Gå til innhold

Kny's E46 330i sedan

Kny
 Share

Anbefalte innlegg

Da gamle godbilen ble solgt måtte jeg finne meg en ny ganske kjapt da jeg er avhengig av bil. Valgt sto mellom en polo (fornuftig) og denne, denne sto hos en forhandler i Oslo og forhandler fortalte at den var så og si strøken (noe jeg alltid tar med en klype salt).

Bestemte meg for å dra å se på den dagen etter min kjære E36 forsvant og jaggu sto den ikke til forventningene!

Den har rullet 186.000km, men interiør og karosserimessig ville jeg tippet rundt 60k km, meget positivt overrasket! Etter inspeksjon og en liten prøvetur sammen med Glenn bestemte jeg meg for å avtale henting så fort som mulig.

400 Stahlgrau (Steel grey) 2002 mod. E46 330ia, 231hk autolat oog EN eier før meg med fullt servicehefte fra BMW-verksteder :). Ikke så velutstyrt, men det kommer! Den har xenon lys i det minste.

Planer:

- Coilovers

- Felger 18"

- Høyglans shadowline lister (bestilt)

- Sorte nyrer (bestilt)

- Grått sportsskinn komplett

- Sort taktrekk

- Angel Eyes (bestilt)

- Lakkere plast inni frontlykter sort

- M-ratt

- M-pakke utvendig (?)

- M-leppe på bakluka, eller holde helt clean (?)

Andre forslag? :)

Over til noen crappy bilder, ikke så interessant å se på enda..

20130821_192252_HDR_zps1ad231cc.jpg

20130821_192214_HDR_zps684ec0e6.jpg

20130821_192228_HDR_zps962a8c9f.jpg

20130821_192314_HDR_zps788380d8.jpg

20130821_192300_HDR_zpseb217204.jpg

20130821_192228_HDR_zps962a8c9f.jpg

20130821_192325_HDR_zps41edb5ff.jpg

20130821_192332_HDR_zps76770d7e.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Ja, m-plast kommer isåfall ikke før den er senket litt og fått felger. Har ikke sett mange som rocker 330 fangern på lav E46 enda :)

Første pri blir å få tak i grått sportsskinn, men det virker vanskelig. Touring interiør passer vel ikke i sedan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer igjen med kjøp av ny bil :) Ser hel og pen ut :) Interiøret forstår jeg godt, og få på litt bedre understell for kjøreegenskapene sin del, men skikkelig stance-stil ville jeg vel droppa (fordi det er slitsom på en bruksbil, selv om det ser tøft ut). Også er det jo ålreit å kunne kjøre litt inspirert i blant uten at man knuser bilen i asfalten. Blir uansett spennende å følge med bilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har like dørpaneler, a-stolpe, B-stolpe og forstoler.

Grattis med ny bil. Ser ikke ut som den trenger TLC, bare litt Kny-stank on it :)

Så alle dørpanelene passer rett på? Kun bakseter som ikke er like? Fin i lakken ja, skal bare ta en liten polering med Scholl S30, så blir den fin.

Gratulerer med ny bil :) kommer til å bli bra med de planene du har ;) gleder meg til å følge med her.
Gratulerer med så fin bil :D
Gratulerer! Tror dette kommer til å bli bra :D
Gratulerer! med en meget pen bil :)

Takk folkens! Er meget fornøyd så langt :)

Gratulerer igjen med kjøp av ny bil :) Ser hel og pen ut :) Interiøret forstår jeg godt, og få på litt bedre understell for kjøreegenskapene sin del, men skikkelig stance-stil ville jeg vel droppa (fordi det er slitsom på en bruksbil, selv om det ser tøft ut). Også er det jo ålreit å kunne kjøre litt inspirert i blant uten at man knuser bilen i asfalten. Blir uansett spennende å følge med bilen :)

Har vel egentlig kjørt "stance" stil på bruksbilen min i snart 2 år (E36'n), så det klarer jeg forsåvidt å leve med. Men det er utrolig deilig å kjøre rundt i original høyde og dekkdim. Blir ikke gjort noe med før til våren uansett da vintersesongen nærmer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun bakseter som er ulike, ja! :)

Synes det er litt deilig å kjøre andre familiemedlemmer sine bimmere i original høyde, men gleden er som regel kortvarig. Når man kjører litt over 50 og gjerne svinger litt, blir man gal av all krengningen. Haha. Jeg takler det bare ikke. Min skal også mer ned osv, da den beveger seg litt mer i svingene enn jeg vil den skal gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun bakseter som er ulike, ja! :)

Synes det er litt deilig å kjøre andre familiemedlemmer sine bimmere i original høyde, men gleden er som regel kortvarig. Når man kjører litt over 50 og gjerne svinger litt, blir man gal av all krengningen. Haha. Jeg takler det bare ikke. Min skal også mer ned osv, da den beveger seg litt mer i svingene enn jeg vil den skal gjøre.

Ah, det var kjekt å vite! Da har jeg kanskje et perfekt interiør fra en touring for hånden da, mangler kun matchende baksete :) Ja, det er en helt annen verden å kjøre originalt :P

Grattis:)

Kjenner at jeg savner e46'n min.. :P

Takker, har jo finfin E60 nå du da :D

Pen Pen bil. Hva med M3 fanger i steden for MTech? Lippe bak, tja.. du kan jo kjøpe en inn så ser du. Billige på Ebay,

Nei, skal jeg bytte fanger så blir det originalt med M-tech rundt hele :) Ja, jeg fant en på ebay som var ferdig lakkert til rundt 250 kr! Får vel bestille en :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...