Fredrik Skrevet Januar 14, 2014 Share Skrevet Januar 14, 2014 Jeg tenker straks på to scenarier: Selg begge bilene dere har, kjøp en F10/11 520d og dere har en svært fin familiebil de neste årene. Legg litt penger til side og kjøp en G-serie SC fra midten av 80-tallet. Disse er relativt billige og den kan evt. oppgraderes med sterkere motor. Skikkelig godbil i ekte Magnus Walker ånd. Alternativ nummer to kan være å selge begge bilene for deretter å jøpe en E91 325d med facelift (heller det enn F30/31 med liten motor) samt rette blikket mot en nyere 964/996. Er du heldig kan du kanskje strekke den til en 997 også. Selv den første innstegsmodellen (Carrera) klarer jo 0-100 Km/t på 5,0 sekunder og har en topphastighet på 285 Km/t. Helt greit spør du meg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Januar 14, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 14, 2014 Problemet er at vi må ha 2 bruksbiler med plass til barneseter. Vi bytter på henting og levering i barnehage. Begge bilene står også på åpen parkeringsplass hele dagen. Ikke helt ideelt mao. Min samboer har lyst på e70 x5, som nå faktisk er dyrere enn en 2011 f11... Mer suppe drar den jo også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 14, 2014 Share Skrevet Januar 14, 2014 911 har jo to perfekt formede barneseter, men den er kanskje ikke det smarteste å parkere på en åpen perkeringsplass hele dagen. Ergo må dere ha to billigere biler i tillegg til en skikkelig sportsbil eller et slags kompromiss... Cayenne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Januar 14, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 14, 2014 Anja mener at skal en først ta opp lån til bil så skal det primært være til familiebil. Cayenne er jo en stasbil, men den første versjonen, som er innenfor budsjett, begynner å se gammel ut, og ikke gammel med stil, som eldre 911. Krever nøye tenking dette her, og mens jeg tenker faller prisene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Januar 14, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 14, 2014 Med litt planlagt småfiks på e39en så er jo det fortsatt en skikkelig godbil det også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 14, 2014 Share Skrevet Januar 14, 2014 Absolutt. E39 er definitivt en fin bil, men den gir meg litt W124 vibrasjoner i relasjon til at den begynner å bli en klassiker mer enn en BMW slik modellene er idag (samme saken med E46 også). Hva med komboen E61 og en E82 med litt motor?... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Januar 14, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 14, 2014 Ja. Den begynner å bli gammel. E82: billigste 120d : 189.000 Billigste 123d : 220.000 123d er nok en morsom sak! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 14, 2014 Share Skrevet Januar 14, 2014 Gammel, men ikke utdatert eller dårlig. E39 er helt klart en av BMW´s store modeller i et historisk perpektiv. Jeg er faktisk litt lei meg for at jeg ikke slo til på et godt tilbud og byttet inn vår E46 da den var 3-4 år gammel med en 2000 E39 523i. Det burde jeg nok ha gjort, men på den annen side var vår E46 totalt uten problemer og jeg synes derfor ikke at oppgraderingen kunne forsvares økonomisk. Dette var også på en tid da dieselhysteriet var på sitt høyeste og enhver nyere BMW med dieselmotor sto høyt i kurs statusmessig. Jeg tror at du blir mest tilfreds hvis planene inkluderer en 911... så får de andre bilene bare trå seg til... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Januar 14, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 14, 2014 Når det kommer til 911 så er det jo 993 som står mitt hjerte nærmest, og det er igjen da en bil jeg ikke ville hatt ut i saltlaken på vinteren. En typisk bil nr 3. Kan godt tenkes vi beholder bilene vi har i 5 år til. Sparer mye penger på det, og penger kan settes unna så lenge. Ringte banken mest for å sjekke om div bildrømmer er realistiske eller ikke. Fredrik reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Januar 14, 2014 Share Skrevet Januar 14, 2014 Behold de du har, kjøp Porsche! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Januar 17, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 17, 2014 Flott... Nå har ene dempefjøra fremme tatt kvelden. Syntes bilen var litt hard over dumper. Og samboeren vil ha SUV. Helst E70 x5. Når var facelift på e53 x5, og hvilken motor lønner seg? 3.0d for ikke å ruineres av Statoil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Januar 17, 2014 Share Skrevet Januar 17, 2014 Får man de x5ene til 300k? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Januar 17, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 17, 2014 Nei, de nye ligger på rundt 400.000+ nå, dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Januar 17, 2014 Share Skrevet Januar 17, 2014 Vent til sommern...da har nyeste x5 fått litt salgstid i Norge, og mange vil legge ut den forrige til salgs billig, samt forhandlere brenner inne med disse med tanke på innbytte... Merka det selv i fjor da en kompis ville ha range rover sport...Prisene gikk fra 350k ++ i februar til 250k i juni... greit å vente litt og spare såpass mye penger... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Januar 17, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 17, 2014 Jepp, venter og ser. Ny modell samt gunstigere import nå. Da faller den nok frem til sommeren som du skriver. 100.000 ned hadde vært gunstig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå