Jump to content

M47N2 Swirelflaps; noe å engste seg for?

Fuzzy
 Share

Recommended Posts

Leser opp og ned om disse swirelflapsene på BMW-motorer...

Når skal man engste seg og hva skal man evt gjøre for å sove godt?

Har en 2007 320DAT som har gått ca 95.000 km. Er det for tidlig å engste seg, og kommer det noe forvarsel før eventuelle deler fyker inn i innsuget?

Mine røyk på ca 210.000 km. Tok med seg hele motorn som i sin tur knakk convertern som i sin tur sendte dritt rundt inni kassa som tok med seg den som i sin tur tok med seg flensen inngående på mellomaksel :P

Om man får noe forvarsel, jeg fikk ikke noe :\

Har forstått det slik at M47N2 motoren som jeg har skal ha 33mm swirelflaps-blendeplugger?

Forstår det også slik at de bilene som har 33mm swirelflaps-hull er mindre utsatt en de tidligere motorene som har 22mm hull?

Noen forskjell på å kjøpe blendelokk i nylonplast og aluminium? Strengt tatt høres alu kulere ut, men dette skal jo stå i et plastinnsug så poenget med dyrere aluplugger er vel bare en vits?

Og det er enkelt og greit å fjerne swirelflaps? Bare av med innsuget, bort med flaps og på med blendelokk, nye pakninger til innsuget og så på plass med alt igjen? Ingen andre deler enn blendelokk og innsugspakninger som trengs?

Ser noen steder at fjerning av flaps ikke merkes på bilen, mens andre igjen merker at den mister bunndrag; noen med erfaringer rundt dette? Noen sier sogar at de har fått feilkoder etter en slik fjerning?

har noen swirl flaps plugger liggende med o ringer liggende.. mener de er 22 mm ikke sikker

kan måle vist du skal ha de? 300 kr pluss frakt å disse er helt nye

sms 46749019

Mener min motor skal ha 33mm plugger? Hvis ikke skulle jeg gjerne kjøpt de...

Du mister ikke bunndrag.

Du får ikke feilkoder (med mindre du fjerner hele den elektriske ventilen).

Vi har blendeplater i riktig dimmensjon, og pakninsett på lager. Alle våre blendeplater er i alu, og MED oringer (i motsetning til mange av de som selges på nettet).

• 4 weeks later...