juli 26, 2013 Share Skrevet Juli 26, 2013 Pent! Bilen din er original og ikke senket på bildene? Syns det ser veldig bra ut jeg ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slados Skrevet Juli 27, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 27, 2013 den er orginal med m-sport understell så den er litt lavere en de uten.Som sagt så vurderer jeg en forsiktig senking,ca 30mm tror jeg kan bli bra.Har bestillt m-leppe fram fra schmiedmann da jeg synes disse passer bra til den orginale m-pakka. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slados Skrevet August 10, 2013 Forfatter Share Skrevet August 10, 2013 Ombestemte meg ang.frontleppa,blir carbon splittere isteden.Skal få lagt ut bilder etter hvert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristov Skrevet August 10, 2013 Share Skrevet August 10, 2013 Hvordan er forbruket med denne motoren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slados Skrevet August 10, 2013 Forfatter Share Skrevet August 10, 2013 Har ikke sjekket men kan tenke meg at det ligger på 0,7 eller der omkring på langkjøring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå