kriss66 Skrevet Juli 31, 2013 Share Skrevet Juli 31, 2013 Hei! Er det mulig å løfte hele fronten? Bilen er en E39 Touring. Under bunnpannen ser jeg en slags klosse. Kan jeg pumpe bilen opp etter den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 31, 2013 Share Skrevet Juli 31, 2013 Du kan løfte opp bilen på den klossen ja. Litt vanskelig å balansere den der kanskje? Ellers har du jo hele traversen da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Juli 31, 2013 Share Skrevet Juli 31, 2013 Kan jekke på klossen ja, men vær forskiktig, om du har en sånn dritt jekk fra biltema som jeg har så må du passe på at bilen kommer etter når du jekker.. Når du jekker opp så blir bilen dradd fremmover vis ikke jekken blir dradd mer under bilen. Min har gåent hjul så den står ganske still, så når jeg jekker så river jeg av den klossen, har allerede ødelagt 2 stk.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kriss66 Skrevet Juli 31, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 31, 2013 Du kan løfte opp bilen på den klossen ja. Litt vanskelig å balansere den der kanskje?Ellers har du jo hele traversen da. Takk det merker vi det er kanskje et dumt spørsmål. Hva er traversen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kriss66 Skrevet Juli 31, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 31, 2013 Kan jekke på klossen ja, men vær forskiktig, om du har en sånn dritt jekk fra biltema som jeg har så må du passe på at bilen kommer etter når du jekker.. Når du jekker opp så blir bilen dradd fremmover vis ikke jekken blir dradd mer under bilen.Min har gåent hjul så den står ganske still, så når jeg jekker så river jeg av den klossen, har allerede ødelagt 2 stk.. Hehe, såpass ja Nei. Har en god jekk ikke de små pingle greiene. Må ha noe kraftig med tanke på dette er store og tunge biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Juli 31, 2013 Share Skrevet Juli 31, 2013 Skal du jobbe under fronten så anbefaler jeg 2 rimlige oppkjøringsramper fra biltema,raskt og sikkert å bruke.Bilens egen jekk er livsfarlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Juli 31, 2013 Share Skrevet Juli 31, 2013 Den "klossen" på traversen har jeg brukt mange ganger på flere bimmere. Jekker opp og setter støttebukker under jekkepunktene på kanalene forran samt klosser ved bakhjulene, så står den stødig. Du kan bruke diffen bak som løftepunkt om du vil jekke bak. Jeg ville ikke turt å krype under en bil som står på bare en jekk. Har sett stygge nestenulykker. Kjøp et par rimelige støttebukker, eller lag noen selv med treklosser e.l. Ramper er jo ikke dugende om du må ha av hjulene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kriss66 Skrevet August 1, 2013 Forfatter Share Skrevet August 1, 2013 Takk for hjelp Selvsagt bruker jeg bukker. Løfter bilen opp med en jekk som koster 2500.- stor å kraftig iallefall, så setter jeg bukkene under hver sin side av kanalene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris11slett Skrevet August 1, 2013 Share Skrevet August 1, 2013 ja, har også erfart at orginal jekk ikke e til å stole på.. bruk garasje jekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet August 1, 2013 Share Skrevet August 1, 2013 Bruker orginal jekk hver gang jeg bytter dekk jeg, aldri vært et problem. Må selvsagt bruke hue når du plasserer den på bakken og sørge for at brekket står på... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kriss66 Skrevet August 1, 2013 Forfatter Share Skrevet August 1, 2013 Bruker orginal jekk hver gang jeg bytter dekk jeg, aldri vært et problem.Må selvsagt bruke hue når du plasserer den på bakken og sørge for at brekket står på... Har brukt den noen ganger da jeg ikke har garasjejekk, men som du sier. Husker breket og ikke står i bakke Men iallefall, som en tidligere nevner om jeg skal ha opp bak, kan jeg da ta den på differen? Vil den tåle det da?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet August 1, 2013 Share Skrevet August 1, 2013 Bruker orginal jekk hver gang jeg bytter dekk jeg, aldri vært et problem.Må selvsagt bruke hue når du plasserer den på bakken og sørge for at brekket står på... Har brukt den noen ganger da jeg ikke har garasjejekk, men som du sier. Husker breket og ikke står i bakke Men iallefall, som en tidligere nevner om jeg skal ha opp bak, kan jeg da ta den på differen? Vil den tåle det da?? Jekker på diffen hver gang jeg bak. Men pass på å ikke jekk så den ligger på lokket på diffen, og på tappeskruen. Kan være lurt å bruke noe gummi pute eller noe, hindrer at den glir av. Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4 Beta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kriss66 Skrevet August 4, 2013 Forfatter Share Skrevet August 4, 2013 Bruker orginal jekk hver gang jeg bytter dekk jeg, aldri vært et problem.Må selvsagt bruke hue når du plasserer den på bakken og sørge for at brekket står på... Har brukt den noen ganger da jeg ikke har garasjejekk, men som du sier. Husker breket og ikke står i bakke Men iallefall, som en tidligere nevner om jeg skal ha opp bak, kan jeg da ta den på differen? Vil den tåle det da?? Jekker på diffen hver gang jeg bak. Men pass på å ikke jekk så den ligger på lokket på diffen, og på tappeskruen. Kan være lurt å bruke noe gummi pute eller noe, hindrer at den glir av. Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4 Beta Ok, det trodde jeg faktisk ikke da prøver jeg det når jeg skal fikse noe der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå