Gå til innhold

Pedi's Pedi-Truck anno 1929. Garasjebilder s11


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, den skal bli ca grei den etterhvert. Ikke helt optimal, iogmed at jeg ikke fikk bygge den slik jeg ville fra utgangspunktet - men jeg får bare gjøre det beste utav det. Ang den HEB300en... Jeg løftet den opp med to taljer, en i hver ende. Gikk greit det, for den veier bare rett over 100kg/m. Så fort den var ca i posisjon, så hadde jeg et par store mekaniske jekker som jeg jekket bjelken til korrekt posisjon. Brukte HEB150 (eller 160?) som søyle, med påsveist pad som ble godt boltet i bakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
On 4/30/2017 at 12.21, Gabz skrev:

Denne har gått meg hus forbi.. Noe framgang her? :)

 

Njaaa...

 

Denne er ikke prioritert helt ennå, men jeg kikker jo stadig etter deler til den.

 

Siste nytt nå er at en av tingene jeg mangler, lastebilhytten, er jo noe jeg har sett etter en stund.

 

Nå på søndag som var var jeg å kikket i et trangt vognskjul på en hytte.

 

En 1943 modell GMC Army. Men det dumme der var jo at jeg måtte kjøpe HELE lastebilen, og selv om hytta var i kjempegod stand - så var det jo typisk nok tidligere montert inn "kanonløp/skytterhull"... Så jeg vet ikke helt...

 

Slenger med et par skikkelig dårlige bilder, var trangt som fyyy å ta bilde. Og det verste av alt er at jeg havnet i speilbilde på det ene - så ikke le dere heeelt ihjel... :)

 

IMG_0890.thumb.JPG.d1f3e462a29a5a99cc53ac3bcde3e925.JPG

 

IMG_0889.thumb.JPG.a09e4d38b1f89f68a767531bc998d70a.JPG

 

Litt vondt å se, men slik ser bilen ut:

 

590c5fe814fc9_1943GMCArmyTruck3.gif.c8ca72da9dee985bdf353b39bd056dbd.gif

 

Men jeg trenger jo som sagt kun hytta, så det blir mye til overs... Kanskje jeg heller bør fortsette å lete etter en hytte uten resten.

 

Jeg må nesten ha hytte klar før videre progress, med tanke på plassering osv på rammen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...