kriss66 Skrevet August 9, 2013 Skrevet August 9, 2013 Hei! Har vært å sett litt chip til bilen. Men hva er det jeg bør være obs på? Tenker da på chip, omprogramering.. Har undersøkt litt, og trimchip er god.. Fikk epost fra de at bilen får 163 hk/400 nm. Hvordan blir det med slitasje på turbo og clutch osv.. Bilen er gått 130000km, å 520D E39? Noe jeg bør satse på?
scoot Skrevet August 9, 2013 Skrevet August 9, 2013 Jeg sendte hjernen min til Fekzen på forumet, er storfornøyd med det igrunn. I dialog med Fekzen kan du selv velge din "versjon" så han programmerer etter ditt behov. Jeg bruker bilen mye og fikk han til å lage en versjon som sørget for at turboen slår inn ganske tidlig, slik at bilen blir enda bedre egnet til bykjøring. Drar bedre, jevnere og føles sprekere - bruker ikke stort mer drivstoff. Min har gått 205 000 og merker ikke noe større slitasje enda, fikk den tunet på 190 000. Med manuell girkasse er det sjeldent noe problem, clutchen min er knallfin enda i allefall!
kriss66 Skrevet August 9, 2013 Forfatter Skrevet August 9, 2013 Jeg sendte hjernen min til Fekzen på forumet, er storfornøyd med det igrunn. I dialog med Fekzen kan du selv velge din "versjon" så han programmerer etter ditt behov. Jeg bruker bilen mye og fikk han til å lage en versjon som sørget for at turboen slår inn ganske tidlig, slik at bilen blir enda bedre egnet til bykjøring. Drar bedre, jevnere og føles sprekere - bruker ikke stort mer drivstoff. Min har gått 205 000 og merker ikke noe større slitasje enda, fikk den tunet på 190 000. Med manuell girkasse er det sjeldent noe problem, clutchen min er knallfin enda i allefall! Ja, ikke gale, hva betalte du? Vet du om det er noe forskjell på han som du nevner og levere bilen inn? Vet at trimchip er veldig bra, har iallefall hørt det fra folk som eier BMW. Mener det er en slags garanti hos de og. Hvordan tar man ut hjernen? Hvor ligger den?
Bmwrob Skrevet August 9, 2013 Skrevet August 9, 2013 Om du skal ha original garanti med på chip så må du se på Hartge, men jeg tviler på at det er lønnsomt kontra verdien av en E39..
kriss66 Skrevet August 9, 2013 Forfatter Skrevet August 9, 2013 Om du skal ha original garanti med på chip så må du se på Hartge, men jeg tviler på at det er lønnsomt kontra verdien av en E39.. Prøver trimchip, så får vi se de skal iallefall ha 4800. Vet ikke om det er billig eller dyrt?
scoot Skrevet August 10, 2013 Skrevet August 10, 2013 Jeg betalte vel under 4000kr hos Fekzen, men da er du uten bil en uke siden hjernen må sendes inn. Denne finner du under pollenfilteret på passasjersiden under panseret
kriss66 Skrevet August 10, 2013 Forfatter Skrevet August 10, 2013 Jeg betalte vel under 4000kr hos Fekzen, men da er du uten bil en uke siden hjernen må sendes inn. Denne finner du under pollenfilteret på passasjersiden under panseret Har vært i litt kontakt med han nå. Tror det blir å sende den inn til han ja. Hvordan syntes du bilen ble før og etter?
scoot Skrevet August 10, 2013 Skrevet August 10, 2013 Merkbar forskjell i nedre parti av registeret, og drar generelt renere og bedre. Jeg kombinerte med å sette inn en EGR-bypass for å fjerne EGR-ventilen. Jeg mener å huske "blokkis" på forumet har en slik til salgs som ikke passet i hans 118d. Samme slaget jeg brukte i min
kriss66 Skrevet August 11, 2013 Forfatter Skrevet August 11, 2013 Merkbar forskjell i nedre parti av registeret, og drar generelt renere og bedre. Jeg kombinerte med å sette inn en EGR-bypass for å fjerne EGR-ventilen. Jeg mener å huske "blokkis" på forumet har en slik til salgs som ikke passet i hans 118d. Samme slaget jeg brukte i min Hmm, hva gjør denne EGR ventilen? Hva skjer om jeg byttet du denne?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå