slados Skrevet April 25, 2014 Forfatter Share Skrevet April 25, 2014 Fikk m-tec leppa i dag fra GS og det var nedtur da passformen er for å si det mildt helt ræva.Prøvde å tilpasse den ved å slipe ned kanter og andre ujevnheter men problemet er at den legger seg ikke oppunder org.fanger og dessuten så er det for lite bue i ytterkantene så den stikker utenfor på sidene.Da leppa er blitt slipt ned for tilpassing så er det heller ingen returrett så det var 1800 rett i dass.Merkelig at GS selger deler som er så way off at de ikke kan brukes,hadde regnet med litt tilpassing men dette var ikke i nærheten engang. Er det noen som har montert leppe under fanger som er mer eller mindre bolt on og tips om hvor det kan skaffes så si fra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet April 25, 2014 Share Skrevet April 25, 2014 Om leppen er så dårlig at du ikke engang får tilpasset den, vil jeg mene at dette er en reklamasjonssak ovenfor GS Bildeler. De har ikke anledning til å gi dårligere villkår enn det forbrukerkjøpsloven angir. Jeg ville spurt dem om hvordan de stilte seg til forbrukerkjøpsloven kap. 4 og 6. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slados Skrevet April 25, 2014 Forfatter Share Skrevet April 25, 2014 Ja du sier noe der,mener selv at det de selger må innfri et minstekrav til passform.Greit nok at de sier at ettermarkedsdeler må påberegnes noe modifisering men når delen er så langt unna i passform at den ikke lar seg montere så burde de godta reklamasjon.Skal ringe de over helgen men regner med at den ikke kan returneres da den har blitt slipt ned og de ikke kan selges videre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet April 25, 2014 Share Skrevet April 25, 2014 Du bør nok fremme saken som en reklamasjon og ikke et ønske om retur. Har delen så dårlig passform, at den til tross for modifisering, ikke lar seg tilpasse, har produktet en mangel. Hvorvidt delen er slipt eller ikke er derfor irrelevant i en situasjon som dette. Du kan derfor kreve omlevering (ny del) eller å heve kjøpet. Det er likevel verdt å merke seg at GS Bildeler kan avslå heving og heller foreta en omlevering dersom dette er mer lønnsomt for de. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slados Skrevet April 25, 2014 Forfatter Share Skrevet April 25, 2014 Kan GS skaffe en leppe som passer så er jeg fornøyd med det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet April 26, 2014 Share Skrevet April 26, 2014 Nå vet jeg ikke hva denne leppen er laget av, men om du ikke kommer noen vei med GS og den er laget av noe ABS-aktig materiale kan du prøve forsiktig med varmepistol. Dette er relativt vanlig på billige eBay-lepper som aldri passer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slados Skrevet April 27, 2014 Forfatter Share Skrevet April 27, 2014 Problemet er at det er glassfiberkjerne og jeg tror ikke at varme vil greie å endre noe på formen.Skal ringe gs å høre om det er noe mulighet for reklamasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet April 27, 2014 Share Skrevet April 27, 2014 Det dummeste man gjør er jo å "høre" om det er reklamasjon. Du har kjøpt et produkt med mangel og da er det en reklamasjon. Intet mer, intet mindre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slados Skrevet April 27, 2014 Forfatter Share Skrevet April 27, 2014 Skal " høre" med dem da det er vanskelig å "se" gjennom telefonen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slados Skrevet Mai 3, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 3, 2014 Fikk snakket med Gs angående leppa,de mente at jeg hadde fått feil leppe så de skulle ettersende ny.God service så får håpe den nye passer bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå