Fuzzy Posted August 4, 2013 Share Posted August 4, 2013 Leser opp og ned om disse swirelflapsene på BMW-motorer... Når skal man engste seg og hva skal man evt gjøre for å sove godt? Har en 2007 320DAT som har gått ca 95.000 km. Er det for tidlig å engste seg, og kommer det noe forvarsel før eventuelle deler fyker inn i innsuget? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SweetBMW Posted August 4, 2013 Share Posted August 4, 2013 Mine røyk på ca 210.000 km. Tok med seg hele motorn som i sin tur knakk convertern som i sin tur sendte dritt rundt inni kassa som tok med seg den som i sin tur tok med seg flensen inngående på mellomaksel Om man får noe forvarsel, jeg fikk ikke noe :\ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fuzzy Posted August 4, 2013 Author Share Posted August 4, 2013 Auda... Det svaret hjalp ikke særlig på nattesøvnen, tross i at min bare har gått knapt halvparten av din... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azeton Posted August 5, 2013 Share Posted August 5, 2013 Jeg hadde fjernet de tror jeg Link to comment Share on other sites More sharing options...
kjekk82 Posted August 5, 2013 Share Posted August 5, 2013 Fort gjort å fjerne disse og sette i blending, jeg gjorde det selv på forrige bilen jeg hadde. Så er ikke noe å stusse i, bare å få det gjort. Jeg bestillte herfra tror jeg det var, http://www.swirlflaps.co.uk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fuzzy Posted August 5, 2013 Author Share Posted August 5, 2013 Har forstått det slik at M47N2 motoren som jeg har skal ha 33mm swirelflaps-blendeplugger? Forstår det også slik at de bilene som har 33mm swirelflaps-hull er mindre utsatt en de tidligere motorene som har 22mm hull? Noen forskjell på å kjøpe blendelokk i nylonplast og aluminium? Strengt tatt høres alu kulere ut, men dette skal jo stå i et plastinnsug så poenget med dyrere aluplugger er vel bare en vits? Og det er enkelt og greit å fjerne swirelflaps? Bare av med innsuget, bort med flaps og på med blendelokk, nye pakninger til innsuget og så på plass med alt igjen? Ingen andre deler enn blendelokk og innsugspakninger som trengs? Ser noen steder at fjerning av flaps ikke merkes på bilen, mens andre igjen merker at den mister bunndrag; noen med erfaringer rundt dette? Noen sier sogar at de har fått feilkoder etter en slik fjerning? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kjekk82 Posted August 5, 2013 Share Posted August 5, 2013 Jeg merket ingen forskjell på min fra før og etter. Ikke noe vanskelig å bytte, som til og med jeg som har liten erfaring med skruing fekk til, fannt meg en DIY på nett som jeg gjekk etter.. http://www.pmwltd.co.uk/swirl_flaps.pdf Her beskrevet i bilder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azeton Posted August 5, 2013 Share Posted August 5, 2013 At de tåler mer betyr at de ikke ryker, 500,- + noen timer med kaffe og skruing. Litt rimligere enn om hele greia går i filler Link to comment Share on other sites More sharing options...
mspec Posted August 6, 2013 Share Posted August 6, 2013 evt ordne seg motor/girkasse forsikring Link to comment Share on other sites More sharing options...
ogis Posted August 6, 2013 Share Posted August 6, 2013 har noen swirl flaps plugger liggende med o ringer liggende.. mener de er 22 mm ikke sikker kan måle vist du skal ha de? 300 kr pluss frakt å disse er helt nye sms 46749019 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fuzzy Posted August 6, 2013 Author Share Posted August 6, 2013 evt ordne seg motor/girkasse forsikring Har det da, men stress om noe ryker unødig lell... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fuzzy Posted August 6, 2013 Author Share Posted August 6, 2013 har noen swirl flaps plugger liggende med o ringer liggende.. mener de er 22 mm ikke sikkerkan måle vist du skal ha de? 300 kr pluss frakt å disse er helt nye sms 46749019 Mener min motor skal ha 33mm plugger? Hvis ikke skulle jeg gjerne kjøpt de... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ogis Posted August 7, 2013 Share Posted August 7, 2013 ok kan måle de ge har Link to comment Share on other sites More sharing options...
TRF Posted August 7, 2013 Share Posted August 7, 2013 Du mister ikke bunndrag. Du får ikke feilkoder (med mindre du fjerner hele den elektriske ventilen). Vi har blendeplater i riktig dimmensjon, og pakninsett på lager. Alle våre blendeplater er i alu, og MED oringer (i motsetning til mange av de som selges på nettet). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fuzzy Posted September 4, 2013 Author Share Posted September 4, 2013 TRF-Racing: Pris på ett "kit" til min bil? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now