Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okei. Greit å vite at den ikke er links. Da er det noen som har stramma den godt til, har muttertrekker som klarer 1200nm. Får sveise på en forlenger på motholdet og kjøpe kraft pipe. Er redd en vanlige pipe sprekker.

Skrevet

Har nå hatt nedi motoren igjen. Bytta til lavere motorfester i uretan. Starta med å bytte isolasjon på gamle ledninger i motorrommet og satt på nye koblinger, ser mye mere ryddigere ut med en gang :)

2b21da35b4c79bacaabd580bb789aeb4.jpg

72e7952ef2ceaf5bc5a7754b7abf5f4a.jpg

9a5eb227923529fd21241712db0cedad.jpg

db5cf4993d6272f1ef39466badbda091.jpg

BMW E21 323i

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skrevet

Hvor kjøpte du de koblingene ? :)

Følger med, to drømmeprosjekt innpå her ;)

Ligner på di man får kjøpt på biltema :)

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

Skrevet (endret)

Selger en eske ny Radiator fra BMW e28 M5. 3500kr. cda49f19b49ddafbedd18d1a3c245ba7.jpg

Blir ikke stor nok til mitt bruk. Gjør alt klart til å kunne bygge turbo i senere :)

BMW E21 323i

Endret av Newgarden93
Skrevet (endret)

Update! 

Litt info om E12'en: 

Motor: M88 fra BMW M1. Blir å sette datasprut på og fjerne luftfilter boks og LMM og ha filter på traktene. 

Drivverk: Gir: 262 mener jeg. Bytter baklokket med den gamle kassa for å få på speedo wire. Diff original. 

Understell: Ohlings coilovers forran og AVO dempere bak. 

Bremser: foran  4-stempel caliper . Bak 2 stempla caliper.

Planer for bilen. 

Motor: Få montert motor med datasprut. Større radiator, større oljekjøler. Bygge catchtank til ånding. Fjerne luftfilter boks og LMM. AN slanger og koblinger på det meste. 

Driverk: Korte inn mellomaksling siden jeg bytter fra en 4-trinns kasse til 5-trinns kasse. Montere short shift. 

Understell:  Ohlings coilovers forran og AVO coilovers dempere bak. forran 28mm og bak 22mm stabstag. Uretanforinger i bak og forstilling.  

Bremser: Montere Borra, ventilerte og slissa skiver forran og bak + fiberklosser. 

Har alt av deler, fulgte med bilen. alt er nye deler.  :) så er bare å få det montert :) 

Målet er å lage en bil for gate bruk og litt bane/trackday.

Bilde av bilen tidligere i sommer: 

post-75269-0-63254900-1449011696_thumb.j

Endret av Newgarden93
Skrevet

Takk for det :) Håper på å rekke å få den kjørbar til sommeren. Så jeg kan fortsette på E21. For planene er å strippe E12en når E21 er ferdig å gjøre den helt 100% :)

BMW E21 323i

Skrevet

Knalltøff den E12 din. Bare en frontspoiler så er du i mål.

Ja, fulgte med BBS front, men jeg tenker å sette på M535 spoileren til E12. syns den er tøff + at jeg får mye merr kjøling til olje og bremser :) 

Skrevet

Har i dag fått tilbake topplokkene til M88 og M20 med AN nippel til olje dampen. Fikk også glassblåst lokkene. Lakken på M88 lokket satt for godt så det tror jeg at jeg sandblåser.

Jobben er gjort av Vegard larsen. Kjempeflink! Lager også catch tank og servotank til meg med AN slanger.

70156d4c6ed87c63eb57de3098c02c8f.jpg

BMW E21 323i

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...