Gå til innhold

Ole Martin's e30 m10 turbo


Ole M.Haraldstad
 Share

Anbefalte innlegg

Har fått gjort en del siden sist. Det blir mye grubling og tenking for å få optimal plassering av alle rør og slanger etterhvert. Har jo bygget om noen ganger. Så har lært mye underveis. Nå har jeg fått laget ferdig wastegaterøret fra kollektoren. Resten av grenrøret er 42mm, mens wg røret er 48mm. Holder fortsatt på med downpipe og rør ut av wg. Når det er ferdig skal alt wrappes. Så om noen har gode tips om wrapping så kom med dem! Har hørt at det er lurt å fukte wrappen før montering.

Laget til wastegaterør:

tyq5dqsgzs1byhohqdrj.jpg

Sveist om inngangen på intercooleren:

8sr9ilyhuk62n1e15nv7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wrap har jeg kjøpt for en stund siden, men takk for tipset. Får søke opp litt youtube filmer på emnet, så går det seg nok til.

Ett steg tilbake i byggeprosessen i dag desverre. Broderen og jeg hadde laget ferdig downpipe og wg rør. Men så har turboen stått litt skeivt i flensen. Så når det skulle prøvemonteres igjen så var det ca 1cm klaring mellom eksoshuset på turboen og downpipe. Grrr.... Da blir det å kappe litt igjen og tilpasse på nytt.

Alle dere som sveiser flenser og lignende: Hva er trikset for at ting IKKE skal slå seg? Blir alltid en liten skjevhet i anleggsflatene syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått laget ferdig downpipe og wrappet den, satt på plass turbo og wastegate. Så nå gjenstår det å få lagt opp noen kabler, vannslanger til wastegate, lage oljeretur og generel montering av resten av delene som er tilpasset fra tidligere. Varmkjøre og etterdra topplokksbolter og skifte olje/frostvæske en ekstra gang for å få ut evt skit fra systemet. Håper på å rekke BMWCCN Våler som er førstkommende helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har broderen og jeg stått på dag og natt i flere uker for å få bilen klar til BMWCCN treff på Våler i helga. Fikk varmkjørt og etterdratt toppen i går, justert opp ventiler igjen og testet bilen. Nå virker den fint! Den gikk rett gjennom eu kontroll i dag. Så da er det bare å håpe at alt holder leeenge.

Fikk montert på nye felger nå i ettermiddag. De heter Caliber Vintage og er 8x17 et35 på alle, med Federal rs-r 215/40-17. Tilsvarer ca et20 pga spacere ol. Ble fornøyd med de.

9gwbxg5c4mk82z4fuo22.jpg

Et bilde av motorrommet før montering av lambda. Pluggkablene er også lagt riktig etter dette!

rrh81g9qhpy83fe7qdi0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har broderen og jeg stått på dag og natt i flere uker for å få bilen klar til BMWCCN treff på Våler i helga. Fikk varmkjørt og etterdratt toppen i går, justert opp ventiler igjen og testet bilen. Nå virker den fint! Den gikk rett gjennom eu kontroll i dag. Så da er det bare å håpe at alt holder leeenge.

Fikk montert på nye felger nå i ettermiddag. De heter Caliber Vintage og er 8x17 et35 på alle, med Federal rs-r 215/40-17. Tilsvarer ca et20 pga spacere ol. Ble fornøyd med de.

[ Bilde ]

Et bilde av motorrommet før montering av lambda. Pluggkablene er også lagt riktig etter dette!

[ Bilde ]

Liker!! Strøkent motor rom ;) men skulle hatt et høyglans polert ventil deksel :P har et polert liggende som er brukt maange timer for å få blankt :P pm om du er interisert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...