Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner ikke hva man skal med det.

Alt den gjør er jo å øke "sensitiviteten" på gasspedalen, slik at man ikke trenger å bruke hele vandringen på pedalen for å oppnå full gass.

Dvs at ved 10% vandring så gir den kanskje 25%, og ved 25% vandring så gir den 50%. Så når du er kommet til 60-70% vandring så har du allerede full gass.

Vet ikke helt hvrodan det blir når man kjører over humper og vil holde rolig gass, om man da oppnår jukking på gassen som er svært ubehagelig.

Skrevet
Jeg skjønner ikke hva man skal med det.

Alt den gjør er jo å øke "sensitiviteten" på gasspedalen, slik at man ikke trenger å bruke hele vandringen på pedalen for å oppnå full gass.

Dvs at ved 10% vandring så gir den kanskje 25%, og ved 25% vandring så gir den 50%. Så når du er kommet til 60-70% vandring så har du allerede full gass.

Vet ikke helt hvrodan det blir når man kjører over humper og vil holde rolig gass, om man da oppnår jukking på gassen som er svært ubehagelig.

bruker jo det bare når man skal kjøre svin, er jo en knapp så det blir som orginalt igjen, får jo åpner gass spjeldet my fortere, dermed øker turtallet fortere også, man får vell mer drag fra bunn av, på en måte..

Skrevet

Jaja, det er jo forsåvidt rett det.

Men jeg synes det høres helt rart ut å betale penger for dette.

Det er jo bare å klappe foten i gulvet hver gang så har du maks åpning. Du sparer jo bare tiden det tar å ha ingen gass til full gass, og det er jo ikke lange tiden. Kanskje 0,2 sekund?

Skrevet
Jaja, det er jo forsåvidt rett det.

Men jeg synes det høres helt rart ut å betale penger for dette.

Det er jo bare å klappe foten i gulvet hver gang så har du maks åpning. Du sparer jo bare tiden det tar å ha ingen gass til full gass, og det er jo ikke lange tiden. Kanskje 0,2 sekund?

det er vell lagt inn en slags treghet i overgangen så spjeldet åpner seg ikke fullt med engang, for å spare drivstoff.

med dette åpner det seg tvert, som om det skulle vært et drev/hjul på spjeldet, så setter man på et større hjul for at det skal åpnes kjappere= bedre gassrespons.

Jeg vil tro den blir endel kvassere ved lavere turtall. kanskje..

Skrevet

Det eneste sprintbooster gjør er jo å øke antall prosent pedal vandring så du forvrenger pedalens virkemåte.

Det er jo veldig bra å ha en pedal som har endel vandring får å lettere kunne finne korrekt posisjon på pedalen.

Jeg kjørte mye Golf V med 2.0 TDI nå i ferien, og der er det jo full gass før pedalen er i bunn. Hva er poenget med det? Du får jo unaturlig mye respons selv med halvveis inntrykt pedal.

Skrevet

Vi har en VW TRansporter pickup på jobb og den er også slik. Når du gir litt gass så kjennes det veldig imponerende ut men fra 50% og til full gass skjer det ingenting mer. Helt ubrukelig etter min smak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...