Psyfoon Skrevet August 20, 2013 Forfatter Skrevet August 20, 2013 Har fått lånt meg garasje fra om 2,5 uker, flytter den dit da. Bor 2t unna der bilen står nå Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Mexos Skrevet August 20, 2013 Skrevet August 20, 2013 Nydelig funn Arnstein. MAO vil være med å ta en titt en dag
OlavRydland Skrevet August 21, 2013 Skrevet August 21, 2013 Tøff bil, kan bli veldig bra om noen får restaurert den. Hva er kilometerstanden på denne?
Psyfoon Skrevet August 21, 2013 Forfatter Skrevet August 21, 2013 Nydelig funn Arnstein. MAO vil være med å ta en titt en dag Selvfølgelig skal du få se på den, Mao! Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Psyfoon Skrevet August 21, 2013 Forfatter Skrevet August 21, 2013 Tøff bil, kan bli veldig bra om noen får restaurert den. Hva er kilometerstanden på denne? Km-stand er jeg ikke sikker på ettersom det er 5-sifret teller. Står nå på 08246. Hvor mange ganger den har gått rundt er vanskelig å si, men utifra slitasje så har den nok gått rundt 1 eller 2 ganger. Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Psyfoon Skrevet September 6, 2013 Forfatter Skrevet September 6, 2013 Da har vi endelig tatt turen utover til øya hvor gliset står igjen. Må si jeg var spent i forhold til mugg og alt sånn.. Men min bekymring viste seg å være ugrunnet! Alt ser bra ut, ikke en muggflekk å se I løpet av helga blir bilen flyttet til tørt og fint innendørs lagringssted. Skal oppdatere med bilder av det også Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Psyfoon Skrevet September 6, 2013 Forfatter Skrevet September 6, 2013 Ytterøya i Nord Trøndelag, utenfor Levanger for de som ikke er lokalkjent. Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Torolav933 Skrevet September 6, 2013 Skrevet September 6, 2013 Følger med her! alltid like stas å finne gjenglemte biler på ein låve !
NBCustom Skrevet September 6, 2013 Skrevet September 6, 2013 Råere enn e28! Genialt funn! du burde restaurere denne. Kantfelger og senk, så har du en nydelig glidare
Psyfoon Skrevet September 6, 2013 Forfatter Skrevet September 6, 2013 Dette blir nok et langtidsprosjekt men skal oppdatere så ofte jeg kan Har annen gammel bmw (72 1602) og flere biler som krever stell pg vedlikehold + familie så tiden og pengene er ikke på plass. Men jeg vil beholde den og en dag så blir det! Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
316 Skrevet September 7, 2013 Skrevet September 7, 2013 Ahh, så heldig du er... Dette er drømmen! For inspirasjon kan du se på denne filmen. Det er dog ingen BMW, men en Saab som faren min kjøpte etter 30 år på låven. Den blir ikke restaurert, da det er sjarmerende med originalbiler også... Kun det nødvendige er blitt reparert, og nå sviver bilen på skilter. Motoren er det ikke gjort noen ting med, den går fint som bare det etter 30 år stillestående. Den stygge siden: Den "fine"
Psyfoon Skrevet September 8, 2013 Forfatter Skrevet September 8, 2013 Ahh, så heldig du er... Dette er drømmen! For inspirasjon kan du se på denne filmen. Det er dog ingen BMW, men en Saab som faren min kjøpte etter 30 år på låven. Den blir ikke restaurert, da det er sjarmerende med originalbiler også... Kun det nødvendige er blitt reparert, og nå sviver bilen på skilter. Motoren er det ikke gjort noen ting med, den går fint som bare det etter 30 år stillestående. Den stygge siden:[ Bilde ] Den "fine" [ Bilde ] Tøøøft! Flott video, meget bra og forseggjort! Angrer at jeg ikke gjorde noe sånt Uansett hvilken bil det er så er låvefunn utrolig spennende og morsomt, at det for min del denne gangen var en BMW var ekstra moro selvfølgelig! Men uansett hvilken bil det hadde vært hadde jeg nok takket ja uansett siden jeg fikk den gratis Takk for at du delte videoen Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Psyfoon Skrevet September 8, 2013 Forfatter Skrevet September 8, 2013 Update angående bilen tråden handler om; glemte mobilen så fikk ikke tatt noen bilder dessverre.. Men vi slepet bilen ca. 3-4km til stedet jeg har fått lagringsplass. Jeg satt selvfølgelig i BMW'en. Bremsene ligger noe på merker jeg så den ruller noe tregt men det er nok naturlig. Ellers så fungerte bremsene veldig bra til tross for at motoren ikke gikk og slepet gikk veldig fint! Føltes tight og fin på styring og i understell. På tross av at frontruta mangler, koste jeg meg og kjente at dette er en komfortabel bil med god styring og tight men komfortabelt understell og nydelig seter. Bilen blir dessverre plassert utendørs under trekk i et par-tre uker til da utleier måtte rydde plass først. Men denne gangen står den iallefall i le inntil en vegg og på grusdekke så det går nok bra denne gangen også. Eieren av bygget jobber med å få til et stort mekkelokale der så jeg skulle få plass der etterhvert hvis jeg ønsket, så dette lover veldig bra! Sto også en E46 inni det som svigersønnen hans styrte med så da det er jo enda et bra tegn! Vinteren kommer kjapt nå, så det blir sannsynligvis ikke mer jobbing med bilen i år Men jeg holder å lete opp historikk og skal kontakte BMW Mobile Tradition for å få vite når bilen er produsert osv.. Poster selvfølgelig her når jeg får vite mer Kanskje blir det handlet inn noen deler osv i løpet av vinteren også. Målet for neste år er å bytte alle vesker, demontere bensintank og rense den, drenere (evt. demontere og rense) forgasserne for så å forsøke oppstart. Hvis det går bra og motoren fungerer vil jeg rette ut bulken i frontruterammen, begynne å gå over bremser osv og få montert frontrute og fikset siderutene for så å ta eu-kontroll for å vite hvor landet ligger. Hvis alt går bra da blir den registrert! Deretter blir det nok karosseriarbeid og rustjobb før sprøyting blir vurdert. Så det er bare å følge med på tråden og håpe at planene mine blir en realitet! Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå