Endre87 Skrevet Juli 19, 2013 Share Skrevet Juli 19, 2013 Er det noen som har erfaringer med feil på svinghjul på E91 med manuell girkasse? Var på service med bilen og de oppdaget att det var vibrasjoner i clutch pedalen, og de trodde det var kast i svinghjulet og att det var en vanlig feil på E91. Bilen min er ikke 5 år enda, så de skulle sjekke om jeg får dette på garanti. Så lurte på om noen har vært borti dette? og om dere fikk dette dekt på garanti? Bilen er en 2008mod 318d. Takker for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Endre87 Skrevet Juli 20, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 20, 2013 opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ronny728ia Skrevet Juli 21, 2013 Share Skrevet Juli 21, 2013 Skal inn på verksted på onsdag da jeg har lignende feil. Har risting i min når jeg tar av i 1 gear.Mistenker svinghjulet.Verksmestern sa symtomene stemte med feil på svinghjul.Min er 3 år gammel.Kjenner ingen feil på clutch. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Endre87 Skrevet Juli 21, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 21, 2013 Skal inn på verksted på onsdag da jeg har lignende feil. Har risting i min når jeg tar av i 1 gear.Mistenker svinghjulet.Verksmestern sa symtomene stemte med feil på svinghjul.Min er 3 år gammel.Kjenner ingen feil på clutch. Samme feil som på min bil det, slurer ikke men er litt ekkel å ta løs med. De på Strandveien Auto i Trondheim sa det var en kjent feil, og trodde det skulle gå bra å få det på garantien. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EAustevoll Skrevet Juli 21, 2013 Share Skrevet Juli 21, 2013 Lurer på det kan være dette jeg har på min også. Har 320D, men hos meg er det bare tidvis, når jeg skal løse i 1.gir, og enkelte ganger blir den litt "rullete" i fart også, når jeg så vidt toucher gassen. Erfaringer med lignende? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwrob Skrevet Juli 21, 2013 Share Skrevet Juli 21, 2013 Tror de gjør litt forskjellige vurderinger, men i og med det er en kjent sak så mener jeg det burde gå på garanti? Uansett, så skader det ikke med en telefon til en BMW forhandler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ronny728ia Skrevet Juli 21, 2013 Share Skrevet Juli 21, 2013 Skal inn på verksted på onsdag da jeg har lignende feil. Har risting i min når jeg tar av i 1 gear.Mistenker svinghjulet.Verksmestern sa symtomene stemte med feil på svinghjul.Min er 3 år gammel.Kjenner ingen feil på clutch. Samme feil som på min bil det, slurer ikke men er litt ekkel å ta løs med. De på Strandveien Auto i Trondheim sa det var en kjent feil, og trodde det skulle gå bra å få det på garantien. Verksmertern på Bavaria molde sa og det var en kjent feil,og at det skulle gå på garanti HVIS de ikke kunne påvise varmegang i svinghjulet/brent clutch.Som sagt,clutch er fin hos meg,slurer ikke i det heletatt,kjennes ikke slitt ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ronny728ia Skrevet Juli 24, 2013 Share Skrevet Juli 24, 2013 Da har jeg fått igjen bilen fra Bavaria i molde.De skiftet clutch og svinghjul på bilen da svinghjulet hadde "slakke" i seg.Fikk det på garantien. Meget fornøyd med Bavaria molde,de brukte totalt 4 timer på reprasjonen.Bilen ble som Ny og kjøre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Endre87 Skrevet Oktober 20, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 20, 2013 Skal inn med bilen på torsdag, får alt dekt av garantien. Så da blir de vel bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Oktober 20, 2013 Share Skrevet Oktober 20, 2013 Sålenge clutchlamellen ikke er blå/lilla så skal vel garanti gå bra i dette tilfellet(tegn på feil bruk)! Synes det er bemerkelsesverdig at det kan bli feil på dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 21, 2013 Share Skrevet Oktober 21, 2013 Det er vel dobbeltmassesvinghjulet som holder på å løsne fra vulkingen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Endre87 Skrevet Oktober 22, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 22, 2013 Det er vel dobbeltmassesvinghjulet som holder på å løsne fra vulkingen? Er ikke sikker på hva det er, men var vist en vanlig feil på disse bilene. har vert slik siden jeg kjøpte bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Endre87 Skrevet Oktober 22, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 22, 2013 Sålenge clutchlamellen ikke er blå/lilla så skal vel garanti gå bra i dette tilfellet(tegn på feil bruk)! Synes det er bemerkelsesverdig at det kan bli feil på dette Ingenting galt med clutchen, slurer ikke. er bare att det er en vibrasjon i clutch pedalen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Oktober 22, 2013 Share Skrevet Oktober 22, 2013 Hmmm... jeg har akkurat handlet meg en e90, min napper noe veldig i clutchen/bilen når jeg skal kjøre igang dem første gangene når bilen er kald, var din slik ? Jeg har ikke noe vibrasjon i pedalen da men Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 22, 2013 Share Skrevet Oktober 22, 2013 Høres ut som svinghjul defekt der å gitt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå