HagenJR Skrevet August 17, 2013 Share Skrevet August 17, 2013 Sikker litt feil forum å dele denne på, men tar en råsjangs En kompis av meg kom over en båt for en liten stund siden. Er et lite BMW preg over hele båten egentlig, "M-stripene" går igjen over hele båten. Sitter vel en B220 motor i den, er vel egentlig en marinisert M30B33. Er litt usikker på båttype, men den ligner veldig på Nidelv,draco,fjord og scand. Så om noen kan hjelpe oss så hadde det vært supert står ikke noe skilt om båttype noen steder. Går det som jeg håper nå så er den i mitt eie til neste sommer Den er veldig lettstartet, har tatt en liten service på motor å drev nå så skal være kampklar! Plana var å få inn et M-tech 2 ratt Manglet også litt interiørmontering på bildene her, men det er gjort nå Nå ligger båten på vannet å er testkjørt noen runder. funker bra!!! rundt 30 knop Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet August 17, 2013 Share Skrevet August 17, 2013 Dette var jo kule greier. Tror man den er solgt som bmw, eller er alt av dekor osv gjort i etterkant pga motor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HagenJR Skrevet August 17, 2013 Forfatter Share Skrevet August 17, 2013 Dette var jo kule greier. Tror man den er solgt som bmw, eller er alt av dekor osv gjort i etterkant pga motor? Usikker. lite informasjon om den, men er vist BMW drev på den også. Men er sinnsykt mange små detaljer som fargene går igjen på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
635csi Skrevet August 17, 2013 Share Skrevet August 17, 2013 Denne var jo noe uvanlig tøff Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sund.M3 Skrevet August 18, 2013 Share Skrevet August 18, 2013 stiligt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet August 18, 2013 Share Skrevet August 18, 2013 Sjeldent syn.. Vet det finnes endel mariniserte M30'r rundtom, fra gammelt av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fish Skrevet August 18, 2013 Share Skrevet August 18, 2013 Ser ut til å være fra 80-tallet, er litt sånn pastellpreg over fargene (stripene). Miami Vice stil. BMW Marine ble solgt til Mercury i 1987. Mercury leverer deler til "gamle" BMW marine motorer den dag i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jordfræsar Skrevet August 18, 2013 Share Skrevet August 18, 2013 Stilig Jeg trodde det kanskje var en Bavaria DC ett eller anna. Men dessverre finner jeg ingenting :/ Så jeg aner ikke hva dette kan være. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 18, 2013 Share Skrevet August 18, 2013 Dette var artig å se, men båten er neppe ett BMW produkt men det er mulig produsenten har "stylet" båten slik at det skal se ut som ett BMW produkt. Det mange ikke vet er at BMW har syslet med marinemotorer helt i fra før andre verdenskrig. Var forøvrig før utpå 70 tallet at de for alvor gjorde alvoret og startet opp en egen divisjon, BMW Marine Gmbh med produksjon i Belgia Mariniserte utgaver av M10 og M30 var populære, akkurat samme motorene som vi den gang fant i E12 og E23. M10 motorene het B130 og det sto for at motoren yter 130 hester, M30 motorene kom som B190 og B220 om jeg husker riktig. BMW lanserte også sitt helt eget drev, BMW Z-drive og gjorde seg med dette svært populære blant produsenter av raskere båter. En rekke dieselmotorer kom også utpå 80 tallet, i hovedsak basert på motorer fra Italienske VM Motori men forbedret på en rekke områder av BMW. Alt i fra små motorer til seilbåter til større maskineri. Modellene D150 og D190 var svært populære hos norske båtbyggere som Scand, Draco og Joda. Særlig Scand brukte mye BMW i deres 29 Baltic og 27 Nordic, da D190 motoren Både båtmarkedet og bilmakedret gikk tregt på slutten av 80 tallet og BMW bestemte seg og å la Mercury overta produksjon og ettermarked i 1987. Men den dag i dag kan du fortsatt gå til din lokale BMW bilforhandler, iallfall Bavaria å få kjøp BMW Marine deler Evopower reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet August 18, 2013 Share Skrevet August 18, 2013 Dette var tøft ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[Martin] Skrevet August 18, 2013 Share Skrevet August 18, 2013 Sjekk bmwmarine.com der ifnner du mye nyttig info om BMWs marinemotorer. Selv har jeg en plancraft Sabre med BMW B130 i (egentlig en M10B20) Den har også BMW M-sport striper på seter, solseng og skrog. Du kan finne litt bilder av båter levert med BMW-motor på www.plancraft.co.uk også.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet August 18, 2013 Share Skrevet August 18, 2013 Tøft, ikke alle som her en M båt da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[Martin] Skrevet August 18, 2013 Share Skrevet August 18, 2013 Her er min M-båt bak M-sport bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HagenJR Skrevet August 18, 2013 Forfatter Share Skrevet August 18, 2013 ":3kdjt0gk]Her er min M-båt bak M-sport bilen. [ Bilde ] Tøft! Har du noen fler bilder av den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[Martin] Skrevet August 18, 2013 Share Skrevet August 18, 2013 Jepp Et par fra da jeg akkurat hadde hentet den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå